Toon posts:

Onbekende email-adressen itunes nieuwe macbook pro

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 383304

Topicstarter
In mijn vandaag aangekochte Macbook Pro probeerde ik iTunes te syncen met mijn iPhone.
Toen ik op store en "Zoek naar beschikbare downloads" klikte stond er bij het e-mail adres veld al iets ingevuld, namelijk "patros.quinn@hotmail.com". Ik verving dit door mijn eigen mail, na een beetje wachten kwam de melding dat er geen verbinding gemaakt kon worden en was het email adress dit keer door lllless@hotmail.com vervangen.

Beide e-mail adressen zijn niet aan mij gerelateerd op welke manier dan ook. Google kwam niet met een resultaat op patros.quinn@hotmail.com, maar wel met hetzelfde adress @gmail.com.
De Macbook Pro is er 1 met een Amerikaanse toetsenbord indeling en is verzonden vanuit China.

Heeft iemand deze ervaring ook gehad of er eerder over gehoord? Ik heb er helemaal niets over kunnen vinden.

Edit: Bij het uitpakken leek de Macbook niet eerder gebruikt te zijn en kreeg ook het gebruikelijke intro filmpje waarna ik mijn account kon aanmaken. Mogelijke scenario's die ik al had bedacht van een teruggestuurde Macbook Pro die op voorraad is blijven liggen gaan dus niet op.

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 383304 op 16-06-2011 21:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-05 18:17
klopt dit had ik ook en is slechts een voorbeeld e-mailadres volgens mij. dit zit volgens mij op de mac standaard in iTunes 10.3 had ook een dergelijke melding en schrok me een hoedje. er is gelukkig niets aan de hand met de mac hoor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:03
supersnathan94 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:23:
klopt dit had ik ook en is slechts een voorbeeld e-mailadres volgens mij. dit zit volgens mij op de mac standaard in iTunes 10.3 had ook een dergelijke melding en schrok me een hoedje. er is gelukkig niets aan de hand met de mac hoor.
Nou, lijkt me erg sterk dat dit voorbeeld adressen zijn voor iTunes, waarom zou Apple e-mailadressen van Hotmail (Microsoft) gebruiken, en daarnaast ook nog eens vrij specifieke.. Volgens mij gebruikt Apple altijd Steve@me.com of iets dergelijks als voorbeeld?

Heb verder geen idee wat het zou kunnen zijn. Als hij eerder gebruikt zou zijn en opnieuw geinstalleerd, zouden of alle gegevens weg zijn, of er nog meer gegevens van de oude gebruiker te vinden zijn ;)

Google verteld mij dat je door middel van het verwijderen/hernoemen van het bestandje /private/var/db/.AppleSetupDone je bij de volgende keer opstarten weer hetzelfde krijgt als je bij de eerste keer krijgt.
Het zou dus kunnen dat hij eerder verkocht is maar weer is teruggebracht. Zou gewoon even rondkijken of je ergens sporen tegenkomt van een eerdere gebruiker ;)

[Voor 18% gewijzigd door Haazzz op 19-06-2011 16:44]

Anoniem: 383304

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik vertrouw dit soort dingen niet en heb voor alle zekerheid gewoon de harde schijf geformateerd en alles opnieuw er op gezet. Wat ook vreemd was was dat updates van zowel Mac OS als iTunes het niet deden.

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:39

Freedive

] Ken sent me _

Dit heb ik ook bij het syncen van mijn iPhone met itunes (Windows).
Wel met twee andere mailadressen.

Heb hier ooit een ticket bij apple voor aangemaakt, deze hadden ze in behandeling genomen echter niks meer van mogen vernemen.

Edit:
Dit HAD ik ook, inmiddels al tijden niet meer bedenk ik me nu :-)

[Voor 14% gewijzigd door Freedive op 24-06-2011 15:41]

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:14

Rivanov

Apple freak

Apple gebruikt altijd John Appleseed. :)

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee