Toon posts:

MSI 6950 TF III past op voeding?

Pagina: 1
Acties:

• Pablo11392
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-03-2022
Ik heb deze vraag eigenlijk ook al in [BBG aanschaf] Videokaarten gesteld, maar wilde het daar niet nog meer volgooien met vragen die eigenlijk niet in dat topic thuis hoort :X

Ik zit nou nog niet helemaal lekker in mn vel met het volgende:

Ik krijg dus zaterdag mn nieuwe kaart binnen, MSI 6950 Twin Frozr III. Ik las dat hierop 2x een 6pin connector moet. Bij de videokaart wordt (als het goed is) 2x molex naar 6pin geleverd. Dat zijn dus de feitjes O-)

Maar ik heb een BeQuiet 550 watt 80+ voeding waaruit 1 stekkertje loopt die in mijn oude HD 5770 zat. Hiervan een afbeelding hieronder

1x 6 pin, maar ook een 2pin zoals te zien is.

Wat ik nou eigenlijk niet helemaal begreep, is ofdat ik nou mijn voeding moet open maken en hier een ander stekkertje op aan te sluiten (wat me niet helemaal logisch lijkt, want dan vergaat de garantie), of gaat het gewoon zo lukken met die 2x molex naar 6pin die ik erbij geleverd krijg. Ik probeerde het al een beetje te visualiseren, maar kwam er toch nog niet echt helemaal uit.

Intel Core i5-6400 | Gigabyte GA-B150-HD3P | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | Corsair RM550x | Samsung 850 EVO 250GB | NZXT S340

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:16

InFamous

excommunicado

Dat is een 8 pins PEG connector(pci-E) Die 2 pins connector kan je los laten hangen net als bij je hd5770. Voor de tweede 6pins connector dien je dus het verloopje van 2 x molex naar 6 pins te gebruiken, kijk hierbij wel of jou voeding genoeg ampere kan leveren over de 12volt lijn.

Sneller lezen en typen MrWouter ;)

[Voor 6% gewijzigd door InFamous op 16-06-2011 20:50]

Formerly known as Ragdoll

• MrWouter
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-08-2022
Dat moet idd gewoon gaan lukken als je niet over de 550 watt heen gaat met je andere componenten

*ragdoll-csr was me net voor*

[Voor 14% gewijzigd door MrWouter op 16-06-2011 20:49]

• Pablo11392
Dit staat er op mijn voeding:

@ragdoll Maar die sluit ik dan aan op? Moet ik dan de voeding openschroeven ofzo?

@wouter, jij zegt dat ik moet opletten dat ik niet over de 550 watt heen ga met mn andere componenten, maar als ik gewoon met de rest van mn pc niets geks doe, dan moet het moederbord, HD schijf etc. bij elkaar opgeteld toch niet over die 550 watt komen?

[Voor 65% gewijzigd door Pablo11392 op 16-06-2011 20:57]

Intel Core i5-6400 | Gigabyte GA-B150-HD3P | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | Corsair RM550x | Samsung 850 EVO 250GB | NZXT S340

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
pablo11392 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 20:52:
@wouter, jij zegt dat ik moet opletten dat ik niet over de 550 watt heen ga met mn andere componenten, maar als ik gewoon met de rest van mn pc niets geks doe, dan moet het moederbord, HD schijf etc. bij elkaar opgeteld toch niet over die 550 watt komen?
Da's een beetje lastig te zeggen zonder enige info over de rest van die componenten he? ;)

Maar het lijkt me erg stug dat je voeding niet voldoet. En met de aansluitingen kom je er zoals gezegd ook wel uit. Ik zou me er verder niet druk over maken.

Btw, je hebt toch wel een gespiegelde videokaart besteld he? Anders past je gespiegelde 6-polige connector er niet in... :+
@ragdoll Maar die sluit ik dan aan op? Moet ik dan de voeding openschroeven ofzo?
Nee, die sluit je aan op twee molex connectors.

[Voor 12% gewijzigd door Xander op 16-06-2011 21:00]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Pablo11392
Xander schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 20:58:
[...]

Da's een beetje lastig te zeggen zonder enige info over de rest van die componenten he? ;)

Maar het lijkt me erg stug dat je voeding niet voldoet. En met de aansluitingen kom je er zoals gezegd ook wel uit. Ik zou me er verder niet druk over maken.

Btw, je hebt toch wel een gespiegelde videokaart besteld he? Anders past je gespiegelde 6-polige connector er niet in... :+

[...]

Nee, die sluit je aan op twee molex connectors.
Ja, dan weet je idd niet veel zonder verdere info over de componenten.. sorreey.
Maar zoals ik het allemaal lees, gaat het inderdaad goed komen. Al moet ik nog steeds eerlijk bekennen dat ik het gewoon niet voor me zie hoe ik die 2de 6pin connector aansluit met die 2x molex naar 6pin |:( Zal wel aan mijn " leekheid" gehalte liggen.

• Pablo11392
Dat is een grap toch? }:O

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
pablo11392 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:04:
[...]

Maar zoals ik het allemaal lees, gaat het inderdaad goed komen. Al moet ik nog steeds eerlijk bekennen dat ik het gewoon niet voor me zie hoe ik die 2de 6pin connector aansluit met die 2x molex naar 6pin |:( Zal wel aan mijn " leekheid" gehalte liggen.
Je steekt het 6-pins stekkertje in je videokaart en in de andere kant van het verloopje stop je 2 molex-stekkers. Die moet je dan natuurlijk nog wel 2 vrij hebben. In de linker bovenhoek van je eerste foto zie ik er alvast één hangen.
Bekijk je eerste foto nog eens goed. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Pablo11392
Xander schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:08:
[...]

Je steekt het 6-pins stekkertje in je videokaart en in de andere kant van het verloopje stop je 2 molex-stekkers. Die moet je dan natuurlijk nog wel 2 vrij hebben. In de linker bovenhoek van je eerste foto zie ik er alvast één hangen.

[...]

Bekijk je eerste foto nog eens goed. :P
Oohowkee, ja zie je. Snapte ik het toch niet helemaal... Die jij ziet hangen zitten wel al 2 verloopstukken op (verloop op verloop) die naar de fan gaan met wat draadjes, maar daarop kan je dan gewoon nog 1tje prikken? Ik zie gelukkig nog wel een andere (ongebruikte hangen) Wel een beetje verstopt dat je denkt van "kan die wel in gebruik genomen worden" maar goed, die doet het vast wel :9 Er staat trouwens op : HDD/ DVD op dat zwarte stukje.

Het zit voor de rest wel goed dus met de 12v lijn wat ragdoll aangaf?

En foto was genomen met macbookpro camera, dan komt alles in spiegelbeeld.. 8) Ik snapte de mop al niet joh! haha

• InFamous

InFamous

excommunicado

pablo11392 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:20:
[...]

Oohowkee, ja zie je. Snapte ik het toch niet helemaal... Die jij ziet hangen zitten wel al 2 verloopstukken op (verloop op verloop) die naar de fan gaan met wat draadjes, maar daarop kan je dan gewoon nog 1tje prikken? Ik zie gelukkig nog wel een andere (ongebruikte hangen) Wel een beetje verstopt dat je denkt van "kan die wel in gebruik genomen worden" maar goed, die doet het vast wel :9

Het zit voor de rest wel goed dus met de 12v lijn wat ragdoll aangaf?

En foto was genomen met macbookpro camera, dan komt alles in spiegelbeeld.. 8) Ik snapte de mop al niet joh! haha
Hij heeft 18 ampere over de 12 volt lijn dus zou voldoende moeten zijn.

• Pablo11392
Top!

BTW.... Kijk eens wat ik heb gevonden:

Gewoon een hele tros verstopt in een holle ruimte. Ik ging ff de andere kant van mn pc eraf schroeven en *floep* hele tros kwam eruit zetten. Hier zit nog een 6 pin connector op ook!! Kan ik deze dan toevallig ook in de videokaart prikken ? (zeg ja!) :D

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-04 18:38
JA !

haha veel gameplezier
Je hebt wel een practhig kaartje hoor :D

Suh dude

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Lijkt me toch wel hoor. ;)
Be Quit is niks mis mee. Ze zijn niet de allerbeste beste voedingen maar ook niet van het type dat ik had. (dicht bij max load, kaboom, PC naar de tering) :X

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Pablo11392
pannekoek141 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:36:
JA !

haha veel gameplezier
Je hebt wel een practhig kaartje hoor :D
Is dat een echte ja? Of een geforceerde ja? Moet het wel even echt weten! ;)
En bedankt voor compli.

Wist trouwens niet waar ik het had moeten zoeken zonder tweakers... Best site evahh 8)

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-04 18:38
Haha dat is een echte ja
Ik weet het gewoon heel zeker
Ik heb hier 2 maal een 6850 die ook draaide op een 550 voeding :) (80 bronze)
dus een hele echte JA ! :P

Suh dude

• Abeltje130
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-01 18:35
Het is dus waar wat alternate zei?
Veel plezier met je kaart iig :)

tip: ik zou nog eventjes je kast afstoffen, ik zie het stof liggen, en dat wil je niet tussen je heatsinks op je net nieuwe mooie kaart :)

ik hebt trouwens vanmiddag met dezelfde kaart 1 ghz op de core gehaald :D
moet ook wel lukken bij jou!

• Pablo11392
pannekoek141 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:44:
Haha dat is een echte ja
Ik weet het gewoon heel zeker
Ik heb hier 2 maal een 6850 die ook draaide op een 550 voeding :) (80 bronze)
dus een hele echte JA ! :P
Haha, ik bedoelde eigenlijk of ik die 2de 6pin connector (van mn laatste plaatje) op de videokaart kon prikken. Die dus eerst verstopt zat en die ik net een uurtje geleden ineens in mn pc vond.

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-06 14:22
pablo11392 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:20:
[...]

Haha, ik bedoelde eigenlijk of ik die 2de 6pin connector (van mn laatste plaatje) op de videokaart kon prikken. Die dus eerst verstopt zat en die ik net een uurtje geleden ineens in mn pc vond.
Ja, dat gaat.

• InFamous

InFamous

excommunicado

pablo11392 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:20:
[...]

Dat is het beste wat je kan doen ja. Die 6 pins connector leverd veel stabielere stroom naar je videokaart waardoor je problemen met load kunt verkleinen. Vergeet dat verloopje en gebruik gewoon de 2 x 6-pins van je voeding.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee