Toon posts:

Online kopen zonder Nederlandse creditcard

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:37
Vraagstelling:

Ik woon in België, maar wil online een GSM kopen vanuit Nederland, en dit in Nederland bij mijn ouders af laten leveren.

De webshop accepteert VISA, maar bij het betalen wordt de kaart geweigerd, waarschijnlijk omdat de webshop alleen in Nederland levert, en zelfs het factuuradres alleen Nederlands mag zijn, en dus het adres bij mijn bank niet overeenkomt met de gegevens die de webshop wil verifiëren.

De webshop heeft geen Thuiswinkelkeurmerk, dus ik wil niet overschrijven ivm het gebrek aan bescherming bij faillissement, maar ook de duur van de overschrijvingstermijn. Ideal heb ik niet.

De webshop accepteert geen PayPal.

De webshop is echt een webshop, afhalen kan niet.

Hoe kan ik de aankoop laten plaatsvinden?

Wat heb ik onderzocht?

Neteller, Moneybookers, oftewel online virtuele creditcards. Helaas kan ik op deze niet terugvallen, want ik kan omdat ik in België zit me niet aanmelden voor een Nederlandse kaart, mijn IPadres is Belgisch, en de proxyservers uit Nederland die ik gevonden heb vertrouw ik niet. Ook moet ik mijn gegevens inscannen (idkaart) enzo, wat weer een tijdje duurt.

Een Belgisch adres invoeren bij de webshop lukt niet echt, ondanks dat de webshop geen adresverificatie uitvoert, behalve dan een snelle check op formaat van de postcode (0000 XX). Het adres van mij bij de bank komt kennelijk niet genoeg overeen, waarschijnlijk mislukt het op land, wat bij de webshop niet aangegeven kan worden.

edit: Mijn ouders hebben helaas geen creditcard, dus dat is geen optie..

De oplossing?

Wie kan mij op het juiste pad zetten? Zie ik iets over het hoofd, of is het gedoemd te mislukken?

Alvast bedankt!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-06 22:05
Kaart van je ouders. Klaar

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je ouders laten betalen en het geld naar hun overmaken?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• KrazyJay
Ik kan mijn ouders er niet mee lastigvallen, omdat ze geen creditcard hebben, maar goed gedacht. Ik zal de threadstart aanpassen hierop.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Of onder rembours naar je ouders laten sturen, kunnen ze gewoon aan de deur betalen ....

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Bel/mail gewoon ff met de webshop waarschijnlijk is er vast wel iets te regelen.

Thuiswinkelkeurmerk bied geen bescherming bij faillissement oid alleen bemiddeling trouwens. dan kan je naar mijn mening net zo goed overschrijven.

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-06 22:05
Virtuele credit card dan misschien?

En inderdaad, thuiswinkel keurmerk biedt geen bescherming. Maar eigenlijk snap ik uberhaupt niet dat je bij een shop wilt bestellen die het zo moeilijk maakt, betaal dan 5 euro extra bij een meer gerenomeerd bedrijf.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• zwittrooper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:38
En de ideal van je ouders? Tegenwoordig kan het bij bijna elke rekening wel worden gebruikt.

[Voor 4% gewijzigd door zwittrooper op 16-06-2011 20:48]

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 22:14
bij een NL webshop kun je meestal het geld handmatig overmaken, acceptgiro, IDEAL (tip!) gebruiken. Je ouders moeten het dus even voorschieten, maar dat moet geen probleem zijn :)

edit:
gebrek aan bescherming bij faillisiment heeft er verder niet veel mee te maken en hoe groot zou die kans zijn ? Beetje risico nemen....

[Voor 28% gewijzigd door roelieboelie op 16-06-2011 20:56]

Hoi

• KrazyJay
Ik dacht dat de Thuiswinkelwaarborg een levergarantie was, dat elke webshop moest bijdragen aan een fonds, zodat in het geval van faillissement de koper niet gedupeerd zou zijn. Maar na de replies hier heb ik het even opgezocht, en het is inderdaad een geval van aanname ipv. waarneming, en assumptions is the mother of all ____ups. I stand corrected.

Dank iedereen voor de tips. Veelal komt het op hetzelfde neer, via ouders regelen. Eigenlijk vind ik het al erg dat ik ze moet vragen het van me aan te nemen aan de deur, en als ze ook nog met geld moeten werken voel ik me helemaal ongemakkelijk, want, het liefste wil ik ze helemaal niet lastigvallen...

Ik hoop dat er nog creatieve manieren uitkomen om het mezelf te laten oplossen zonder tussenkomst van mijn ouders.

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-05 13:09
Volgens mij kun je VISA bellen om te vragen of ze dat adres van je ouders willen opnemen als 'vertrouwd adres'. Op het moment dat je dan een bestelling plaatst en je wilt het dan daar laten afleveren gaan er geen alarmbellen rinkelen maar wordt de bestelling gewoon bezorgd.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:41

Wildfire

Joy to the world!

Voordat je je in allerlei bochten wringt voor deze ene GSM, is er een specifieke reden om bij deze webshop te kopen? Heb al vaker dit soort threads voorbij zien komen en soms bleek het een geval van "if it's too good to be true" te zijn.

Naam van de shop mag je hier best noemen en merk/type GSM ook. Kan best zijn dat er een betere en/of handigere optie voor je is om te kopen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• KrazyJay
Het probleem is opgelost. De GSM die ik zocht wordt ook verkocht via expansys.be/.nl/.fr/etc. Telefoon wordt bijna altijd vrijwel direct opgenomen, en creditcard werd geaccepteerd. Ook vroegen ze me om een kopie IDkaart en kopie creditcard, wat ik maar al te graag doe (met maskering nummers zoals idnummer enzo, gaven ze zelf aan dat dit mocht), om maar extra zeker te zijn dat het wel goed zit met veiligheid.

's Avonds besteld, dag erop in de ochtend verzoek voor kopietjes, middag bevestiging van verzending, net email ontvangen met track and trace nummer van DHL. Voor verzending kon ik overigens kiezen voor DHL, UPS en TNT, wat erg netjes is.

Wel opvallend dat Expansys niet in de pricewatch staat, ze waren goedkoper dan alle webshops in de pricewatch.

De webshop waar eerst besteld was, was Belsimpel.nl. Constant voicemail, constant niet opnemen, en de paar keer dat er wel opgenomen werd was het antwoord niet bevredigend. Alleen het annuleren daar kan kennelijk alleen telefonisch of per email, niet via de site waarlangs besteld is. Betalen met de creditcard kan alleen op moment van bestellen in hetzelfde browserscherm. Sluit je per ongeluk het scherm, dan krijg je alleen nog maar opties om te betalen met Ideal of overschrijving, maar de extra kosten voor het betalen met de creditcard blijven staan.

Een erg negatieve ervaring al met al.

edit: anders verwoord.

[Voor 3% gewijzigd door KrazyJay op 17-06-2011 18:04]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee