Toon posts:

Mijn nieuwe systeem (Feedback please)

Pagina: 1
Acties:
  • 391 views

Anoniem: 411146

Topicstarter
AMD Phenom2 X6 1090T 3.20 Ghz
ASUS Motherboard M4A77 (USB 3.0)
ATI HD 6770 1GB
8GB DDR3 RAM (Kingston)
1TB HDD Hitachi 7200 RPM
550 Watt MS-Tech power supply

Dit is eigenlijk een low-budget gaming pc en meer gefocussed op AMD producten.
Ik zou graag willen weten wat jullie hiervan denken :)

Alvast bedankt!

7ormentum.

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-05 22:48
Anoniem: 411146 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 20:41:
AMD Phenom2 X6 1090T 3.20 Ghz
ASUS Motherboard M4A77 (USB 3.0)
ATI HD 6770 1GB
6GB DDR3 RAM (Kingston)
1TB HDD Hitachi 7200 RPM
550 Watt power supply

Dit is eigenlijk een low-budget gaming pc en meer gefocussed op AMD producten.
Ik zou graag willen weten wat jullie hiervan denken :)

Alvast bedankt!

7ormentum.
8GB kitje kopen zijn gelijk geprijsd en een snellere videokaart ;)

Specs

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:58

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ik weet niet op welke feedback je zit te wachten, maar lees ondertussen dit even.

Welkom op GoT in ieder geval :)

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-10-2022

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Solid_Aapie schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 20:54:
[...]
8GB kitje kopen zijn gelijk geprijsd en een snellere videokaart ;)
En waarom een 8GB kitje halen???
Als je gamed ga je echt niks merken of je nu 4 of 8GB hebt, je pc wordt er niet sneller van en die hoeveelheden zijn alleen leuk als je photoshopt, of virtual machines draait e.d., dus alleen als je geheugen horkende programma's draait.
Ik zou het de moeite niet vinden voor dat ene spel wat er, misschien, baat bij heeft.

TS doet er wel verstandig aan om een 4GB (of als ie dat perse wil een 8GB) kit te halen en geen 6GB kit, die zijn meestal voor Intel X58 chipsets bedoelt (triple channel, vandaar 3x2GB )en kunnen problemen geven op AMD setups.
AMD heeft tot nu toe alleen dualchannel en dus heb je met 3 DIMM's, 1 teveel.
Mijn advies, koop een 4GB kit en die paar eurie die je bespaart op een 6/8GB kit, bijleggen bij een iets snellere vga.

[Voor 27% gewijzigd door DaLoona op 16-06-2011 21:14]

MSI MEG B550 Unify-X#R7 5800X#Arctic Liquid Freezer II 280#MSI RTX3080 Gaming-X Trio#16GB G-Skill DDR4@3733MHz, C15-1T#Samsung 860 EVO 250GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD Elements 4TB#Be Quiet! Dark Power Pro 11, 850W/Dark Base 700

Anoniem: 344302

Welk merk heeft de voeding?

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-05 22:48
DaLoona schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:09:
[...]

En waarom een 8GB kitje halen???
Als je gamed ga je echt niks merken of je nu 4 of 8GB hebt, je pc wordt er niet sneller van en die hoeveelheden zijn alleen leuk als je photoshopt, of virtual machines draait e.d., dus alleen als je geheugen horkende programma's draait.
Ik zou het de moeite niet vinden voor dat ene spel wat er, misschien, baat bij heeft.

TS doet er wel verstandig aan om een 4GB (of als ie dat perse wil een 8GB) kit te halen en geen 6GB kit, die zijn meestal voor Intel X58 chipsets bedoelt (triple channel, vandaar 3x2GB )en kunnen problemen geven op AMD setups.
AMD heeft tot nu toe alleen dualchannel en dus heb je met 3 DIMM's, 1 teveel.
Mijn advies, koop een 4GB kit en die paar eurie die je bespaart op een 6/8GB kit, bijleggen bij een iets snellere vga.
Merk je wel als je onder het gamen switcht naar windows ;) en geheugen kost nu toch geen drol dus ik zou zeggen investeer in die extra 4GB heb je later toch profijt van :)

Specs

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
is het moederbord wel geschikt voor DDR3?

~

Topicstarter
MrJayMan schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:33:
is het moederbord wel geschikt voor DDR3?
Yes :)

Topicstarter
Nog niet uitgekozen, hehe.

• Rubinski
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-10-2018

Rubinski

Dodelijk blond!

Welke games ben je van plan om te spelen. Als je in de toekomst nog mee wilt op gebied van games raadt ik je toch aan om naar een AMD 6850 of een 6870 te kijken. Bij NVidea kan je dan eens kijken naar de GTX560 en GTX570.

Wat het RAM-geheugen betreft: Koop een kitje van 4 of 8GB maar inderdaad geen van 6GB, dit is TrippleChannel en vooral gemaakt voor de X58 (Intel Core i7 e.d).

Software is like sex, it's better when it's free

Topicstarter
Rubinski_be schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:24:
Welke games ben je van plan om te spelen. Als je in de toekomst nog mee wilt op gebied van games raadt ik je toch aan om naar een AMD 6850 of een 6870 te kijken. Bij NVidea kan je dan eens kijken naar de GTX560 en GTX570.

Wat het RAM-geheugen betreft: Koop een kitje van 4 of 8GB maar inderdaad geen van 6GB, dit is TrippleChannel en vooral gemaakt voor de X58 (Intel Core i7 e.d).
Jep, was duidelijk :).

Nou, ik zat te denken om misschien alsnog met een 6770 te beginnen en dan vanaf daar te upgraden door crossfire te gebruiken.
Ik ben eerlijk gezegd zelf niet heel bekend met met videokaarten crossfire maar het feit dat het mogelijk is, is natuurlijk mooi.

Topicstarter
Het is een MS-Tech voeding trouwens :)

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Anoniem: 411146 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:05:
[...]

Het is een MS-Tech voeding trouwens :)
Neem maar een 400 of 450 Watt voeding van goed merk (Antec, BeQuiet, Corsair, Seasonic, Tagan,...).

I like to take things apart further than I'm supposed to

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:01
Andere voeding pakken en een wat minder snelle processor nemen zodat je dat kunt uitgeven aan een stevigere videokaart ;)

• Anoniem: 303530
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Welkom op GoT :w.

Losse "welke moet ik kopen?" topics zijn niet meer toegestaan op GoT, lees hiervoor *LET OP* - Wat moet ik kopen.

Dit betekent niet dat de vraag niet is toegestaan, je bent vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde (N)BBG topics, deze kun je vinden in Best Buy Guide overzichtstopic. Het is trouwens ook daar niet de bedoeling om de lijst met specs neer te dumpen. Iets meer informatie over je gebruik zou een boel schelen.

Dit topic gaat dicht. Maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om je vraag te stellen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee