Ik ga binnenkort een nieuwe sidepanel maken voor mijn NZXT Phantom case.
Ideale gelegenheid om ook wat nieuwe fans te kopen.
Het plaatje hieronder geeft weer wat ik in gedachten heb. (Dit is niet mijn case, gewoon plaatje van het net waar ik op getekend heb om alles duidelijk te maken.)

Front intake: Xigmatek CLF-F1451 140mm, 40 cfm.
Achter de front intake (in push-pull): Aerocool Shark 140mm, 96.5 cfm
Side fans + Bottom fan + Rear fan + CPU heatsink fans: Gelid Wing 12 PL 120mm, 75.6 cfm
Top fans: Coolermaster Megaflow 200mm, 110 cfm
Al bij al kom ik dan aan ongeveer een totale intake van 261.2 cfm en outtake van 295.6 cfm.
Nu zou ik even graag weten of ik me alles niet wat te rooskleurig inbeeldt.
Iemand suggesties, opmerkingen, verbeteringen, tips, ..?
Is het bijvoorbeeld beter om de twee 140mm fans van plaats te wisselen aangezien de tweede een hogere cfm heeft? Ik heb dan gewoon schrik dat de andere 140mm het niet aan zal kunnen om dit allemaal door te sluizen.
Ideale gelegenheid om ook wat nieuwe fans te kopen.
Het plaatje hieronder geeft weer wat ik in gedachten heb. (Dit is niet mijn case, gewoon plaatje van het net waar ik op getekend heb om alles duidelijk te maken.)

Front intake: Xigmatek CLF-F1451 140mm, 40 cfm.
Achter de front intake (in push-pull): Aerocool Shark 140mm, 96.5 cfm
Side fans + Bottom fan + Rear fan + CPU heatsink fans: Gelid Wing 12 PL 120mm, 75.6 cfm
Top fans: Coolermaster Megaflow 200mm, 110 cfm
Al bij al kom ik dan aan ongeveer een totale intake van 261.2 cfm en outtake van 295.6 cfm.
Nu zou ik even graag weten of ik me alles niet wat te rooskleurig inbeeldt.
Iemand suggesties, opmerkingen, verbeteringen, tips, ..?
Is het bijvoorbeeld beter om de twee 140mm fans van plaats te wisselen aangezien de tweede een hogere cfm heeft? Ik heb dan gewoon schrik dat de andere 140mm het niet aan zal kunnen om dit allemaal door te sluizen.