Ik heb de laatste tijd een paar SSD's ingebouwd bij mijzelf en anderen. Toen ik dit laatst deed bij een ASUS laptop, viel het me op hoe snel het moederbord zelf opstart: daarmee bedoel ik eigenlijk het BIOS, dat duurt maar een paar seconden.
Ik heb zelf een desktop met een ASUS P5B moederbord en die is met het BIOS bijna net zo lang bezig als die laptop in totaal bezig is met BIOS + Windows.
Ik heb geprobeerd informatie te vinden over opstartsnelheden van moederborden, maar ik heb geen verstand van chipsets, sockets of andere relevante zaken. Ik vindt het dus al heel moeilijk om voor mij relevante moederborden in het tweakers archief te vinden
Ik heb zelf een desktop met een ASUS P5B moederbord en die is met het BIOS bijna net zo lang bezig als die laptop in totaal bezig is met BIOS + Windows.
Ik heb geprobeerd informatie te vinden over opstartsnelheden van moederborden, maar ik heb geen verstand van chipsets, sockets of andere relevante zaken. Ik vindt het dus al heel moeilijk om voor mij relevante moederborden in het tweakers archief te vinden
- Als ik nou een nieuwe desktop samenstel, welk moederbord voor een tweede generatie Intel Core processor start dan het snelst op?
- Zouden ze zelfs zo snel te krijgen zijn als een moederbord voor een laptop? en zo niet, waarom dan niet?