Toon posts:

VPN met IP-adres uit Belgie

Pagina: 1
Acties:

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05:55

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Dit is een zoekthread zoals die normaal op GoT niet gewenst zijn, maar zelf kom ik er niet uit.

Iedereen kent wel de VPN services waardoor het lijkt dat je IP-adres uit de VS komt, om bv de Amerikaanse iTunes Store of Hulu te kunnen gebruiken. Tig providers bieden dit met ongelimiteerd verkeer aan voor 10-15 euro per maand. Ik ben echter op zoek naar een VPN met een Belgisch IP-adres, en tot mjin verbazing is dit niet te vinden, het dichtste is Nederland en Luxemburg.

Kent iemand er wel?

Andere mogelijkheid (denk ik) is zelf een VPS huren en er een VPN server op instellen? Maar dat lijkt mij enorme overkill om maar een paar gig per maand...

Bijvraagje: wat 'kost' het tegenwoordig om een IP-adres te huren/kopen per jaar? (ik weet dat dat niet zo'n goede vraag is, maar stel dat ik een server wil met pakweg 100 of 4096 ip adressen, wat kost dat?)

[Voor 7% gewijzigd door Lulukai op 16-06-2011 17:34]

.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:18
ruyckske schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 17:32:
Dit is een zoekthread zoals die normaal op GoT niet gewenst zijn, maar zelf kom ik er niet uit.

Iedereen kent wel de VPN services waardoor het lijkt dat je IP-adres uit de VS komt, om bv de Amerikaanse iTunes Store of Hulu te kunnen gebruiken. Tig providers bieden dit met ongelimiteerd verkeer aan voor 10-15 euro per maand. Ik ben echter op zoek naar een VPN met een Belgisch IP-adres, en tot mjin verbazing is dit niet te vinden, het dichtste is Nederland en Luxemburg.

Kent iemand er wel?

Andere mogelijkheid (denk ik) is zelf een VPS huren en er een VPN server op instellen? Maar dat lijkt mij enorme overkill om maar een paar gig per maand...

Bijvraagje: wat 'kost' het tegenwoordig om een IP-adres te huren/kopen per jaar? (ik weet dat dat niet zo'n goede vraag is, maar stel dat ik een server wil met pakweg 100 of 4096 ip adressen, wat kost dat?)
Ik begrijp het niet goed, wil je nu een VPN of een Proxy? Want een VPN doe je om ergens binnen te komen en niet om uitgaand te gaan. ( Het zou kunnen, maar het nut ontschiet mij ).

Ook je vraag van 100 ip's tot 4096 is een rare vraag, ik zie niet waarom je überhaut zoveel public ip's nodig hebt. Een IP Pack is afhankelijk van welk type lijn je erbij neemt. De prijzen van bv Belgacom is 25euro voor 3ip's / 1bruikbaar per jaar, bij EDPNet voor 4 IP's / 2 bruikbaar betaal je daar 2euro per maand.

Een beetje meer info met wat je hier mee wilt bereiken lijkt me nodig.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05:55

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Ik zoek een VPN, om vanuit het buitenland op een Belgisch IP te zitten.. Het omgekeerde van wat de gemiddelde Belg/Nederlander wil om op Amerikaanse diensten te kunnen dus.
(ik heb zelf betere ervaringen met VPN dan met proxies, maar van beide kan ik geen Belgisch altneratief vinden)

Opmerking van de kostprijs gaat hierover: een internetabbo kost 40 euro per maand, en het enige wat dat doet is eigenlijk je een (shared) IP geven en dat bruikbaar maken op een lijntje naar je huis. Ik vraag me af wat dat in een datacenter kost om een IP te hebben, omdat je dan die (heel dure?) last mile niet hebt. Als het verder niet veel kost voor 100 IP-adressen, kan ik zelf een VPS huren om een VPN op te zetten.

edit: toch een Belgische VPN provider gevonden, maar tamelijk duur en ik vind er weinig ervaringen over: https://www.smallvpn.com/vpn-plans/belgium-vpn/

[Voor 27% gewijzigd door Lulukai op 16-06-2011 17:57]

.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:04
Vpn's proxies voor dit soort zaken houd ik me nooit mee bezig dus daar kan ik ook niks zinnigs over zeggen.

Maar als je alleen zelf een ip nodig hebt uit belgie waarom wil je dan 100 ip-adressen hebben?

Waar je misschien beter naar kan kijken is een belgische variant op amazon (of rackspace/cloudhosting xls hosting whatever). Dan kun je daar goedkoop een VPS afhuren. Je hebt ook maar een heel licht machientje nodig dus dat zal qua kosten wel meevallen. En je kan hem ook nog uitzetten als je hem niet nodig hebt. Dan kost het je helemaal niks.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee