Toon posts:

Op zoek naar een videokaart

Pagina: 1
Acties:

• Oostburg
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-05 15:57
Hallo allemaal,

Een vriend van mij is op zoek naar een videokaart voor in z´n pc. Zelf heb ik niet echt veel verstand van welke videokaart nou goed is en welke niet. Vandaar even dit topic erover. Hij is van plan ermee te gaan gamen, niet games zoals Crysis 2, Battlefiedl Bad Company of andere zware games, maar lichtere games zoals Runes of Magic en WoW. De aansluiting die hij in zijn moederbord heeft zitten is een PCI Express x16 en het budget ligt rond de 80 - 100 euro. Als er nog meer informatie nodig is hoor ik het wel.

Kortom, wie weet een goede kaart voor middelmatig gamen met een prijs rond de 80 á 100 euro? :)

Christiaan.

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:51

Rick-Jan

always connected

ik raad je aan je vraag hier te stellen, helpen ze je graag!

[BBG aanschaf] Videokaarten

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:35
Ik zou persoonlijk voor deze gaan. pricewatch: Palit GeForce GTS450 1024MB GDDR5
de GTS450 is behoorlijk goed voor games, kan zo ongeveer alles aan op mid / high settings.
Is onder de €100 euro, maar toch een lekker snel kaartje.
Ik heb hier zelf de grotere broer van, de GTX460 (zelfde afmeting)
Zoals al eerder vermeld door Rick-Jan: [BBG aanschaf] Videokaarten

Edit: als je voor een ATi kaart wilt gaan (niet mijn favo overigens) zou ik voor een 5770 gaan, zoals deze: pricewatch: Asus EAH5770 CuCore/2DI/1GD5 is mischien net iets over het budget, maar wel een redelijk leuk kaartje.

PS. wat voor voeding zit er in die PC? (niet alleen wattage maar ook het merk zijn belangrijk)
Als je wilt upgraden, heb je wel een voeding nodig die een wat zwaardere kaart aan kan...

[Voor 54% gewijzigd door MineTurtle op 16-06-2011 19:39]

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
De GTS450 is wel goedkoop, maar kwa performance nog slechter dan een 5770.
Voor 90 euro heb je deze: http://tweakers.net/price...vucqmaGthfPKlNPZ43FVEr5Ag

Voornamelijk de 5830's zijn echt bang for buck op het moment.

Echter als je het in het BBG topic had geplaatst (en de startpost had gelezen) had je geweten dat het belangrijk is je voeding te vermelden, voor hetzelfde geldt kan deze niet overweg met de nieuwe videokaart.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee