Toon posts:

Crossfire HD6970 en nog steeds framelag

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 409343

Topicstarter
Beste Forumleden,

Sinds kort (1 week geleden) heb ik een game PC aangeschaft. Deze is echt alleen voor het gamen bestemd.
Ik ben namelijk ontzettend gek van de games Arma 2 en Arma 2 OA.
Helaas draaide deze games alleen op de laagste instellingen mijn laptop en wou een PC die deze gruwlijke games op volle/max instellingen kon draaien.
Met behulp van deze site (best-buy-guide) en veel advies van winkels heb ik uiteindelijk mijn beslissing gemaakt en op de site van Alternate een PC in elkaar gezet.
Voor de rest heb ik eigenlijk weinig verstand van computers.

Nu zit ik met het volgende probleem:
Als ik Arma 2 of OA op very high speel gaat ie alsnog renderen, laggen, framelag, beeld vertraagd bij draaien, wordt blurry, delen in het spel laden langzaam. Beeld blijft hangen.
Multiplayer is al helemaal niet te spelen, (en ik heb 80mb fiberpower!!)
Soms lag ik zo erg, dan hoor ik geluid, maar mijn beeld niks doet.
Hoe je het ook wil noemen, het is niet naar wens!!! Ik word er gek van!

Op mijn laptop van 3jaar oud (een Acer Aspire 8930g) kan ik deze game gewoon op minimale instellingen draaien, maar hij loopt!
Ik baal er nu van dat ik zo veel geld heb uitgegeven voor een PC die deze game nog steeds niet goed kan draaien. En dat terwijl andere mensen geen probleem hebben met een veel mindere PC?
Er lijkt niks aan de hand wat betreft schade ofzo, het is allemaal splinter nieuw en heb verder nergens problemen mee. Een crossfire van HD 6970 zou genoeg moeten zijn dacht ik?
Ik dacht namelijk ook dat een crossfire van deze HD6970 kaarten beter zou zijn dan bijv. 1x HD 6990 of 1xGTX 590. Vooral omdat deze naar horen/zeggen nog veel last hadden van hoge tempraturen?

Anyway..
Ik kan nergens iets vinden om dit op te lossen en heb er gewoonweg geen verstand van.
Alternate zegt dat alles goed werkt, laatste driver geupdate. enz...
Ik heb zelf al in dat ATI conficuratie scherm zitten frutselen om het beter te krijgen, maar geen resultaat.

Iemand die mij hiermee kan helpen? Wat moet ik doen? ;(

Dit zijn de specs;
Processor: Intel i7-2600K
Moederbord: ASUS P8P67 Deluxe -=Rev.3.0=-
Werkgeheugen: 16GB (4x4GB Kingston Value RAM 1333Mhz)
1ste harde schrijf: 120GB SSD Vertex 2
2de harde schrijf: 1TB Western Digital Black
Videokaarten: 2x Club 3D HD6970 (crossfire)
Voeding: Club 3D CSP-X1000CB
Behuizing: Antec Twelve hunderd V3
Besturing: Windows 7 64bit
Toetsenbord: Logitech G110
Muis: Logitech MX518
Beeldscherm: Samsung SyncMaster P2770HD (27inch)

Totaal kosten plaatje: € 2500,- 8)7

Groeten Madman

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-06 14:40
Wat zijn je laatste drivers die je hebt geupdate? Versie is handig. Laatste releases komen enorm vaak crossfire & game specifieke patches bovendrijven.

Zie hier: meuk: AMD Catalyst 11.6

Je stond toch niet toevallig gister bij Alternate met broertje en ma eh? :+
http://forums.bistudio.com/showthread.php?t=101859 Interessant topic. Lijkt erop dat ATI z'n zaakjes niet goed op orde heeft. ICM slecht geschreven software door de makers van ARMA OA YouTube: ‪Arma 2 Arrowhead The Best performance with crossfire ati 4890‬‏

[Voor 73% gewijzigd door LinuX-TUX op 16-06-2011 17:30]

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-05 21:55
Komt dit probleem alleen voor in Arma 2 of ook in andere games?
Draai eens een benchmark (bv 3DMark11) en post het resultaat. Dat geeft een indicatie waar het probleem mogelijk zit.

Topicstarter
LinuX-TUX schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 17:07:
Wat zijn je laatste drivers die je hebt geupdate? Versie is handig. Laatste releases komen enorm vaak crossfire & game specifieke patches bovendrijven.

http://forums.bistudio.com/showthread.php?t=101859 Interessant topic. Lijkt erop dat ATI z'n zaakjes niet goed op orde heeft
Ik zal vanavond even kijken thuis naar de versie, want ik zit nu nog op me werk.
p.s. dat was ik niet. Heb hem zaterdag opgehaald met een vriend van me.

Topicstarter
Daaaaf schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 17:24:
Draai eens een benchmark (bv 3DMark11) en post het resultaat. Dat geeft een indicatie waar het probleem mogelijk zit.
Ik heb deze computer echt alleen voor Arma 2 en Arma 2 OA, voor de rest staat er niks op.
En speel geen andere games.
Wat is al zei, ben echt een leek wat betreft computers, maar zal die benchmark straks ook even draaien en gegevens posten als dat lukt.

Anoniem: 376035

Probeer hem eens te draaien met 1 6970 (allebei proberen)? Het kan namelijk zo zijn dat het aan de Crossfire ligt.

• Abeltje130
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-01 18:35
Ok probeer dit:
op je bureaublad>rechter muisknop>AMD vision enigine control center>gaming>crossfireX configuration> vink 'enable crossfireX' uit

Hoop dat het werkt.

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-04 18:38
Een niks toevoegde comment stond hier ......
Ik heb nog even op google gekeken en gezocht
ik zag daar dat een singe 45 fps op 1920 x 1080 max haalt
dus hoeveel haal jij

[Voor 82% gewijzigd door pannekoek141 op 16-06-2011 18:48]

Suh dude

• Abeltje130
pannekoek141 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 18:30:
[...]

dan zet hij het uit...
zo gaan we dit niet aanpakken..
Je kan het toch proberen om te kijken of het echt aan crossfire ligt?
En spreek voor jezelf a.u.b

edit:

"Crossfire scaling:
I was having issues before with crossfire not working anymore with ArmaII operation Arrowhead. One minute it was working perfectly and the next minute it was gone. I reinstalled the 12a hotfix drivers and also installed the eyefinity profiles and now we are back in crossfire business!"

[Voor 36% gewijzigd door Abeltje130 op 16-06-2011 18:33]

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 16:59
staan naast je videokaart drivers ook je chipsetdrivers geinstalleerd (van de cd van je moederbord)

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• yniezink
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-06 14:15
En heb je de ATI Catalyst Application Profiles geinstalleerd?

Topicstarter
pannekoek141 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 18:30:
Een niks toevoegde comment stond hier ......
Ik heb nog even op google gekeken en gezocht
ik zag daar dat een singe 45 fps op 1920 x 1080 max haalt
dus hoeveel haal jij
Heb gister avond niet echt de tijd gehad om te testen.
Heb wel de fps gecheckt. 14fps bij Arma 2 en 59fps bij Arma 2OA bij 1920 x 1080.
Dit is met crossfire uit!!!
Met crossfire aan haal ik 16fps bij Arma 2 en 59fps bij Arma 2 OA bij 1920 x 1080
LinuX-TUX schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 17:07:

http://forums.bistudio.com/showthread.php?t=101859 Interessant topic. Lijkt erop dat ATI z'n zaakjes niet goed op orde heeft. ICM slecht geschreven software door de makers van ARMA OA YouTube: ‪Arma 2 Arrowhead The Best performance with crossfire ati 4890‬‏
De driver die erop staat is : AMD Catalyst 11.6
nedernakker schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 18:34:
staan naast je videokaart drivers ook je chipsetdrivers geinstalleerd (van de cd van je moederbord)
Ik heb geen flauw idee? Waar kan ik dit zien op zoeken?
Alternate heeft alles geinstalleerd.
yniezink schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 20:21:
En heb je de ATI Catalyst Application Profiles geinstalleerd?
Staat er op!

P.S. Alternate heeft een snelle sales, maar voor aftersales hoef je niet bij hun terecht.
Moet echt uitzoeken wat het nu is, of weten bij wat voor bedrijf ik deze PC kan inleveren, anders lever ik de hele meuk weer in bij Alternate. Wordt er na een week namelijk redelijk gek van.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 409343 op 17-06-2011 10:11]

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:13
Je haalt 59fps met Arma 2, speelt het dan vloeiend of is het nog steeds ruk?

Iets zegt mij ook dat de chipsetdrivers niet geinstalleerd zijn, een stagaire die hem softwarematig afgeinstalleerd heeft en in Apparaatbeheer ziet dat Windows al automatisch met chipset drivers aan komt zetten en dan niet de drivers vanaf de cd installeert, is een mogelijkheid natuurlijk ;)

CD van je moederbord erin (Asus cd'tje) en zoeken naar Chipsetdriver op de cd en die installeren, kijken of ie aangeeft of het er al op staat of niet

[Voor 74% gewijzigd door FastFred op 17-06-2011 10:20]

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:26
En waar is je 3Dmark bench? Of om het even welke andere bekende benchmark.

Ook dit even testen met en zonder Crossfire. Het kan natuurlijk aan het spel (evt door drivers) zelf liggen, maar daarvoor moeten we eerst de hardware goed testen.

Als je 59 FPS haalt in ArmA OA, wordt dit dan misschien gelimiteerd door V-Sync? En is die 59 FPS gemiddeld of maximum FPS? Wat is verder de min. FPS?

LinkedIn
BlackIntel

Topicstarter
FastFred schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:17:
Je haalt 59fps met Arma 2, speelt het dan vloeiend of is het nog steeds ruk?

Iets zegt mij ook dat de chipsetdrivers niet geinstalleerd zijn, een stagaire die hem softwarematig afgeinstalleerd heeft en in Apparaatbeheer ziet dat Windows al automatisch met chipset drivers aan komt zetten en dan niet de drivers vanaf de cd installeert, is een mogelijkheid natuurlijk ;)

CD van je moederbord erin (Asus cd'tje) en zoeken naar Chipsetdriver op de cd en die installeren, kijken of ie aangeeft of het er al op staat of niet
Ook Arma 2 OA met 59fps blijft ruk!

Je zou wel eens gelijk kunnen hebben wat betreft die installatie ervan!!!
Korte versie van hele veraal:
Pc is aangeschaft, afgeleverd door TNT, alle dozen zaten erbij (incl. CD's etc.)
Systeemkast was helemaal naar z'n mootje, TNT de schuldige.
PC terug naar alternate via TNT,
Alternate PC opnieuw gemaakt, onderdelen desnoods vervangen. (moederbord hetzelfde)
Zelf opgehaald bij Alternate, systeem daar ter plekke compleet opnieuw alles erop gezet.
(CD van moederbord ligt bij mij thuis, dus niks mee gedaan)

Moet dan strak ff thuis kijken!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-03 15:50
en zoals aangegeven probeer wat benchmarks te doen met programma's als 3D mark (daar zijn verschillende van).
Maar ik moet het gewoon vragen. Je hebt een pc van 2500 euro gekocht alleen om arma te spelen?

Verder kan je ook hier ff kijken of je nog wat kan http://support.asus.com/D...n&m=P8P67+DELUXE&p=1&s=39
oa je chipset upgraden naar Version 9.2.0.1015
Meestal zijn die cd's die erbij zitten van behoorlijk oudere versies

[Voor 8% gewijzigd door thewizard2006 op 17-06-2011 11:02]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Melodic Metal
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-05 12:55
59 FPS is waarschijnelijk de vertical sync, heb je deze al uitgeschakeld?
Ook is Arma een van de zwaarste spellen, hoe hoog staan de instellingen? Alles op max en de viewing distance op 10 kilometer is uiteraard een zware klap, zelfs voor deze hardware.

Het ligt denk ik echt aan de instellingen van het spel zelf, ik draai OA hier soepel met een enkele ATI 5870 + Q6600 op 2,4ghz op 3 beeldschermen eyefinity met 5040x1050 als resolutie. Ik heb de wel de instellingen niet op het hoogst en de zware dingen uit staan zoals AA, lagere viewing distance en de irritante blur uit.

Topicstarter
EvilWhiteDragon schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:25:

Ook dit even testen met en zonder Crossfire. Het kan natuurlijk aan het spel (evt door drivers) zelf liggen, maar daarvoor moeten we eerst de hardware goed testen.

Als je 59 FPS haalt in ArmA OA, wordt dit dan misschien gelimiteerd door V-Sync? En is die 59 FPS gemiddeld of maximum FPS? Wat is verder de min. FPS?
Hier verlies ik me kennis met jou termen. V-sync???

Ik heb nu een vriend bij me thuis die de Benchmark gaat downloaden. die 3DMark.
Zal hem gelijk ff vragen of ie fps maximum, gemiddel en minimum wil checken. (als het niet lukt doe ik het vanavond zelf nog ff)
Deze zal ik of me buddy testen, met en zonder crossfire.

Topicstarter
thewizard2006 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:02:
en zoals aangegeven probeer wat benchmarks te doen met programma's als 3D mark (daar zijn verschillende van).
Maar ik moet het gewoon vragen. Je hebt een pc van 2500 euro gekocht alleen om arma te spelen?

Verder kan je ook hier ff kijken of je nog wat kan http://support.asus.com/D...n&m=P8P67+DELUXE&p=1&s=39
oa je chipset upgraden naar Version 9.2.0.1015
Meestal zijn die cd's die erbij zitten van behoorlijk oudere versies

Zal die 3D Mark kijken, en anders nog ff wat anders. Tips en hints zijn altijd handig. Wat ik zeg, zoveel verstand heb ik er niet van.

Ik wou eenmalig een PC aanschaffen die GEEN moeite had met deze games.
En ja, Arma 2 en Arma 3 in 2012 :) Voor de rest is het niet belangrijk.
Me vriendin gebruikt office voor der studie, en af en toe internetten erop.
Heb me echt rot gezocht naar wat goed zou zijn voor Arma (max settings) en dit zou voldoende moeten zijn!

Topicstarter
Melodic Metal schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:06:
59 FPS is waarschijnelijk de vertical sync, heb je deze al uitgeschakeld?
Ook is Arma een van de zwaarste spellen, hoe hoog staan de instellingen? Alles op max en de viewing distance op 10 kilometer is uiteraard een zware klap, zelfs voor deze hardware.

Het ligt denk ik echt aan de instellingen van het spel zelf, ik draai OA hier soepel met een enkele ATI 5870 + Q6600 op 2,4ghz op 3 beeldschermen eyefinity met 5040x1050 als resolutie. Ik heb de wel de instellingen niet op het hoogst en de zware dingen uit staan zoals AA, lagere viewing distance en de irritante blur uit.
Weet niet hoe ik dit uitschakel? Heb iets meer informatie nodig om de V sync? uit te schakelen dan?

Arma 2 is zeker in van de zwaarste games die ik ken.
Instellingen staan idd op "Very High" en vieuw distance op 10km. Maar zelfs als ik dit naar 8km zet blijft het brak.
Heb geen PC gekocht voor 2500 euro om hem op brakke instellingen te spelen. Wil "Very High" en dit zou toch voldoende moeten zijn??? Heb de godganze wereld afgevraagd en dit systeem zou al over de top goed moeten zijn! :( Het kan gewoon niet zo zijn dat dit niet genoeg is. :X

• Abeltje130
Ik heb arma niet, maar waarschijnlijk staat het bij de opties, waar je ook je resolutie en andere grafische opties(Anti analising, view distance etc.) staat vaak ook: v-sync of vertical synchronisation.
en dan moet dus UIT staan :)

Topicstarter
Abeltje130 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:31:
Ik heb arma niet, maar waarschijnlijk staat het bij de opties, waar je ook je resolutie en andere grafische opties(Anti analising, view distance etc.) staat vaak ook: v-sync of vertical synchronisation.
en dan moet dus UIT staan :)
Oke, thanks, ga gelijk ff vragen aan me buddy of ie dat wilt checken.

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-06 22:25

MicScott

.Grey.

Ik vind het eigenlijk een grof schandaal dat je 2500 Euro uit kan geven en dan nog zulke slechte prestaties ervoor terugkrijgt.

maar probeer idd v-sync, of vertical sync, of sync every frame uit te zetten. Maar dit zal niet de oorzaak zijn van de 16(!) fps bij Arma 2.
Probeer met de grafische instellingen gewoon wat te spelen. View distance van max tot very high, ofzo, daar zul je waarschijnlijk weinig van merken.

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-06 05:09

Format-C

Rays aan het Tracen

Zijn er ook patches voor die games, en zo ja, heb je die geinstalleerd?

DirectX up-to date?

MasterBox MB511 RGB/ Ryzen 9 5950X @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Aorus B550 PRO V2/ G.Skill F4-3200C14D-32GTZ B-Die/ Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA HDD/ Gigabyte WBAX200/ CM V850 Gold V2/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Topicstarter
Format-C schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 12:54:
Zijn er ook patches voor die games, en zo ja, heb je die geinstalleerd?

DirectX up-to date?
Ja, dit gaat via STEAM en laatste staan erop.
Arma is sowieso meesterlijk buggy zonder Patches, maar dat is up to date.

Topicstarter
Daaaaf schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 17:24:
Is dit het gene wat je bedoelt??

Processor clock
2407 MHz
--------------------------------------------------------------------------------
Physical / logical processors
1 / 8
--------------------------------------------------------------------------------
# of cores
4
Graphics Card
Graphics Card
AMD Radeon HD 6970
Vendor
Unknown
# of cards
2
SLI / CrossFire
On
Memory
3 MB
Core clock
0 MHz
Memory clock
0 MHz
Driver name
AMD Radeon HD 6900 Series
Driver version
8.861.0.0
Driver status
Not FM Approved
General
Operating system
64-bit Windows 7 (6.1.7601)
Motherboard
ASUSTeK Computer INC. P8P67 DELUXE
Memory
16384 MB
Module 1
4096 MB Kingston 9 @ 667 MHz
Module 2
Module 3
Module 4
Hard drive model
115GB OCZ-VERTEX2
Detailed scores
3DMark Score
P8643
Graphics Score
9215
Physics Score
7786
Combined Score
6647
GraphicsTest1
39 FPS
GraphicsTest2
46 FPS
GraphicsTest3
54 FPS
GraphicsTest4
28 FPS
PhysicsTest
24 FPS
CombinedTest
30 FPS
Settings
Default settings used
Yes
Edition
Basic
Screen Width
1280
Screen Height
720
Msaa Sample Count
1
Texture Filtering Mode
Trilinear
Max Af Anisotropy
1
Tessellation Detail
5
Max Tessellation Factor
10
ShadowMapSize
5
Shadow Cascade Count
4
Surface Shadow Sample Count
16
Volumetric Illumination Quality
5
Ambient Occlusion Quality
5
Depth Of Field Quality
5
Enable Window Mode
Off
Enable Vertical Sync
Off
Enable Triple Buffering
Off
Enable Wireframe
Off
Color Saturation
100%

Return to Result View

Your Score
Target Score for
Your Hardware
Diagnosis
Overall Score
P8643
P10100

Graphics Score
P9215
P10800

Physics Score
P7786
P8800

Combined Score
P6647
P8000

It looks like your PC should score better.
Here are some suggestions to get more performance out of your PC:
Best Practices
Make sure other applications are not affecting your performance. For best results close all other applications before running the benchmark.

Check Drivers
Using the latest drivers maximizes your hardware's potential. It can also prevent system errors, graphical glitches, and slowdown.
VGA Driver Check:
Your VGA driver version: 8.861.0.0
Display adapter driver up to date
Latest approved drivers: 8.850.0.0

Hardware Upgrades
Still unhappy with your system configuration and performance? Upgrading your CPU or graphics card has the most effect on your benchmark score and insufficient memory or a slow harddrive can have a large impact on the practical performance of your PC.
RESEARCH PC COMPONENT PERFORMANCE POPULARITY AND PRICES IN OUR HARDWARE CENTER
Coming Soon
GPU Upgrade Advisor
Your current GPU:
Your current GPU
Suggested upgrade for your card:
Suggested upgrade for your card

CPU&Motherboard Upgrade Advisor
Your current CPU:
Your current CPU
Suggested upgrade for your CPU:
Suggested upgrade for your CPU
Your current Motherboard:
Your current Motherboard
Suggested upgrade for your Motherboard:
Suggested upgrade for your Motherboard

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 409343 op 17-06-2011 14:26]

Topicstarter
EvilWhiteDragon schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:25:

Heb de benchmark neergezet.
V-Sync stond uit bij Arma 2

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-05 14:47
Er vallen me een paar dingen op aan de lijst die je als laatste post:

CPU clock: 2.4GHz -
Dit zou betekenen dat je CPU underclocked is (2600k = 3.4GHz). Download en draai eens CPU-Z en laat ons een screenshot zien van het eerste (standaard) tab.

Memory van de GPUs: 3MB
Core / Mem clock: 0MHz
Dit is wonderlijk. Weet je zeker dat je de officiële, laatste drivers van AMD hebt gedownload en, nadat je Driversweeper hebt gedraaid, correct hebt geïnstalleerd?

Driver status: Not FM approved
Ken deze melding niet, maar zie verhaal hierboven.

Verder weet ik niets van 3DMark Vantage, dus misschien zijn er anderen die je verder kunnen helpen. Dit zijn de dingen die mij opvielen; ze zijn abnormaal.

Topicstarter
Allubz schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 00:41:
Er vallen me een paar dingen op aan de lijst die je als laatste post:

Dit zou betekenen dat je CPU underclocked is (2600k = 3.4GHz). Download en draai eens CPU-Z en laat ons een screenshot zien van het eerste (standaard) tab.

Memory van de GPUs: 3MB
Core / Mem clock: 0MHz
Dit is wonderlijk. Weet je zeker dat je de officiële, laatste drivers van AMD hebt gedownload en, nadat je Driversweeper hebt gedraaid, correct hebt geïnstalleerd?

Driver status: Not FM approved
Ken deze melding niet, maar zie verhaal hierboven.

Verder weet ik niets van 3DMark Vantage, dus misschien zijn er anderen die je verder kunnen helpen. Dit zijn de dingen die mij opvielen; ze zijn abnormaal.
Ik weet het zelf ook niet meer. Heb hulptroepen ingeschakeld.
Morgen komt er iemand langs die er echt verstand van heeft.
Dan kom ik er snel genoeg achter of het software- of hardware matig is.
Dus even afwachten en morgen heb ik antwoord.

• DrBreakalot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-06 08:25
Allubz schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 00:41:
Dat is normaal, sandy bridge underclockt zichzelf als de processor niet belast wordt. Mijn 2500k gaat ook op 1.6GHz als ik gewoon wat browse.

• ikheetkoen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-04-2022
ARMA 2 is gewoon een erg slecht geoptimaliseerd spel. Maar dat maakt het niet minder leuk, ik ben er zelf ook 'verslaafd' aan. Het staat er echter om bekend dat het niet zo goed met crossfire en SLI om kan gaan.

Even naar je probleem:

Ik zou een aantal dingen proberen.
1. Hyperthreading van 2600k uitzetten.
2. Even kijken in de settings bij ARMA en daar video memory op LOW zetten.
3. ARMA II op je SSD zetten
4. ARMA II volledig (dus ook met ccleaner) deinstalleren
5. drivers goed updaten

Als niks helpt: een clean windows install met 1 kaart erin. Dan de drivers installeren, en dan de 2e kaart erin prikken.

Er zijn op de interwebs ook nog wel een aantal topics van mensen met dezelfde problemen.

[Voor 6% gewijzigd door ikheetkoen op 18-06-2011 10:30]

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-05 14:47
Wilco1e schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 07:56:
[...]

Dat is normaal, sandy bridge underclockt zichzelf als de processor niet belast wordt. Mijn 2500k gaat ook op 1.6GHz als ik gewoon wat browse.
Dit zou alleen bij een benchmark niet moeten gebeuren, lijkt me.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
ikheetkoen schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 10:29:
ARMA 2 is gewoon een erg slecht geoptimaliseerd spel. Maar dat maakt het niet minder leuk, ik ben er zelf ook 'verslaafd' aan. Het staat er echter om bekend dat het niet zo goed met crossfire en SLI om kan gaan.

Even naar je probleem:

Ik zou een aantal dingen proberen.
1. Hyperthreading van 2600k uitzetten.
2. Even kijken in de settings bij ARMA en daar video memory op LOW zetten.
3. ARMA II op je SSD zetten
4. ARMA II volledig (dus ook met ccleaner) deinstalleren
5. drivers goed updaten

Als niks helpt: een clean windows install met 1 kaart erin. Dan de drivers installeren, en dan de 2e kaart erin prikken.

Er zijn op de interwebs ook nog wel een aantal topics van mensen met dezelfde problemen.
We hebben zaterdag alles gedaan wat mogelijk was.
Alternate gebeld en gevraagd of we de garantiezegels mochten verbreken. Na akkoord zijn we aan de slag gegaan.
Hebben alles van binnen nagekeken en daarna alles opnieuw geinstalleerd. Alle drivers van alles.
Hebben ook de videokaarten getest. Alles eruit gehaald en opnieuw aangesloten.
Eerst de ene, toen de andere, toen crossfire.
Bij opstarten Windows,....blauw scherm.. :? ..PC liep soms ook vast, of gaf rode lijnen door het beeld.
Hebben ons suf getest en uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat het "waarschijnlijk" het moederbord is dat niet oke is.
Hebben de PC dan ook gelijk terug gebracht naar Alternate.

Dit is de 2de keer dat ie terug moest en tevens laatste kans voor Alternate.
Ze wouden me nog afschuiven dat het aan Arma2 zou liggen!!! :X !!!!!!!!!
Heb gezegt dat ik niet 2500euro betaald heb voor gerepareerde troep, nadat TNT de eerste keer de PC flink had beschadigd en dat ik nu goeie en nieuwe onderdelen wil hebben voor me geld! :(
Dinsdag zou ie klaar moeten zijn. Blijft het probleem bestaan, dan wil ik me geld terug.

Ben benieuwd. Kan ondertussen wel zeggen dat na een maand reparaties, bellen en nu 2keer terug moeten na Alternate me geduld op is!

Ben ook tot de conclusie gekomen dat als dit niet werkt ik me PC aanpas en gewoon 1 videokaart haal, een HD 6990 of een GTX590.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 409343 op 19-06-2011 12:59]

Anoniem: 438286

Ik zou zelf niet snel een systeem van 2500 eu aan TnT, of welke bezorgdienst dan ook toevertrouwen maargoed, daar heb je niet zoveel aan.

Kijk eens op tangodown.nl dat is een nederlandse game community site die ook heel veel met arma2 speelt en uiteraard worden daar op het forum ook veel grafische problemen en hun oplossingen besproken, wellicht heb je er wat aan.

59 fps is voor arma trouwens buitengewoon veel ! Veel mensen halen net aan de dertig en dan is ie (normaal gesproken) prima te spelen.

Ik draai m hier op een acer all in one pc, met een core2duo processor en een laptop graka, op high settings....aan je systeem kan het dus absoluut niet liggen, aan je instellingen des te meer.
Dus, nogmaals, ff bovengenoemde site bezoeken en via de zoekfunctie in forum rondkijken !

Als je er helemaal niet uitkomt PB je maar ff, by the way : ik ga binnenkort een systeem samensrellen voor arma3, je bent dus niet de enige die een pc koopt voor 1 specifiek spel, alleen ga ik m wel zelf ophalen ;-)

Anoniem: 351481

Ik heb behoorlijk lang Arma II + OA en mods gespeeld met een CF 5850 set en dat ging prima, ook met 100+ mensen in multiplayer. (Instellingen op very high) Volg de tips eens van "ikheetkoen" hij zit in de goede hoek.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Beetje laat om nu nog te reageren hij is ook in juli voor het laatst ingelogd...

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Topicstarter
-The_Mask- schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 16:45:
Beetje laat om nu nog te reageren hij is ook in juli voor het laatst ingelogd...
Ik ben inderdaad een tijdje weggeweest, maar dat komt omdat ik gewoon druk ben geweest.
Verhuizing en dergelijke.

Ik ben er achter gekomen dat ARMA gewoon geen crossfire en/of meerdere GPU's ondersteund in deze situatie. Althans ik zie geen verschil met crossfire aan, en ook bij andere zie ik dat niet. Ik en andere hebben geen enkele verandering gekregen in deze PC voor deze game.
Ik heb er meerdere games op gedraaid, maar alleen bij Arma 2 en OA doet hij echt moeilijk.

Tevens is er naar mijn idee geen PC die de instellingen van ARMA 2 op max kan draaien.
Nouja, max alle settings wel, maar dan met view distance op 1600 meter ofzo.
Al hebben ze 3x een GTX590 en overgeklockte meuk er in zitten, niets kan ARMA 2 draaien op 10km view distance en max instellingen. Game is wat dat betreft waardeloos.
Nou nee, dat neem ik terug,..... hij is meesterlijk, maar brengt super PC's tot op hun knieen.

De PC is geheel met alle randapparatuur overgegaan naar een vriend van me die hem nu gebruikt voor I-Racing en thuis gebruik.

Ik ga me richten op ARMA 3 en gebruik nu gewoon me laptop weer voor huis tuin en keuken onzin.
IK ben van plan om een nog sterker systeem te bouwen, maar dit keer koop ik de onderdelen wel gewoon los bij Alternate en laat iemand met verstand hem in elkaar zetten.
Als iemand tips heeft voor een setup zou dat mooi zijn meegenomen.
Budget is tussen 2000 en 3000 euro.

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 409343 op 05-01-2012 14:53]

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:55
Anoniem: 409343 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:13:
[...]

Ik ben inderdaad een tijdje weggeweest, maar dat komt omdat ik gewoon druk ben geweest.
Verhuizing en dergelijke.

Ik ben er achter gekomen dat ARMA gewoon geen crossfire en/of meerdere GPU's ondersteund in deze situatie. Althans ik zie geen verschil met crossfire aan, en ook bij andere zie ik dat niet. Ik en andere hebben geen enkele verandering gekregen in deze PC voor deze game.
Ik heb er meerdere games op gedraaid, maar alleen bij Arma 2 en OA doet hij echt moeilijk.

Tevens is er naar mijn idee geen PC die de instellingen van ARMA 2 op max kan draaien.
Nouja, max alle settings wel, maar dan met view distance op 1600 meter ofzo.
Al hebben ze 3x een GTX590 en overgeklockte meuk er in zitten, niets kan ARMA 2 draaien op 10km view distance en max instellingen. Game is wat dat betreft waardeloos.
Nou nee, dat neem ik terug,..... hij is meesterlijk, maar brengt super PC's tot op hun knieen.

De PC is geheel met alle randapparatuur overgegaan naar een vriend van me die hem nu gebruikt voor I-Racing en thuis gebruik.

Ik ga me richten op ARMA 3 en gebruik nu gewoon me laptop weer voor huis tuin en keuken onzin.
IK ben van plan om een nog sterker systeem te bouwen, maar dit keer koop ik de onderdelen wel gewoon los bij Alternate en laat iemand met verstand hem in elkaar zetten.
Als iemand tips heeft voor een setup zou dat mooi zijn meegenomen.
Budget is tussen 2000 en 3000 euro.
Alvast wat tips voor de volgende:

- Doe niet de aanname dat de beste hardware anno nu een spel op max kan spelen zonder problemen.
- Doe research in de ondersteuning van Crossfire en SLi voor je favo spel, dit is anno 2012 nog steeds niet 100% gegarandeerd.
- Koop geen kaart met 2 chips als Crossfire en SLi toch al niet ondersteund worden. Koop in dat geval dan ook geen GTX590 maar gewoon een GTX580 of een AMD kaartje.
- Doe wat meer tests. Run 3DMark (en dan niet z'n systeem analyze, maar gewoon de benchmark). Vergelijk puntenscore met anderen op internet.
- Als je iets niet weet, google it, dat helpt ook nog weleens, en scheelt jou tijd.

Succes met de volgende PC.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee