• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06 19:38
Vreemd genoeg kon ik nog geen enkel echt relevant topic op GoT vinden over dit onderwerp (terwijl ik zelfs een "Het Grote XXXX-topic" had verwacht). Misschien komt dit omdat het niet gepast is voor GoT, in dat geval excuses.

Maar goed, hoe dan ook, ik vroeg me af of men hier ervaring heeft met verschillende ad networks. Google AdSense is natuurlijk een hele grote, en waarschijnlijk de beste keus voor veel websites, maar websites zonder eigen content worden niet geaccepteerd. Omdat ik een website heb gemaakt die een online tool is (dus zonder content), kan ik geen AdSense gebruiken. (De URL zal ik achterwege laten zodat ik niet beschuldigd word van spam ;) )

Nu ben ik op zoek naar met name CPM (cost-per-thousand) ad networks, omdat ik wel wat geld wil gaan verdienen aan mijn website, die inmiddels aardig wat bezoekers krijgt. Googlen over dit onderwerp levert voornamelijk rommelige hits op, die ernaar rieken adfarms te zijn. Daar heb ik dus weinig aan.

Concreet vraag ik me af:
- Wat is een redelijke CPM-rate om te verwachten?
- Welke networks zijn betrouwbaar en betalen regelmatig uit, bij voorkeur via Paypal of direct op een NL bankrekening?

TheStreme - Share anything with anyone

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-06 10:39
Ik denk dat adverteerders over het algemeen alleen bij hele grote websites aan CPM willen beginnen. Ik heb vroeger op m'n site ook advertentie gehad die of CPM of CPC waren en de CPM ads betaalde echt droevig.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:27
Ik was niet op de hoogte dat AdSense niet gebruikt mag worden voor 'content farms'. Is dit van horen zeggen, of heb je dat uit de gebruikersvoorwaarden?

• Eelke Spaak
  • Laatst online: 09-06 19:38
frickY schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 15:12:
Ik was niet op de hoogte dat AdSense niet gebruikt mag worden voor 'content farms'. Is dit van horen zeggen, of heb je dat uit de gebruikersvoorwaarden?
Ik weet niet precies wat je bedoelt met 'content farms', maar als je van die sites bedoelt die alleen maar gemaakt zijn om zoveel mogelijk advertenties te laten zien, dan, nee, daar mag AdSense niet op (staat in de gebruikersvoorwaarden).

Maar wat ik bedoelde zijn juist non-content sites, zoals online tooltjes. Daar kan AdSense niet op; dat staat niet in de gebruikersvoorwaarden maar heb ik aan den lijve ondervonden, mijn site wordt telkens geweigerd als ik hem aanmeld... Ook wel logisch eigenlijk, omdat AdSense context-sensitive ads laat zien, en als er geen relevante context is, werkt dat natuurlijk niet.

TheStreme - Share anything with anyone

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-06 22:43
CPM wordt meer en meer ongebruikelijk als ik onze sales afdeling mag geloven. Eigenlijk alle adverteerders die rechtstreeks bij ons inkopen doen CPC. Alleen restpartijen gaan nog wel eens in CPM. Dwingt je ook om mee te denken met de adverteerder, omdat een hoge CTR voor jullie allebei van belang wordt.

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:43
Adbrite is een bekend alternatief. Ik moet zeggen, ik gebruik het al een tijd niet meer. Maar vroeger betaalden ze ook redelijk en op tijd.

Ik weet niet wat voor een tool het is. Maar zijn gerichte affiliatelinks geen optie?

• Floppus
  • Laatst online: 15:31

Floppus

Customer Experience matters

CPC is directe targeting richting een activiteit. CPM kan ook voor brand awareness / brand asociation gebruikt worden - een soort van billboard op de digitale snelweg. Voor dat laatste moet je dan ook wel een snelweg te bieden hebben en niet een aanplakwand aan een zandweg naast een weiland ;)

Bij kleinschalig maar wel zéér relevant zal je sowieso naar een CPC model moeten kijken wil je nog iets verdienen.

Andersom, met >50 miljoen pageviews per maand, zijn er niet eens genoeg aanbieders om die views vol te krijgen bij CPM tenzij je je met echt schimmige zooi inlaat :P

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee