Toon posts:

Tekort HDMI aansluitingen, oplossing?

Pagina: 1
Acties:

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-05 09:46
Ik heb een al wat oudere, maar nog prima functionerende, Philips LCD tv. Deze tv heeft 3 scart aansluitingen en slechts één dvi aansluiting.
Ondertussen heb ik een aardige collectie kastjes die via de tv weergeven.

Een UPC digitale HDD recorder, (deze is via HDMI-> DVI kabel met de DVI aansluiting op m'n tv aangesloten)
Een gewone "ouderwetse" HDD recorder die ik zo nu en dan ook nog gebruik en ik sta op het punt om een mediaplayer aan te schaffen (Netgear NTV550)
Deze kan aangesloten worden via
HDMI 1.3a ,Component video en Composite video

Aansluiten via HDMI zou volgens mij het mooiste zijn, op die manier moet ik volgens mij een hogere kwaliteit behalen dan component of composiet video via een scart verloopstukje naar m'n tv.

Nu kom ik dus een HDMI poort tekort.
In het verleden heb ik wel eens gebruik gemaakt van een switch maar dit werkte eigenlijk vaker niet dan wel.

Ik vraag me nu af of iemand een ander manier weet om een dvi of hdmi signaal te splitten.
Zag ook ergens een automatische hdmi splitter, maar dat werkt niet goed als er spanning op de hdmi stekkers blijft staan, wat bij zowel een upc mediabox als bij een mediaplayer het geval is.
Of zijn er hdmi splitters die wél goed werken?
Het drukken op de knoppen heeft vaak geen resultaat, alle stekkers eruit en weer opnieuw erin is het enige dat dan werkt.

(ohja, een nieuwe tv is voorlopig niet aan de orde.....)

[Voor 5% gewijzigd door miles op 16-06-2011 15:04. Reden: link aangepast 2x, tekst aangepast]

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:25
Ik denk dat je het beste op zoek kunt naar een zogenaamde "HDMI-switch" en dus geen splitter!
Deze zijn zelfs met afstandsbediening te verkrijgen :)
edit:
Oh, ik zie na de edit dat je juist wél een splitter hebt gebruikt

[Voor 21% gewijzigd door Puch-Maxi op 16-06-2011 15:50. Reden: TS is aangepast]

My favorite programming language is solder.

• miles
Heb m'n tekst nog wat aangepast want was niet helemaal duidelijk.
Ik heb een switch liggen (zonder ab) maar dat ding is een drama, doet niet wat 'ie moet doen. Geeft vaak helemaal geen beeld.
Vraag me dus af of er betere oplossingen zijn, of heb ik gewoon een maandagmorgen model?

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gewoon een betere switch kopen. :)

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:44
De allermooiste oplossing is een Receiver (onkyo 308 ofzo)

Echter begrijp ik dat er geen budget voor is.
Op internet staan een aantal degelijke switchers voor weinig geld.
Ik denk dat dit toch de enige oplossing is.

Anoniem: 315629

belangrijk: Ondersteunt de switch HDCP? High-bandwidth Digital Content Protection <= klik hier

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:05

Smarron

The bend

Ik heb op mijn TV ook maar 1 HDMI-ingang. Hiervoor heb ik een HDMI-switch gekocht van Raidsonic (Icy Box). Daar kan ik 3 HDMI-apparaten op aansluiten. Je hebt hem ook voor 4 apparaten. Deze werkt echt perfect. Ook ingesteld in mijn HK afstandsbediening (aka Harmony).

Ik had er hiervoor ook 1 en die werkte ook voor geen meter, maar deze is echt wel goed! Ik weet niet of ze nog te koop zijn. Maar waar het op neerkomt, koop een betere switch, dan heb je het probleem opgelost.

Dit is hem:

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• miles
De icybox is helaas nergens meer te vinden. Jammer.
Ik zal opzoek gaan naar een kwalitatief betere hdmi switch (en misschien ook wel een harmony ab..)

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-05 14:29
Ik heb een Konig 4 Poorts HDMI Switch (45euro), werkt perfect bij mij. Zit ook een autoswitch mechanisme zodat je niet altijd zelf moet switchen tussen de 4 hdmi kanalen.

[Voor 15% gewijzigd door DaRKie op 17-06-2011 10:16]

• rdbruin
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-06 12:46
Zelf heb ik deze thuis liggen: http://www.allekabels.nl/...-HDMI-1.3-Schakelaar.html

Werkt perfect. Schakelt automatisch met de bronnen mee. En mocht je het toch zelf willen controleren, er zit een afstandsbediening bij.
49 eurotjes voor dit mooie kleine kastje. Voordeel hiervan vind dat je hem gewoon ergens achter kan wegstoppen. Zit standaard een verlengkabel voor je infrarood bij.

• miles
Ik las ergens dat dat automatisch switchen niet werkt als er spanning op hdmi kabel blijft staan.
Welke apparaten laten spanning op de kabel staan?
Doet een UPC mediabox dat bijvoorbeeld, want dan zou het niet gaan werken.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:30

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

miles schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 14:59:
[...]
Aansluiten via HDMI zou volgens mij het mooiste zijn, op die manier moet ik volgens mij een hogere kwaliteit behalen dan component of composiet video via een scart verloopstukje naar m'n tv.
[...]
HDMI is beter dan composiet, maar ten opzichte van component is het verschil echt verwaarloosbaar, zoniet afwezig. Ik heb zelf een aantal apparaten via zowel component als HDMI aangesloten zitten en zou het knap vinden als jij aan de hand van de beeld kwaliteit kan vertellen wanneer welke aansluiting gebruikt wordt (component kan ook full-HD op 1920x1080p doorgeven). Het enige wat HDMI wel kan doorgeven en component niet, is HDCP, wat nodig is voor o.a. Blu-ray's.
Voordeel van HDMI is wel dat de kabels een stuk hanteerbaarder zijn.

Je kan dus ook gewoon component naar scart gebruiken, alleen moet je wel opletten of de scart-aansluiting component ondersteund (vaak is dat alleen scart 1).

En anders zit je helaas vast aan een goede switch.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• rdbruin
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-06 12:46
miles schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 11:31:
Ik las ergens dat dat automatisch switchen niet werkt als er spanning op hdmi kabel blijft staan.
Welke apparaten laten spanning op de kabel staan?
Doet een UPC mediabox dat bijvoorbeeld, want dan zou het niet gaan werken.
Qua spanning weet ik niet hoe die UPC box het doet. Ik heb zelf interactieve tv van KPN. Als ik de ontvanger 'uit' zet (ook deze blijft in stand-by staan) dan wisselt de switch mijn HDMI signaal wel.

Dus met de KPN ontvanger gaat het goed, hoe dit met UPC gaat durf ik niet te vertellen.

• miles
Heb gisteren nog wat getest met de hdmi splitter die ik nu heb (die heb ik tenslotte al) en het ding toen met een grote boog het raam uitgegooid. Wat een rotding.
Nu dus een nieuwe kopen. Wat formaat betreft spreekt http://www.allekabels.nl/...-HDMI-1.3-Schakelaar.html me aan. (die past precies nog achter de decoder, die van Koning die hierboven aangehaald wordt is echt te groot.)
Vraag me alleen nog af of iemand weet of zo'n compact kastje ook met vier ingangen beschikbaar is.

• Tweaker682
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-12-2022
DaRKie schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:15:
Ik heb een Konig 4 Poorts HDMI Switch (45euro), werkt perfect bij mij. Zit ook een autoswitch mechanisme zodat je niet altijd zelf moet switchen tussen de 4 hdmi kanalen.

[afbeelding]
die konig 4 poorts heb ik ook gekocht, op het eerste gezicht een degelijk ding hij wisselt inderdaad automatisch. Ik heb een pc op de tv, ps3 , xbox, decoder, dus alle 4 poorten zitten bij me vol.
Met afstandsbediening. Ook leuk als iemand bij je thuis is en nieuwschierig naar het switch kastje zit te kijken hahahaha wat is dat??
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee