Verwijderd

Topicstarter
goedenmiddag, ik was bezig met een kleine upgrade voor een laptop en het was mij wat onduidelijk met sockets.
ik heb momenteel een core duo t2250 op "socket M" 479mPGA.
en ik kan een core 2 duo t7400 krijgen, wanneer ik deze op de site van intel opzoek staat er: PBGA479, PPGA478.
zou deze processor passen? en moet het bios ook het type ondersteunen of wijst dat zich de weg wel?

• K1pje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-12 13:06
Het probleem met laptops is dat de bios de "nieuwe" processor moet ondersteunen (en de chipset natuurlijk ook). De socket is daarentegen inderdaad hetzelfde.

Verwijderd

Topicstarter
de sockets zijn qua pinnen hetzelfde maar aan de binnenkant niet, socket M en socket P passen op elkaar maar werken niet op elkaar (een core 2 duo past ook op de oudere pentium 4-m en pentium M sockets maar werken daar ook niet op)
ik ben erachter gekomen dat mijn bios tot en met de t7200 ondersteunt en de t7400 is vrijwel identiek behalve de kloksnelheid toch?
chipset is een i945pm (zelfde als in de alianware m5550 met een core 2 duo) dus zal vast wel goed komen.
ik heb de processor gekocht verwacht hem morgen.

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Er is verschil tussen PGA (pin grid array) en BGA (ball grid array). Bij PGA heeft de processor pinnentjes, bij BGA niet. De T2250 is vziw alleen als PGA gemaakt. Je vervangende T7400 moet dat dus ook zijn.

Verder moet inderdaad de BIOS ondersteuning bieden.

Verwijderd

Topicstarter
heb de gok gewaagd en het is gelukt dat was dus een meevaller en wat nog een enorme meevaller is dat deze processor 20graden koeler is idle.
de laptop is dus ineenkeer ook nog een stuk stiller en koeler geworden.