Toon posts:

Tele2 modem probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Anoniem: 411113

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een tele2 20mb internet verbinding aangeschaft. Ik kreeg hierbij hun wireless modem geleverd,
maar die staat op een nogal ongelukkig plek in huis waardoor een groot deel van het huis maar matig wireless bereik heeft. Ik heb nu een wireless router aangeschaft, maar op een of andere manier wil deze niet het wireless signaal pakken. Via modem programma had ik wireless via modem al uitgeschakeld, maar wellicht heb ik iets niet goed gedaan. Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken?

mvg,

Lars

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 19:12
Kun je, om te beginnen, iets beter omschrijven wat je plan is? Wil je de router die je later hebt aangeschaft, als AccessPoint gebruiken voor hetzelfde draadloze netwerk als die van je Modem? Of wil je het WiFi van je modem uitzetten en alleen je router gebruiken?
Anoniem: 411113 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 14:40:
...Ik heb nu een wireless router aangeschaft, maar op een of andere manier wil deze niet het wireless signaal pakken. ...
Betekent dit dat je wilt dat je router het WiFi signaal van je modem ontvangt en hem daarna versterkt?

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:21

Fiber

Beaches are for storming.

Hoe heb je de boel precies aangesloten? Je moet in principe geen 2 routers in je netwerk hebben, dat Tele2 ding is naast modem ook router, dus je moet 1 van de 2 routers uitschakelen, bijvoorbeeld de Tele2. En dan met een netwerkkabel je nieuwe router op dat modem aansluiten.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:16
Het lijkt mij dat je aanneemt dat je nieuwe router het wireless signaal van je Tele2 modem versterkt, dit is niet het geval. Je zal de router die je hebt aangeschaft moeten aansluiten met een netwerk kabel en DHCP op bijvoorbeeld je modem uitzetten.

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Waar heb je het modem en/of router neergezet?

CM 690 II Advanced, Corsair 520Watt, Gigabyte X48t-DQ6,C2Q 9450, Sapphire 6790, 2x2048MB G.Skill(DDR3,7-7-7-18), Creative X-Fi Extreme Gamer, Logitech MX510 + MS Curve 2000, Samsung 957MB+T240, WD 500+160+200+500GB

Topicstarter
bedank voor je reactie

ik wil de modem van tele2 (die wireless is) dus niet meer als wireless punt gebruiken omdat ie dus op een moeilijke plek staat in huis. Ik wil dus de wireless router ( die ik wel overal in huis kan plaatsen) gebruiken om mijn wifi signaal door te geven zodat ik meer signaalsterkte heb in het hele huis.
Betekent dit dat je wilt dat je router het WiFi signaal van je modem ontvangt en hem daarna versterkt?
als dit mogelijk is lijkt me dat natuurlijk te gek, maar het liefst wil ik gewoon die internetverbinding wireless via mijn router verdelen (voor smartphone en tablet,de pc en ps3 laat ik liever bekabeld)

• Fiber

Fiber

Dan moet je dus een kabel trekken van je modem naar je router. En het router gedeelte van die Tele2 uitzetten. En dan dus ook je pc en ps3 (bedraad) op je nieuwe router aansluiten.

[Voor 24% gewijzigd door Fiber op 16-06-2011 15:13]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Daffie
Eventueel kun je ook de router aansluiten op je modem, maar dan niet in de WAN-poort van je router, maar in een van de LAN-poorten. Dan gebruik je je router eigenlijk als switch met draadloos toegang, en alle poortconfiguratie, DHCP, etc laat je dan alsnog op je modem doen. Welke keuze het beste is hangt af van de kennis die je hebt. Want "het router gedeelte uitzetten" op het Tele2 modem lijkt mij ook het effectiefste, maar dat kan lastig zijn aangezien dat meer configuratie vergt dan een kabel in een LAN-poortje doen en alleen WiFi configureren op de router.

[Voor 10% gewijzigd door Daffie op 16-06-2011 15:18]

Topicstarter
bedankt voor de reacties

@Ventrigo. De modem staat in de slaapkamer in begin van huis. Dit kon niet anders volgens de installeurs en router in woonkamer.

@rest: ik heb net gekeken in modem programma via mijn pc en ik kan nergens vinden om dhcp uit te zetten. Iemand enig idee hoe je router gedeelte van de modem uitschakeld?

• Fiber

Fiber

Misschien kan het ook wel helemaal niet, dan vervalt mijn hele verhaal en is de optie van Daffie beter. Heeft ook als voordeel dat je de pc en ps3 aansluitingen kan laten zitten hoe ze zitten.

Bottemline: 1 van de 2 DHCP routers moet uit.

[Voor 40% gewijzigd door Fiber op 16-06-2011 15:24]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dhcp op je modem uit ? alleen als je een vast ip hebt gekregen van je ip en zelf insteld op je router. niet bij tele2 denk ik
btw je krijgt normaliter een modem met router van tele2

even mijn eigen omschrijving

Zorg dat in je wireless router kan komen

Lukt dat niet
Stop stel je computer in op dhcp en verbind hem met je wireles router. (een draadje werkt in praktijk het beste).
ga naar je dos prompt (start -> run -> "CMD")
tik in ipconfig
het adres wat je als gateway krijgt je je router. tik dit adres in bij je browser

krijg je geen ip adres? reset dan je router. (meestal je reset 10 sec indrukken, soms terwijl je hem aanzet, check voor de zekerheid je manual)
1) zet dhcp uit op je wireless router

2) geef lan kant op je wireless router een ip adres dat past in je subnet. e.g. 192.168.1.99

3) stop de stekker van je modem/router niet in de wan poort van je wireless router maar stop deze in de lan poort van je wireless router

4) als je laptop een vast ip adres heeft, of als je modemrouter geen dhcp aan heeft staan
geef je je laptop een ander ip adres e.g. 192.168.1.123

------------------ op dit moment moet alles goed werken ----------------

5) nu mag je denken aan beveiligingen

bij voorkeur wpa(2) wanner niet aanwezig zul je wep moeten gebruiken
let op dat je bij wireless N kiest voor aes, tkip ondersteund officieel snelheden tot 54 mbit

Iperf

• Daffie
Anoniem: 411113 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 15:19:

@rest: ik heb net gekeken in modem programma via mijn pc en ik kan nergens vinden om dhcp uit te zetten. Iemand enig idee hoe je router gedeelte van de modem uitschakeld?
Stuur me even een PM. Wellicht kan ik als je dat wilt even met Teamviewer meekijken. ik heb zelf namelijk dezelfde situatie gehad thuis maar dat is even geleden.

Anoniem: 161123

DHCP kun je in het modem niet uitzetten.

Wel in je wireless router als het goed is. Dan krijgt deze een IP van het Tele2 modem, en verspreid deze ook IP adressen die uitgegeven worden door het Tele2 modem.

Topicstarter
Bedankt voor alle suggesties. Ik ben al een stapje verder,maar het is nog niet opgelost. Via het programma van de tele2 modem heb ik wireless uitgeschakeld,daarna heb ik de wireless router(sitecom 300n) verbonden via kabel met modem in een lan poort. Ik kon via mijn samsung galaxy s zien dat de router te zien was op de wifi netwerken. Ik zag wel dat ie nog beveiligd was maar via wps pin kon ik verbinding krijgen met de router. De pin was de code achterop de modem.Tenminste met die code kreeg ik verbinding. Het rare is nu dat ik probleemloos wifi signaal krijg op mijn smartphone,maar dat mijn tablet (samsung galaxy tab 10.1v) niet kan verbinden op de router.

Ik zal nu even zeggen hoe verbindingen liggen:

Tele2 modem(wireless off) ---->lan poort kabel router---->lan poort wireless router(wireless on)

Ik kan niet in routerprogramma komen van de wireless router,wel in modemprogramma

Iemand nog suggesties?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Wat voor ip+subnet heb je je wireless router gegeven ?
en welk ip en subnet heeft je pc ?
staat dhcp uit op je wireless router ?

je kan natuurlijk niet de pincode van je modem gebruiken om op de wlan van je router in te loggen he

[Voor 28% gewijzigd door Fish op 16-06-2011 20:50]

Iperf

Topicstarter
fish schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 20:49:
Wat voor ip+subnet heb je je wireless router gegeven ?
en welk ip en subnet heeft je pc ?
staat dhcp uit op je wireless router ?

je kan natuurlijk niet de pincode van je modem gebruiken om op de wlan van je router in te loggen he
Ik ben nu niet thuis,maar ik kan straks ff kijken.hou je op de hoogte.

Ik kon dus wel via smartphone connecten met de wireless route. Vaag
Ik ben nieuw met netwerken dus ik snap nog niet alles helaas

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

*understament* :P

Iperf

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:58

woutur

Klauwtjes uit!

Klinkt flauw maar: google er even naar. Ik heb precies hetzelfde gedaan hier thuis. Met google kom je als een van de eerste links van het tele2 forum een heel goede beschrijving tegen hoe je dit regelt. Overigens is het antwoord een mengeling van wat hierboven staat :) tele2 dhcp aanlaten , maar range beperken. Wireless uitzetten. Wifi , vast ip boven de genoemde range geven, als AP instellen, lan dhcp uitzetten. Netwerk kabel via lan poort op tele2 poort 3 of 4 verbinden.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee