• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-05 14:53

amas

Law of Nature: Chaos

Topicstarter
Ik zit een beetje in een rare situatie. Ik heb bij Afuture een MSI R6850 Cyclone 1GD5 Power Edition/OC besteld. Nu kreeg ik vanochtend een mailtje dat ze de verkeerde kaart van de leverancier hebben gekregen |:(. Namelijk de MSI R6850-PM2D1GD5/OC. en de Cyclone is niet meer leverbaar... Nu kunnen ze deze wel opsturen en €2.80 crediteren, maar ik weet verder niks van deze kaart af. Er zijn geen uitgebreide reviews op T.net en op H.info hebben ze de kaart niet getest.
Aangenomen dat de eerstgenoemde kaart geschikt is voor mij, zou ik dan maar de andere kaart nemen, of niet?
Alvast bedankt

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Het verschil is, behalve een waarschijnlijke andere cooler, er niet. Als je graag extreem wilt overklokken/slechte airflow in je kast hebt moet je het niet doen, maar verder zie ik eigenlijk geen problemen.

• amas

amas

Topicstarter
Kijk, het is meer dat ik nu een erg stille PC heb, met passieve kaarten. Bevalt me heel erg :). Daarom heb ik die cyclone uitgezocht, (44dB). Maar ik ga idd niet (ver) overklokken oid.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De Cyclone is toch wel wat beter, hoeveel heb je er voor betaald?

Kunnen ze je niet een betere HD6850 leveren?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-06 15:42
De Cyclone koeler is een zeer efficiënte koeler idd maar als ik de andere koeler zo zie zal er qua koelcapaciteit weinig verschil tussen de twee zitten. Beide een even groot koel oppervlak, twee heatpipes, en met een gelijke fan. Alleen de manier van luchtstroom verschilt tegenover de cyclone koeler omdat deze een ronde vorm heeft en geen kap. Je kan proberen om een betere kaart te krijgen maar omdat ook de medewerkers van afuture tweakers zijn zullen ze dit topic misschien wel gespot hebben en dan kan je raden dat, dat niet doorgaat :p Maar goed je kan het altijd proberen, de andere kaart is in ieder geval wel een goed alternatief, hardware matig zal de kaart op de koeler na waarschijnlijk weinig verschillen ;)

Specs

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-05 14:47
Solid_Aapie schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:05:
Je kan proberen om een betere kaart te krijgen maar omdat ook de medewerkers van afuture tweakers zijn zullen ze dit topic misschien wel gespot hebben en dan kan je raden dat, dat niet doorgaat :p
Lijkt me dat dit er toch weinig toe doet, sterker nog de publiciteit is altijd een reden om goed voor klanten te zorgen.

Daarnaast moet Afuture.nl in dit geval een gelijkwaardig product leveren, niet één met ongeveer dezelfde prijs; de prijs is arbitrair.

Als je dus kunt uitleggen waarom je van mening bent dat de Cyclone jouw specifieke keuze was om de betere koeler, dan kan je gerust een ander model met non-reference koeler vragen.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Allubz schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 19:01:
Daarnaast moet Afuture.nl in dit geval een gelijkwaardig product leveren, niet één met ongeveer dezelfde prijs; de prijs is arbitrair.
Afuture moet helemaal niets, als ze een besteld product niet meer kunnen leveren dan zijn ze hoogstens verplicht je geld terug te geven. Maar een voorstel doen voor een ander product mag natuurlijk altijd, dit is niet verplicht en de klant mag dit uiteraard ook afwijzen en gewoon zijn geld terugvragen.

Een duurdere kaart vragen mag, of je die zonder bijbetaling ook krijgt is dus maar de vraag.

[Voor 8% gewijzigd door bwerg op 16-06-2011 19:10]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-05 14:47
Je hebt gelijk; ik formuleerde me wat ongelukkig.

In het geval van een vervangend product moeten ze, zover ik weet, wel een gelijkwaardig product aanbieden.

Maar goed, punt blijft dat ongeacht of Afuture-medewerkers dit lezen, de TS z'n kansen gelijk blijven of mogelijk beter zijn.

• amas

amas

Topicstarter
Ik heb al even gezocht naar vervangende kaarten. Maar aangezien ik een stille kaart wil om 3 beeldschermen aan te sturen, en rond dezelfde prijsklasse moet blijven, ben ik erg beperkt in de keuze. De Cyclone is ook de beste (van de stille) HD 6850. De Cylcone heeft me ~€150,- gekost. De andere kaart is bij Afuture €2.80 goedkoper. De andere kaarten binnen mijn eisen die iets beter zijn dan de Cylcone, zijn toch al gauw een paar tientjes duurder. Betwijfel of ze zo'n medelijden met me hebben :z
Afzien van de bestelling heeft ook geen zin. De Cyclone is nergens meer te verkrijgen volgens de pricewatch. Dus ik ga maar mee met Afuture en de alternatieve kaart laten opsturen.
Hopelijk heb ik hem zaterdag nog :9~

• amas

amas

Topicstarter
Hmm, had ik eigenlijk niet naar gekeken, omdat op H.info niet getest was. Maar goed, ziet er wel uit als een mooi kaartje, Sapphire kaarten waren over het algemeen wel stil heb ik ergens/ooit gehoord ;) Zal eens kijken of ze er mee in stemmen :)

edit:
toch maar even gekeken hoeveel stroom dit ding slurpt. Heeft schijnbaar 2 PEG6 nodig. Dus zal wel iets meer zijn dan de Cyclone (oh wat wou ik dat ding graag...). Enfin, ik neem dat dan maar voor lief.

btw, gefeliciteerd Mask http://reggesteyn.123forum.nu/styles/mile200/theme/images/birthday.gif

[Voor 41% gewijzigd door amas op 22-06-2011 22:58]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee