Toon posts:

Externe HDD Indeling

Pagina: 1
Acties:

• colinvanruth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-01-2020
hey,

over een paar dagen ga ik een macbook pro aanschaffen!, maar ik heb een vraagje! ik ben van plan mijn muziek + foto's te backuppen van mijn windows op een externe hdd (die ik nog niet heb) euhm gaat dat goed? tussen windows /mac? want ik heb ergens gelezen dat beide os's verschillende indelingen hebben ofzo?

volgensmij zijn hdd's meestal naar NTSF geconfigureerd kan een mac dat ook lezen? _/-\o_

edit: ik heb weer te snel gepost :o

''The Mac can read FAT32 without a problem. The Mac will read NTFS, but cannot write to it.''

''“If you want to share an external drive between a Mac and a Windows machine, you typically format the drive with a FAT32 partition. One problem you’ll run into, however, is that you can run into a file size limit if you’re dealing with really large files. NTFS gets around this limitation, but unfortunately the OS X NTFS driver only supports reading from NTFS partitions.''

[Voor 39% gewijzigd door colinvanruth op 16-06-2011 14:16]

Macbook Pro Early 2011 15'' 2,2-GHz quad-core Intel Core i7 4GB, 1333 MHz 250GB SSD, AMD Radeon HD 6750M met 1 GB GDDR5 (A1286) / iPad Mini Retina / iPhone 6 / Apple TV (A1469 Early 2013) / iPod Classic 160GB 7GEN / G-Technology G-Drive 1TB & 3TB HDD

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-04 16:06

Digistorm

tenax moderator pomorum

Een Mac kan het lezen, maar standaard niet schrijven. Als je maar een paar dagen hoeft te schrijven naar een NTFS schijf kun je ook een trial downloaden van Tuxera NTFS of Paragon NTFS. Dan heb je 2 weken de tijd, soms is dat genoeg. Er is ook een gratis versie van Tuxera NTFS met een wat lagere performance, als je langere tijd schrijf-toegang nodig hebt.

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

• colinvanruth
Digistorm schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 14:15:
Een Mac kan het lezen, maar standaard niet schrijven. Als je maar een paar dagen hoeft te schrijven naar een NTFS schijf kun je ook een trial downloaden van Tuxera NTFS of Paragon NTFS. Dan heb je 2 weken de tijd, soms is dat genoeg. Er is ook een gratis versie van Tuxera NTFS met een wat lagere performance, als je langere tijd schrijf-toegang nodig hebt.
in principe hoeft alleen mijn windows te schrijven en dan moet ik het gewoon weer kopieren op mac want daarna format ik hem naar mac indeling zodat ik hem gewoon aan m'n mac kan hangen.

nog een vraagje wat is dan standaard systeem indeling van een mac? geen NTFS lijkt me xd

[Voor 6% gewijzigd door colinvanruth op 16-06-2011 14:19]

Macbook Pro Early 2011 15'' 2,2-GHz quad-core Intel Core i7 4GB, 1333 MHz 250GB SSD, AMD Radeon HD 6750M met 1 GB GDDR5 (A1286) / iPad Mini Retina / iPhone 6 / Apple TV (A1469 Early 2013) / iPod Classic 160GB 7GEN / G-Technology G-Drive 1TB & 3TB HDD

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01 10:19
colinvanruth schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 14:17:
[...]
nog een vraagje wat is dan standaard systeem indeling van een mac? geen NTFS lijkt me xd
HFS+ (Mac Journaled) maar dat had je via Google natuurlijk ook wel zelf kunnen vinden ;)

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• colinvanruth
Darkstar schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 14:33:
[...]

HFS+ (Mac Journaled) maar dat had je via Google natuurlijk ook wel zelf kunnen vinden ;)
:o :o (A)

dit is misschien ook wel een oplossing:

http://www.mediafour.com/products/macdrive

Anoniem: 292790

Probeer dan op je Mac NTFS-3G te installeren en je kan lezen én schrijven naar NTFS ;-)

• colinvanruth
Anoniem: 292790 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 14:38:
Probeer dan op je Mac NTFS-3G te installeren en je kan lezen én schrijven naar NTFS ;-)
ty, ik heb m'n mac nog niet! maarrr ik ga hdd voornamelijk op m'n mac gebruiken dus dan kan ik beter 'macdrive' op oude pc installeren want ik hoef maar 1x wat te backuppen van die pc en als m'n ouders bijv foto's op hdd willen dan zet ik op hun pc ook wel Macdrive op. :9

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-04 16:06

Digistorm

tenax moderator pomorum

Dat kán de TS doen, maar als het echt om een eenmalige actie gaat zou ik geen third party tools installeren, mijn ervaring is dat dergelijke extraatjes toch de kans op instabiliteit iets vergroten. Ik zou dus gewoon alle data op de NTFS schijf zetten, dan alles overpompen op de nieuwe Mac, en vervolgens in Schijfhulpprogramma (in de map Hulpprogramma's) de schijf partitioneren met een GUID partitietabel en dan een HFS+ partitie (Mac OS Uitgebreid (journaled)) daarop maken. Dan heb je het minste "gezeur" achteraf door externe drivers die op een cruciaal moment besluiten dwars te gaan liggen.

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

• colinvanruth
Digistorm schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 14:43:
Dat kán de TS doen, maar als het echt om een eenmalige actie gaat zou ik geen third party tools installeren, mijn ervaring is dat dergelijke extraatjes toch de kans op instabiliteit iets vergroten. Ik zou dus gewoon alle data op de NTFS schijf zetten, dan alles overpompen op de nieuwe Mac, en vervolgens in Schijfhulpprogramma (in de map Hulpprogramma's) de schijf partitioneren met een GUID partitietabel en dan een HFS+ partitie (Mac OS Uitgebreid (journaled)) daarop maken. Dan heb je het minste "gezeur" achteraf door externe drivers die op een cruciaal moment besluiten dwars te gaan liggen.
bedankt :),

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:15

lier

MikroTik nerd

Is een NAS niet een veel meer voor de hand liggende oplossing?
Kan je "zelfs"via Internet beschikbaar maken en daarmee voor iedereen altijd benaderbaar.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee