Ik had er last van dat mijn laptop tijdens minecraft na een tijdje (45 min ofzo?) steeds uitviel. Ik dacht dat het wel door de temperatuur zou komen en ben gaan undervolten met rmclock. Dat werkt heel goed, maar na een tijdje prime95 viel mijn laptop gewoon uit zonder bsod zoals ie dat altijd doet bij minecraft. Het gekke was dat de temperatuur onder de 70 graden lag... Hoe kan dat?
Misschien is de temp sensor ofzo wel vertopt, misschien toch eens goed schoonspuiten
!
Het kan ook dat het geheugen ofzo te warm wordt, het hoeft niet per sé je cpu te zijn. Die meestal alleen maar wordt aangegeven bij een laptop
Het kan ook dat het geheugen ofzo te warm wordt, het hoeft niet per sé je cpu te zijn. Die meestal alleen maar wordt aangegeven bij een laptop
Absoluut relatief, relatief absoluut.
je bedoelt dat er stof in zou zitten? Nee ik heb 1,5 maand terug nog met zon spuitbus het ding schoongemaakt.. De gpu en de ram kun je zien als de laptop open is en die zijn ook niet stoffig...
Nu ff kijken wat speccy zegt over andere temperaturen
okee... de cpu ziet het allemaal wat rooskleuriger XD
Nu ff kijken wat speccy zegt over andere temperaturen
okee... de cpu ziet het allemaal wat rooskleuriger XD

[ Voor 52% gewijzigd door koffieprutser op 16-06-2011 14:25 ]
Mijn laptop ging weer dood, volgens mij toen de mobotemperatuur de 75 graden bereikte... (daar ga ik van uit want hij was de hele tijd 74...) Dus dat zal het probleem zijn
Het gebeurt trouwens alleen bij de 64-bits java, maar die zal dan wel efficienter zijn in het cpu-gebruik en dus heter worden dan 32.
mhh... die 75 graden zijn niet de grens van het moederbord en de harddisk is altijd hetzelfde... wat is het probleem?
mhh... die 75 graden zijn niet de grens van het moederbord en de harddisk is altijd hetzelfde... wat is het probleem?
[ Voor 71% gewijzigd door koffieprutser op 16-06-2011 14:54 ]
Laptops die te warm worden zijn 9 van de 10 keer het slachtoffer van stofophoping. Dat kun je laten verwijderen, of je gaat zelf voorzichtig aan de slag met bijvoorbeeld een stofzuiger. In ieder geval kunnen wij daar op afstand weinig aan bijdragen.
[ Voor 4% gewijzigd door Rone op 16-06-2011 17:40 ]
PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080
hmm... 75c voor t moederbord is wel een maxtemp voor je NB/SB... ik zou eens gaan kijken naar een goede laptopkoeler..
'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'
Zoals millman al zegt, is een laptophouder niks? met een koeler eronder?
If it ain't broke, don't fix it
Pagina: 1