Toon posts:

E-mail naar domein zonder A-record werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Hemmen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-11-2021
Hoi,

Wij ondervinden problemen met het e-mailen naar een domein. Ik heb het domein gecontroleerd op DNS records. Het domein beschikt over geen enkel A-record maar wel over mx records:

;; QUESTION SECTION:
;tilburg.nl. IN MX

;; ANSWER SECTION:
tilburg.nl. 7394 IN MX 5 mail1.tilburg.nl.
tilburg.nl. 7394 IN MX 100 fallback.qsp.nl.

Moet dit domein tilburg.nl aan A-record bevatten wil het werken of ligt dit probleem bij ons? Volgens mij is het namelijk niet helemaal volgens de standaarden

Anoniem: 130547

Ik ben zeker geen DNS expert (!), maar als ik verder zoek heeft de primary MX record (mail1.tilburg.nl) wel netjes een A record (213.34.50.12). Dus dat ziet er wel ok uit, denk ik.

Maar misschien toch even best afwachten tot iemand met kennis van zake een antwoord geeft :)

• Hemmen
Volgens mij hoeft tilburg.nl geen A record te hebben idd maar ik ben dus ook niet 100% zeker. Onze IBM Domino mailserver zoekt denk ik wel naar dit record....

• Jitse H
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:24
Het opgegeven record in de MX moet natuurlijk wel bestaan, maar het staat allemaal goed;

==============================================
MX LOOKUP:
==============================================
tilburg.nl MX preference = 5, mail exchanger = mail1.tilburg.nl
tilburg.nl MX preference = 100, mail exchanger = fallback.qsp.nl

tilburg.nl nameserver = ns1.qsp.nl
tilburg.nl nameserver = ns2.qsp.nl
mail1.tilburg.nl internet address = 213.34.50.12

====================================================
A record (mail1.) lookup
====================================================
Naam: mail1.tilburg.nl
Address: 213.34.50.12

=====================================================
A record (fallback.qsp.nl) lookup
=====================================================
Naam: fallback.qsp.nl
Address: 193.254.215.239

Ook MXToolbox geeft geen problemen aan met connectie:
http://www.mxtoolbox.com/...px?action=mx%3atilburg.nl
(Klik op SMTP test)

Wat is het probleem wat jullie ondervinden? Mocht niet alle mail aankomen, controleer dan even of de fallback server wel goed terug communiceerd.
Niet alle mailservers houden namelijk de aangegeven prioriteit aan. Door een verkeerde instelling op de fallback-server kan de mail daar dan op blijven hangen...

Interesse in een 3D geprint camerakapje voor de Enyaq / ID.4, stuur gerust een PB

• Hemmen
No route found to domain tilburg.nl' from server [domino server]. Check DNS configuration.

DNS in resolv.conf staat echter goed en kan ook de MX records achterhalen. Iemand hier met IBM Lotus Domino kennis?

• Hemmen
Bleek dat in het person document van de Domino mail server geen domein en mailsystem was ingesteld (afzender). Nu is het opgelost.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee