Hallo mede-tweakers.
Ik ben nieuw hier en hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende probleem.
Ik heb laatst een nieuwe configuratie gekocht.
Het betreft het volgende:
MSI P67A-GD55 (B3)
OCZ Agility 3 60 GB, S-ATA III / 600, 475 MB's, 525 MB/s, 2,5 Inch
Exceleram Blue Rippler 8 GB, PC3-10666, 1333 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2
XFX Core Edition Pro 750 Watt, 20+24 Pins
Intel Core I7 2600K 3.40 GHz, Boxed, Incl. Videochip, Quad Core
Samsung SH-S223C/BEBE S-ATA, Bulk, Zwart
Nu doet het volgende probleem zich voor.
Al vanaf het begin heb ik problemen met mijn windows.
Ik installeer een verse windows op mijn OCZ SSD, aangesloten op SataIII, poort 1.
De rest van de poorten zijn gevuld met andere " normale" hdd`s en de dvd brander.
Na installatie werkt alles. Snel, rap en stabiel.
Maar na verloop van tijd "crasht" mijn windows.
Eerst dacht ik, hmm, slechte installatie, dus vervolgens doe ik een nieuwe install.
Dit gaat goed, en vervolgens doet alles het weer zoals het hoort.
Na een bepaalde tijd (meestal ergens binnen 24uur) crasht het weer. Zelfde probleem
BSOD: 0x0000007B
Ik verder zoeken. Heb de SSD geflashed, en de bios settings nagekeken.
Niks verder gevonden. Dan maar weer nieuwe installatie. Andere windows disk. Hopelijk lost dit het op.
Helaas, niet.
Nu heb ik het zo ver gevonden, dat als ik in de bios de Sata van AHCI overzet naar IDE, mijn windows weer wilt opstarten en ook weer een tijdje goed draait.
Helaas is dit ook weer van korte duur. Na de crash, terug gezet van IDE naar AHCI en alles werkt weer.
Dit riedeltje herhaalt zich keer op keer, en moet dus regelmatig wisselen om het draaiende te houden.
Ik heb de bios nog niet geflashed aangezien de bios updates (tot zo ver ik zie) niets te maken hebben met dit probleem.
Heeft iemand enig idee hoe het op te lossen?
Bord terug DOA? of moet ik het ergens anders in zoeken? De SSD DOA? De combinatie slecht? bios brak?
Ik ben radeloos en dit is echt de eerste keer dat ik mijn problemen niet zelf opgelost krijg.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
(op verzoek een dxdiag report)
grt
Reinoud
Ik ben nieuw hier en hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende probleem.
Ik heb laatst een nieuwe configuratie gekocht.
Het betreft het volgende:
MSI P67A-GD55 (B3)
OCZ Agility 3 60 GB, S-ATA III / 600, 475 MB's, 525 MB/s, 2,5 Inch
Exceleram Blue Rippler 8 GB, PC3-10666, 1333 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2
XFX Core Edition Pro 750 Watt, 20+24 Pins
Intel Core I7 2600K 3.40 GHz, Boxed, Incl. Videochip, Quad Core
Samsung SH-S223C/BEBE S-ATA, Bulk, Zwart
Nu doet het volgende probleem zich voor.
Al vanaf het begin heb ik problemen met mijn windows.
Ik installeer een verse windows op mijn OCZ SSD, aangesloten op SataIII, poort 1.
De rest van de poorten zijn gevuld met andere " normale" hdd`s en de dvd brander.
Na installatie werkt alles. Snel, rap en stabiel.
Maar na verloop van tijd "crasht" mijn windows.
Eerst dacht ik, hmm, slechte installatie, dus vervolgens doe ik een nieuwe install.
Dit gaat goed, en vervolgens doet alles het weer zoals het hoort.
Na een bepaalde tijd (meestal ergens binnen 24uur) crasht het weer. Zelfde probleem
BSOD: 0x0000007B
Ik verder zoeken. Heb de SSD geflashed, en de bios settings nagekeken.
Niks verder gevonden. Dan maar weer nieuwe installatie. Andere windows disk. Hopelijk lost dit het op.
Helaas, niet.
Nu heb ik het zo ver gevonden, dat als ik in de bios de Sata van AHCI overzet naar IDE, mijn windows weer wilt opstarten en ook weer een tijdje goed draait.
Helaas is dit ook weer van korte duur. Na de crash, terug gezet van IDE naar AHCI en alles werkt weer.
Dit riedeltje herhaalt zich keer op keer, en moet dus regelmatig wisselen om het draaiende te houden.
Ik heb de bios nog niet geflashed aangezien de bios updates (tot zo ver ik zie) niets te maken hebben met dit probleem.
Heeft iemand enig idee hoe het op te lossen?
Bord terug DOA? of moet ik het ergens anders in zoeken? De SSD DOA? De combinatie slecht? bios brak?
Ik ben radeloos en dit is echt de eerste keer dat ik mijn problemen niet zelf opgelost krijg.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
(op verzoek een dxdiag report)
grt
Reinoud