Anoniem: 195921

Topicstarter
Beste tweakers,

Sinds een maandje of 2 werkt mijn usb niet goed meer. Het probleem is het volgende. Het begon met de USB ingangen aan de voorzijde die nu helemaal niet meer werken. Nu zit het hem in de usb aan de achterzijde. Wanneer ik bijvoorbeeld mijn toetsenbord aansluit doet hij het 9 van de 10 keer gelijk maar als ik er een klein tikje tegenaan geef (tegen de kast of kabel) valt hij uit. De ander USB's die aangesloten zijn vallen dan ook weg en moet alles opnieuw uit en in pluggen en dat een paar keer herhalen totdat ze het allemaal weer doen.

Het opstarten van de PC duurt ook soms lang en dat heeft waarschijnlijk ook met de usb te maken. Dit zie ik aan het licht op mijn toetsenbord die ondertussen aan en uit gaat. (aantal keer)

Ben bang dat mijn moederbord kapoere is, of dat het iets met stroom te maken heeft,,,,

Gebruik Windows 7, de pc is 5 maanden oud.

Hoop dat iemand het een beetje begrijpt. THX!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 07:32

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Inspecteer al je USB aansluitingen eens goed...heb wel eens meegemaakt dat er een pin verbogen was of nog erger...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je dit probleem ook in de bios, of bijvoorbeeld onder een ander OS (Ubuntu Live bijv).

• luckybasterd
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-06 09:16
Hey wernt!

1. Het lang doen over opstarten heeft een kennis ook een keer gehad. Die had sinds kort een wifi usb in haar PC zitten. Deze zit dan tijdens het opstarten ook in je pc. Voorheen had ze geen USB divices in haar pc tijdens het opstarten.

volgens mij heeft het te maken met een instelling in je bios, je moet zoeken naar een setting over USB devices, iets in de richting van: " USB devices controleren" dat moet je even uitzetten. Dat heeft toen gewerkt, pc starte weer sneller op.

2. Het tikje tegen de kast/kabel duid volgens mij op iets van een kortsluitinkje/ kabeltjes zitten niet beknelt?

grtz lucky

[Voor 0% gewijzigd door luckybasterd op 16-06-2011 13:13. Reden: tikje tegen kast --->tikje tegen kast/kabel]

• Berreber
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-02 13:16
Zitten de kabeltjes vanaf de usb poorten naar het mobo goed vast? (over de voorkant gesproken!)

De achterkant (zoals al gezegd is) kan een driver zijn in je bios of een instelling die verkeerd staat, als je meteen van het ergste wilt uitgaan, hij (de aansluiting) kan verbogen zijn en daardoor niet goed meer contact maken met je mobo.

If it ain't broke, don't fix it

• E65
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-01-2020

E65

Aka Thunderstorm65

Het zou ook zomaar een aardfout kunnen zijn, heb je de pc aangesloten op een geaard stopcontact? Dat tikje tegen de kast zegt eigenlijk al dat er ergens iets niet goed zit.

Doet graag mooie dingen met geluid

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee