Na wat rond gekeken te hebben in dit subforum kwam ik nog geen enkel topic tegen over de Apple TV 2 + XBMC.
Voordelen:
- Klein (past op je handpalm)
- Stil (geen enkel bewegend onderdeel)
- Energiezuinig, Maximaal 6Watt tijdens gebruik (Stap 13)
- Speelt tot 1080P af (output is beperkt tot 720p)
- Goedkoop: voor 100 euro op marktplaats te vinden, soms voor 60/70.
Nadelen:
- Speelt geen ISO bestanden af
- 720P output
- Sommige plugins werken niet (ListenEUlive geeft een regex fout)
- Werkt niet out of the box (Jailbreaken en SSH benodigd)
Tips & Tricks:
- Je kan gebruik maken van VNC om XBMC te besturen, je krijgt een zwart beeld maar kan wel het toetsenbord van je pc gebruiken. Op deze manier kan je heel eenvoudig bronnen toevoegen.
-Edit: Verdraaide Apple mensen, altijd weer hun eigen plek nodig! Niet verwacht dat de AppleTV ook onder de Ipod/Iphones zou vallen. Misschien als nog een apart topic in dit forum laten bestaan voor de combinatie?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1444409
Nu heb ik zelf na wat rondgekeken te hebben een AppleTV 2 aangeschaft en XBMC erop gezet. En het werkt beter dan verwacht! Bij het installeren van de Release versie vond ik het navigeren heel erg tegenvallen (niet zo snappy als op de PC), maar na een upgrade naar de nightly builds is dit verholpen. Ik gebruik het apparaat nu een maand met volle tevredenheid. Nu vroeg ik mij af of er meer tweakers zijn die deze stap hebben genomen en XBMC op de ATV2 draaien. En misschien ervaringen uit te wisselen?De XBMC-mediaspeler (voorheen XBox Media Center) is oorspronkelijk geschreven voor gebruik op de XboX, maar is tegenwoordig voor allerlei platformen beschikbaar. De mediaspeler ondersteunt de meeste populaire formaten waaronder Matroska (MKV) en H.264. Een uitgebreid overzicht van de ondersteuning van XBMC kun je vinden op de bijbehorende Wikipedia-pagina. Nu XBMC beschikbaar is voor de 2e generatie Apple TV, de iPhone 4 en de iPad, zul je de diverse media op deze iDevices zonder verdere tussenkomst van iTunes gebruiken. Het is daarnaast mogelijk op verschillende manieren naar XBMC te streamen.
Voordelen:
- Klein (past op je handpalm)
- Stil (geen enkel bewegend onderdeel)
- Energiezuinig, Maximaal 6Watt tijdens gebruik (Stap 13)
- Speelt tot 1080P af (output is beperkt tot 720p)
- Goedkoop: voor 100 euro op marktplaats te vinden, soms voor 60/70.
Nadelen:
- Speelt geen ISO bestanden af
- 720P output
- Sommige plugins werken niet (ListenEUlive geeft een regex fout)
- Werkt niet out of the box (Jailbreaken en SSH benodigd)
Tips & Tricks:
- Je kan gebruik maken van VNC om XBMC te besturen, je krijgt een zwart beeld maar kan wel het toetsenbord van je pc gebruiken. Op deze manier kan je heel eenvoudig bronnen toevoegen.
-Edit: Verdraaide Apple mensen, altijd weer hun eigen plek nodig! Niet verwacht dat de AppleTV ook onder de Ipod/Iphones zou vallen. Misschien als nog een apart topic in dit forum laten bestaan voor de combinatie?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1444409
[Voor 12% gewijzigd door StapelPanda op 16-06-2011 12:27. Reden: Subforum gevonden]