• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:56
Na wat rond gekeken te hebben in dit subforum kwam ik nog geen enkel topic tegen over de Apple TV 2 + XBMC.
De XBMC-mediaspeler (voorheen XBox Media Center) is oorspronkelijk geschreven voor gebruik op de XboX, maar is tegenwoordig voor allerlei platformen beschikbaar. De mediaspeler ondersteunt de meeste populaire formaten waaronder Matroska (MKV) en H.264. Een uitgebreid overzicht van de ondersteuning van XBMC kun je vinden op de bijbehorende Wikipedia-pagina. Nu XBMC beschikbaar is voor de 2e generatie Apple TV, de iPhone 4 en de iPad, zul je de diverse media op deze iDevices zonder verdere tussenkomst van iTunes gebruiken. Het is daarnaast mogelijk op verschillende manieren naar XBMC te streamen.
Nu heb ik zelf na wat rondgekeken te hebben een AppleTV 2 aangeschaft en XBMC erop gezet. En het werkt beter dan verwacht! Bij het installeren van de Release versie vond ik het navigeren heel erg tegenvallen (niet zo snappy als op de PC), maar na een upgrade naar de nightly builds is dit verholpen. Ik gebruik het apparaat nu een maand met volle tevredenheid. Nu vroeg ik mij af of er meer tweakers zijn die deze stap hebben genomen en XBMC op de ATV2 draaien. En misschien ervaringen uit te wisselen?

Voordelen:
- Klein (past op je handpalm)
- Stil (geen enkel bewegend onderdeel)
- Energiezuinig, Maximaal 6Watt tijdens gebruik (Stap 13)
- Speelt tot 1080P af (output is beperkt tot 720p)
- Goedkoop: voor 100 euro op marktplaats te vinden, soms voor 60/70.
Nadelen:
- Speelt geen ISO bestanden af
- 720P output
- Sommige plugins werken niet (ListenEUlive geeft een regex fout)
- Werkt niet out of the box (Jailbreaken en SSH benodigd)

Tips & Tricks:
- Je kan gebruik maken van VNC om XBMC te besturen, je krijgt een zwart beeld maar kan wel het toetsenbord van je pc gebruiken. Op deze manier kan je heel eenvoudig bronnen toevoegen.

-Edit: Verdraaide Apple mensen, altijd weer hun eigen plek nodig! Niet verwacht dat de AppleTV ook onder de Ipod/Iphones zou vallen. Misschien als nog een apart topic in dit forum laten bestaan voor de combinatie?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1444409

[Voor 12% gewijzigd door StapelPanda op 16-06-2011 12:27. Reden: Subforum gevonden]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee