Anoniem: 289736

Topicstarter
Maakt niet uit of het een compactcamera is/videocamera.

Ik had eerst het oog op een fujifilm hs10, maar toen ik de full hd filmpjes zag van mensen met deze camera schrok ik wel even. Er valt alleen fatsoenlijk mee te filmen met een tripod, anders is het beeld schokkerig.

Dus deze valt eigenlijk af... Ik heb de volgende eisen:

prioriteit: HD filmen
-slowmoition beelden kunnen filmen op 240 fps/300 fps met redelijke resolutie.
-optisch kunnen zoomen tijdens het filmen
-dat de camera autofocust als je bijvoorbeeld een object van dichtbij filmt (ja m'n huidige kiekjes camera doet dat niet)
-manueel focus tijdens filmen hoeft niet per se.
-microfoon moet zo zijn dat je niet iedere keer geluid hoort van je eigen vingers/zoomknop of wat dan ook.
-zoveel mogelijk zoom optisch

Ik dacht hier zitten vast wel wat meer mensen die het wel wat beter weten dan ik :+

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 289736 op 16-06-2011 11:52]

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? DM me

Hee djp1111,

Dit is wel een heel erg summiere startpost. Wat heb je zelf zoal gevonden, en waarom voldeden die camera´s wel of niet aan jou eisen. Wat heb je hier al gevonden op GoT. Vragen die bij me opkomen zijn bijvoorbeeld budget, 1080 of 720

camera met meer dan normale framerate

High speed camera (200bps) <700 euro

High fps camera, welke?

Ik laat hem nog even open staan maar er zal iets meer inzet van jouw kant moeten komen.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Topicstarter
Ik kom genoeg tegen maar de HS10 liet te wensen over qua beeldstabilisatie. Ik zie ook wel wat Casio's maar die zijn gewoon niet full hd (tenminste dat staat hier in de specs). En mijn budget is 300 euro ongeveer.

Een normale 720p mag uiteraard ook, maar het moeilijke is dat je nergens goed kan vinden of ze ook highspeed doen (ook niet in de pricewatch) optisch inzoomen tijdens filmen, etc.

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? DM me

En in de topics die ik je aangeef, staat daar geen info/modellen die handig is? Verder staat alle info van de modellen natuurlijk gewoon op de website van de fabrikanten.

Kortom, je moet echt zelf nog even wat meer moeite doen, antwoorden komen niet in hapklare brokken.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Topicstarter
Ik denk dat ik de SX230 HS wel wat vind. Blijkbaar is het toch niet alleen Casio die de slowmo camera's maakt.

• Flow
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-06 23:06
Tja, ik denk dat je eisen ook wat conflicteren met elkaar. Je wilt niet werken met een statief maar wel zoveel mogelijk optische zoom hebben. Als je een foto maakt lukt dit, omdat het beeld maar heel kort 'stil' hoeft te staan. Als je gaat filmen met veel tele zal nooit de beeldstabilisatie zo goed zijn dat het beeld de hele tijd tijdens het filmen hetzelfde blijft.
Ook je eisen die je stelt aan de microfoon ga je denk ik alleen bereiken bij het aansluiten van een externe microfoon. Anders zit de microfoon gewoon altijd vlakbij het zoommechanisme van de camera.
Als ik bij de productinformatie kijkt van de SX230 zie je dit staan:
(Full HD) 1920 x 1080, 24 fps, (HD) 1280 x 720, 30 fps, (L) 640 x 480, 30 fps, (M) 320 x 240, 30 fps
Super Slow Motion Movie (L) 120 fps, (M) 240 fps
Miniature Effect (HD, L) 6 fps, 3 fps, 1,5 fps
iFrame Movie (HD)
De Super Slow Motion is dus met een resolutie van 640 x 480, niet echt HD.
Sowieso wordt het heel moeilijk (onmogelijk?) om wat jij zoekt te vinden voor < 300 euro (HD, Slowmotion, goede stabilisatie, goede microfoon, veel tele)

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik weet niet precies wat je wilt gaan filmen, maar vanwege je lage budget kan je misschien beter kijken naar software die achteraf het gewenste resultaat kan bereiken. Denk aan Twixtor ed. Dat zal misschien ook wel weer wat kosten, maar in elk geval denk ik dat je budget niet samengaat met je eisen.

Topicstarter
BlackLightning schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 19:25:
Tja, ik denk dat je eisen ook wat conflicteren met elkaar. Je wilt niet werken met een statief maar wel zoveel mogelijk optische zoom hebben. Als je een foto maakt lukt dit, omdat het beeld maar heel kort 'stil' hoeft te staan. Als je gaat filmen met veel tele zal nooit de beeldstabilisatie zo goed zijn dat het beeld de hele tijd tijdens het filmen hetzelfde blijft.
Ook je eisen die je stelt aan de microfoon ga je denk ik alleen bereiken bij het aansluiten van een externe microfoon. Anders zit de microfoon gewoon altijd vlakbij het zoommechanisme van de camera.
Als ik bij de productinformatie kijkt van de SX230 zie je dit staan:

[...]

De Super Slow Motion is dus met een resolutie van 640 x 480, niet echt HD.
Sowieso wordt het heel moeilijk (onmogelijk?) om wat jij zoekt te vinden voor < 300 euro (HD, Slowmotion, goede stabilisatie, goede microfoon, veel tele)
Nou ik heb nogal eens zitten kijken en ben allang van die sx230 af... te korte batterijduur.

Met die microfoon bedoel ik, bij mijn huidige hoor je niks anders dan geknisper en getik als je de camera vasthoudt. Dat moet uiteraard niet zo zijn :+

Die zoom, vind ik belangrijk wanneer ik een statief gebruik/foto maak inderdaad. Ik had eerst de HS10 op het oog als ideale camera, maar daarmee kon je nog niet eens zonder zoom fatsoenlijk filmen met de hand. Alle beelden waren wel om te huilen en onbruikbaar...

Ik wil er normaal mee kunnen filmen, met optisch inzoomen, goede autofocus, en de highspeed wil ik voor dit soort beelden gebruiken alleen: YouTube: ‪Casio EX FC 150 Slow Motion ScopeCam Setup (Part 2) - Target Shooting‬‏

Hij gebruikt overigens ook een Casio 240fps, met resolutie van 440x336 dacht ik. Ziet er goed uit :)

Topicstarter
Ey, ik denk dat ik helemaal van een nieuwe camera ben afgezien... mijn huidige doet ook wel leuk filmen als het om scopecams gaat en laat dat slowmo dan nog maar even zitten... daar de nieuwe camera's altijd 's zomers uitkomen :P

Tenminste, bij veel modellen staat de eerste prijsvermelding in juli ofzo.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee