Toon posts:

Commando('s) in crontab worden niet allemaal uitgevoerd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:03

HyperBart

Huge Ego, Sorry

Topicstarter
Op dit moment heb ik in mijn Ubuntu VM volgende cron-lijnen staan:

# m h  dom mon dow   command

#Scannen voor subtitles
0 6 * * * sh /home/bart/.periscope/scanPath.sh

#Moven van alle films en series
0 4 * * * sh /home/bart/remove_and_move_to_nas.sh

#Resumen van downloads op einde van maand
23 23 14 * *  curl -d "mode=resume&apikey=[MIJN_API_KEY_VAN_SAB]" "http://192.168.X.Y:8080/sabnzbd/api"

Het eerste script doet ie volgens mij (aangezien ik regelmatig subs zie verschijnen en dit het enige geautomatiseerde systeem is dat subs zoekt) hetgeen wat het moet doen... Maar "remove_move_to_nas" doet hij gewoonweg niet... Kan ik ergens foutmeldingen ophalen over waarom en hoe?

Heb gisteren het commando van remove and move apart getest... Heb het ook al eens in een apart script gegooid (vooral het moven van mappen + files is belangrijk, in het script staan nog een paar regeltjes om overbodige files weg te doen) waarbij alleen gemoved wordt naar mijn NAS en dit regeltje (weliswaar ook na het scanPath lijntje) geplaatst en dit werd ook niet uitgevoerd...

Vandaag even niets

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Ik heb laatst ook even gezocht waarom een cronjob op mijn synology het niet deed.
Het komt voornamelijk neer op environment. De environment variabelen van een opdracht die gestart wordt door cron is volledig anders dan die die gestart wordt door een reguliere shell.

Probeer je script te draaien met
env -i <script>

Eventueel kun je debuggen met
code:
1
set -x

in je script toe te voegen.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Goede kans dat je PATH bijvoorbeeld anders is waardoor de commando's niet gevonden worden.

Normaal gesproken krijg je hier gewoon netjes mails van (als je een mailserver geconfigureerd hebt). Maar ik verwacht dat je ook wel een /var/log/cron.log oid. zal hebben waar wat foutmeldingen in staan.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat wij op werk gebruiken om een script met de juiste variabelen te runnen vanuit cron, is met het volgende:
code:
1
m h d m d . /home/user/.bashrc && commando

Dus ipv je 'sh commando' gebruiken wij '. /home/user/.bashrc && commando'. Met commando gebruiken we zelfs het volledige pad. Kan je wellicht proberen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:02

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
en gooi er ook een '2>&1 > /home/user/script-`date`.log' achter, dan kun je daar eventuele output vinden. Als het nu niet goed gaat staat het waarschijnlijk in je rootmail (/var/spool/mail/root als je het niet doorstuurt).

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee