• davyb
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-06-2018
Mijn Galaxy Apollo gebruik ik ongeveer 1u - 1u30 per dag voor internet en email.
Verder enkele berichten en gemiddeld paar minuten bellen per dag.

Enkele weken geleden was ik nog bij Proximus en ging mijn batterij toch zo'n 2-3 dagen mee met dit verbruik.

Sinds kort maakte ik de overschakeling naar Mobile Vikings en haalt gsm met moeite nog 1 dag!
Verbruik en instellingen zijn zelfde als bij Proximus.
Internet dus via gsm (amper via Wifi).
Alle verbindingen (3G, gps, bluetooth, wifi, ...) staan altijd af en zet ik enkel op indien ik ze gebruik.

Nu had ik al een tijdje door dat de batterij van de gsm thuis sneller leeg is dan elders.
De laatste dagen zet ik gsm 's nachts steeds in vliegtuigmodus. Hierdoor lijkt hij ineens weer bijna 2 dagen mee te gaan!
Gebruik ik geen vliegtuigmodus dan gaat hij 's nachts van ongeveer 70% batterij ineens naar 30 of 40%, in vliegtuigmodus staat hij 's morgens nog steeds op 70%.

Verbinding thuis is vrij goed heb ik de indruk, internet is toch heel regelmatig op 3G.
Wat ik wel merk is dat het aantal blokjes van de ontvangst regelmatig verspringen (waar dat bv. op het werk amper is).
Kan het zijn dat gsm thuis steeds switched tussen verschillende antennes of dat er gewoon slechte ontvangst is?

Is er een bepaald programma waarmee je dit batterijverbruik toch beter in de gaten kan houden?
Is hier een oplossing voor of moet ik er gewoon mee leren leven dat batterij thuis veel sneller leeg is?

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-06 20:33
Ik had hier ook last van (HTC Desire i.s.m. T-Mobile). Ik heb toen JuiceDefender geïnstalleerd waarmee je je data verbindingen kan laten uitschakelen op bepaalde tijden.
Daarnaast heb je ook nog JuicePlotter waarmee je een grafiek kan laten zien hoeveel batterij je op een bepaald moment nog had.

Mijn telefoon gaat (bij normaal gebruik) nu weer 3 dagen mee en dat was 1 dag :)

[Voor 16% gewijzigd door Evilbee op 16-06-2011 11:23. Reden: Linkjes er bij gezet]

LinkedIn - Collega worden?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee