Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker...
Ik denk ongeveer 200/300 Watt, dus 0,3 KWatt/Uur.
1 Kwatt is iets van 16cent ofzo.... dus reken maar uit.
Whatever.
Whatever.
Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker...
Verwijderd
Ik neem aan dat je voeding 300 Watt is. Laten we voor het gemak je Monitor er ook eens bij nemen, 140 Watt. Totaal verbruik is dan 440 Watt. Is gelijk een 0,440 kWatt en per uur is dit dan 0,440 kWatt/h.
Prijs per kWatt/h is met de inflatie erbij voor het gemak f 0,20.
0,440 kWatt/h x f 0,20 = f 0,088
per dag is dat dus: f 2,112
per week is dat dan: f 14,784
per jaar is dat dan: f 768,768
En in euro's kost het:
per dag is dat dus: e 0,958
per week is dat dan: e 6,709
per jaar is dat dan: e 348,852
Zeg het bedrag in euro's lijkt het lekker minder
Dit was moeilijk om zelf uit te rekkenen he
300W is het MAXIMALE dat een voeding kan leveren, en dat haalt ie bij mij dus NOOIT!
hoogstens de helt daarvan
blaat? BLAAAAAAAAT!
Verwijderd
Als je een 300 watt voeding hebt gebruik je daar misschien 150 watt van =)
Je hebt voor een AMD niet veel WATT nodig maar veel ampere op de 3,3v =)
Met een 235 watt voeding haal je het ook gemakkelijk. en stel nou dat je maar 150 watt gebruikt of zelfs minder... dan scheelt je dat aardig in de kosten.
Zo is het bijvoorbeeld ook zo dat als je CD-rom spelers niet draaien je minder wat verbruikt, en als je HD niet draait verbruik je ook minder watt, en als je proccie minder doet verbruik je ook minder watt... enz enz...
Dus die 440 watt haal je echt NOOIT ! =) (of je moet een dikke server draaien met 16 HD's =)
WAZZAAPP!!! | Visit the greatest website of all time: Q2u
Ik heb een kw/h meter aan mijn HELE pc gehad!!!
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/122929/1
lees dit topic maar eens!!
ja ja
dus maar 1 KW uur in 9 uur!!! dus geen 440 watt oid!
WAZZAAPP!!! | Visit the greatest website of all time: Q2u
Verwijderd
p.s. heb het hier over mijn oude k6-2/450 systeem met 1 hd, 1cd-speler, en Voodoo banshee, geen grote energie vretende rommel dus.
Verwijderd
1) Normaal gebruik (pc aan, monitor aan, speakers aan): +- 165W
2) Veel harddisk-activity: +-180W
3) Tijdens CollinMcRae2: +-185W
4) DVD The Matrix: +-170W
5) PC aan, monitor uit, speakers uit: +-67W
PC altijd aan (monitor/spkrs alleen als ik bezig ben) kost mij op jaarbasis ongeveer fl 150,- (2,94/week)
PC alleen aan als ik hem gebruik, ongeveer fl 60,-
PC-config: Celleron466, 128MB, 13.6 Quantum Fireball KA+, AOPEN DVD, Philips CDRW460, Matrox G400, LG 795FT+ monitor, Logitech Cordless desktop
Hmmmmm.....Op zondag 18 maart 2001 22:58 schreef MaSsiE het volgende:
is het vermogen niet stroom * spannig...
Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."
Klopt... P(W)=U(V) * I (A)Op zondag 18 maart 2001 23:54 schreef bigboy het volgende:
[..]
is het vermogen niet stroom * spannig...
Op zondag 18 maart 2001 22:58 schreef MaSsiE het volgende:
Hm.... something tells me dat jij ook wel wat beter mag opletten of had mogen opletten...Op zondag 18 maart 2001 22:36 schreef meendering het volgende:
Zoeken is de enige manier, en op school opletten is ook geen overbodige luxe!
Ik denk ongeveer 200/300 Watt, dus 0,3 KWatt/Uur.
1 Kwatt is iets van 16cent ofzo.... dus reken maar uit.
1) die K van jou staat voor kilo... da's een kleine letter k
2) kWatt/Uur???? wat is dat? Ik ken wel de kWh (oftewel de kilowattuur)
3) 1 Kwatt van jou is gelijk aan iets van 16 cent? bij mij is 1 kWh gelijk aan zo'n 16 cent....
mgoed... we begrijpen je verhaal wel aardig...
Alleen heb ik 1 serieuze vraag... die 200 à 300 Watt... hoe kom je aan dat getal??? Toch niet gewoon van de voeding afgelezen hoop ik?
Pas als de voeding volledig belast wordt, heeft hij een vermogen van die 200 of 300 Watt (afhankelijk dus van wat er op de voeding staat)
nee... jij praat lekker natuurkundig... kW/h??????? tis nog altijd gewoon kWh hoor!! niet kilowatt per uur maar kilowattuur....Op zondag 18 maart 2001 22:50 schreef AMADEUZ het volgende:
Zeker geslapen tijdens natuurkunde
Ik neem aan dat je voeding 300 Watt is. Laten we voor het gemak je Monitor er ook eens bij nemen, 140 Watt. Totaal verbruik is dan 440 Watt. Is gelijk een 0,440 kWatt en per uur is dit dan 0,440 kWatt/h.
Prijs per kWatt/h is met de inflatie erbij voor het gemak f 0,20.
0,440 kWatt/h x f 0,20 = f 0,088
per dag is dat dus: f 2,112
per week is dat dan: f 14,784
per jaar is dat dan: f 768,768
En in euro's kost het:
per dag is dat dus: e 0,958
per week is dat dan: e 6,709
per jaar is dat dan: e 348,852
Zeg het bedrag in euro's lijkt het lekker minder
Dit was moeilijk om zelf uit te rekkenen he
typo
* WFvN wordt helemaal gek....Op zondag 18 maart 2001 23:11 schreef henri het volgende:
Kijk hier het harde bewijS!!!!
Ik heb een kw/h meter aan mijn HELE pc gehad!!!
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/122929/1
lees dit topic maar eens!!
ja ja
dus maar 1 KW uur in 9 uur!!! dus geen 440 watt oid!
leren jullie dan tegenwoordig helemaal niets meer op school?
***NOODKREET voor SAURON***
help me please... laat ff weten hoe jij het geleerd hebt....
En waag het niet om het verkeerd te zeggen
***=========***
die KW van jou zou in eerste instantie kW moeten zijn... maar verder klopt het dan nog niet... die KW van jou zal zeer waarschijnlijk kWh zijn....
Dus kWh-meter aan de stekker is de enige goeie manier om het te meten...
Verwijderd
Inderdaad, hij kan maximaal 300W opnemen, wat hij afgeeft is weer het volgende verhaal. Maar hoe wilde je het wattage anders meten? Van de interne apparatuur kan je nooit goed meten wat ze vragen. hangt er helemaal vanaf wat je er mee doet.Ja en hoe zit het met die voeding, daar zit toch ook een verlies in? De transformator zal nooit 100% rendement leveren.
Dus kWh-meter aan de stekker is de enige goeie manier om het te meten...
Ik geloof dat ik toch naar jullie plaatsen wil vrhuizen, want ik betaal hier in Utrecht voor 1 kWh (= 1000 J/s/u = 1000 Nm/s/u = lekker belangrijk allemaal!) 25 cent excl. de millieutoeslag.
Op maandag 19 maart 2001 01:01 schreef Boeing het volgende:
1 kWh (= 1000 J/s/u = 1000 Nm/s/u
Verwijderd
Verwijderd
Volgens mij moet jij leraar worden.
Whatever.
https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=
Ik zit niet te zeiken om de taal hoor...Op maandag 19 maart 2001 00:31 schreef wfvn het volgende:
[..]
* WFvN wordt helemaal gek....
leren jullie dan tegenwoordig helemaal niets meer op school?
***NOODKREET voor SAURON***
help me please... laat ff weten hoe jij het geleerd hebt....
En waag het niet om het verkeerd te zeggen
***=========***
die KW van jou zou in eerste instantie kW moeten zijn... maar verder klopt het dan nog niet... die KW van jou zal zeer waarschijnlijk kWh zijn....
het gaat er toch om dat ze mij begrijpen? dat doen ze heus wel!!
of ik noou KWH of kwh of KW/uur oid opschrijf......
En verder lijkt me het vrij duidelijk:
een celly 900 9 uur aan verbruikt 1 kWh in 9 uur. Met de hel;ft van de tijd mijn scherm aan.
Tja en zeg nou niet dat dit verwarrend is!
of mijn meter moet fout zijn geweest!
Verwijderd
bij mijn athlon classic @850 is het ongeveer 130watt met koe aan en 120watt zonder koe
Sinterklaas heeft een tijdje terug bij verscheidene mensen (ook bij mij) het verbruik gemeten met een kwh meter!
hier staan de resultaten:
www.dutchpowercows.org/full.dsp?id=154
thuis houden wij altijd de meterstanden bij, maar dat mijn nieuwe pc vanaf vorige zomer vaker aanstond, is WEL te merken in de stroomrekening! normaal kregen we 50 piek terug van de NUON, maar nu moesten we 175 piek bij betalen, en dan stond m'n pc niet eens 24/7 aan! kosten hangen ook af of je een dag of dag/nacht tarief meter hebt!
je kan de nuon bijv. mailen om een lijst met elektra tarieven, krijg je een word documentje.... suc6
Op maandag 19 maart 2001 09:46 schreef meendering het volgende:
wfvn, ga je lekker!
Volgens mij moet jij leraar worden.
Beetje te laat voor dat commentaar.... ben het al........ guess welk vak ik geef....
Één ding zal ik je verklappen.....
hoewel nederlands mijn goedste (