Toon posts:

Probleempje accespoint

Pagina: 1
Acties:

• ed31
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2018
Heb een accespoint willen toevoegen aan het netwerk om op zolder beter Wifi-signaal te krijgen, krijg alleen geen contact met het AP. Ook na reset niet.
AP heeft jarenlang op mijn oude adres prima gewerkt, nu bij min of meer zelfde configuratie krijg ik er geen goed contact mee, onbekend netwerk is de melding en kan geen verbinding met Internet maken.

Hoe is het netwerk opgebouwd? (bedraad modem beneden, via Powerlan gaat er signaal naar de zolder, daar via Powerlan het AP. Deze powerlan werkt goed op PC dus die zou niet van invloed kunnen zijn lijkt me als ik het AP er aan hang ipv de PC. Beneden staat eenzelfde AP (Linksys) en dat signaal is te zwak om op zolder (homeoffice) mijn telefoon verbinding te laten houden met Wifi. Wil dus eigenlijk dat het wifi signaal van beneden versterkt wordt door AP boven (kan dat überhaupt?)
Als ik het AP beneden direct op modem aansluit, krijg ik dezelfde foutmelding.

Heb het idee dat het een klein probleempje is, wie heeft er een tip?

https://www.tradingview.com/u/Crypto_Ed/

• ed31
Zou het kunnen dat het nieuwe AP geen IP-adres krijgt?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ap resetten ?

Iperf

• ed31
alles al diverse keren gereset.....

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:47
ap in verkeerde ip range, of heeft het zelfde ip als het andere ap?

Je geeft te weinig info om hier iets zinigs over te zeggen.
Wie deelt ip's uit? Hoe werkt het andere ap? En zo zijn er nog meer vragen waar ik geen antwoord op zie.

• j_v_malsen
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-06 16:30
Kun je de netwerksituatie wat specifieker uitleggen met IP adressen etc. Even de manual van de AP erbij pakken. AP naar factory defaults zetten. Vast IP op de pc / laptop. Laptop direct aansluiten op de AP. AP configureren met de juiste instellingen. En dan weer terughangen in het netwerk en testen of het dan wel werkt.

For rent

• ed31
Ik geef te weinig info om er iets zinnigs over te zeggen? Dan moet ik ook maar net weten welke info je nodig hebt en hoe ik die info kan achterhalen.

Nieuwe AP zit in een compleet andere range qua IP adres.
IP adressen achterhalen......ik heb Network magic, maar die ziet het hele AP niet eens in het netwerk!
Wie deelt IP's uit? Ik zou het niet weten.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 15:20
Je kan misschien eens beginnen met vertellen om welk Access Point het hier gaat.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• ed31
Petervanakelyen schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 21:11:
Je kan misschien eens beginnen met vertellen om welk Access Point het hier gaat.
Het betreft een Linksys WAP54G.
Ik weet 't tis niet het nieuwste van het nieuwste maar het gaat hier om een noodoplossing voor een paar maanden
Heb de AP met een netwerkkabel aan de pc gehangen maar de software van Linksys kon geen AP herkennen

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 15:20
WAP54G, daar kan zelfs DD-WRT op. Maar goed, dat lijkt me niet aangewezen als je de probeert de software van Linksys te gebruiken om het Access Point in te stellen :P

Ga naar configuratiescherm --> netwerkverbindingen --> LAN-verbinding --> Eigenschappen --> IPv4 en stel een vast IP-adres van 192.168.1.10 in met subnetmask 255.255.255.0. Koppel het Access Point rechtstreeks aan de computer en je kan de webinterface benaderen op 192.168.1.254.

[Voor 13% gewijzigd door Petervanakelyen op 18-06-2011 22:28]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ed31
krijg t niet voor elkaar......bel morgen wel de helpdesk van Linksys.
Is zeer tegen mijn zin, maar stappen die erg simpel lijken krijg ik niet voor elkaar. Indien morgen geen snel resultaat gaan we roeien met de riemen die we hebben.
Is geen onoverkomelijk probleem, was wat makkelijker geweest als ik t aan de praat krijg maar ben er onderhand al te lang mee bezig voor een klein beetje extra gemak.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee