Toon posts:

vpn verbinding opzetten

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 411059

Topicstarter
Beste,

Graag zou ik een vpn verbinding opzetten. De bedoeling hiervan is als ik met mijn laptop op locatie (werven) ben, en er moeten instellingen veranderd worden door de fabrikant (tools waar ik als installateur geen toegang / software voor heb), dat deze via een VPN verbinding op deze machines kan raken. Het internet van mijn klant gebruiken gaat niet altijd, of is niet altijd aanwezig, waardoor ik aangewezen ben op mijn laptop met mobiel internet.

Tot op heden heb ik reeds het volgende kunnen bereiken.

Op mijn laptop een nieuwe inkomende verbinding geconfigureerd, en hiervoor een gebruiker aangemaakt. Voor de binnenkomende verbindingen ook de range van de IP adressen opgeven, die aan externe gebruikers toegewezen zijn.

Dit is reeds allemaal gelukt, als ik remote in log (heb dit gisteren thuis geprobeerd), zie ik bij de netwerkverbindingen de gebruiker hierbij verschijnen. Ook via IP config, zie ik dat er op de client bij VPN een IP adres verschijnt, welke in de range zit, gedefinieerd op de ras server.

Ook op mijn laptop, zie ik via IP config de VPN verbinding verschijnen, ook met dit IP adres.

De verbinding lijkt mij succesvol gemaakt te zijn, doch de laatste stap lukt mij nog niet, en dit is om via de VPN verbinding, op het lan netwerk (wat niet verbonden is met internet), te raken.

Configuratie is nu:

Aan laptop hangt een router (D-link D712), aan de wan poort niets aangesloten, dient in deze situatie enkel als (te pingen) switch. DHCP is hierop actief, ip adres is 192.1368.0.254, dit is dezelfde range als mijn thuisnetwerk, van waar ik naar de verbinding wil maken.

Op laptop is een verbinding actief (vodafone 3G stick), waarmee ik via proximus met het internet verbonden ben.

Op deze laptop is een inkomende verbinding geconfigureerd (ras).

Graag hulp om:

Ervoor te zorgen dat er kan verbonden worden met de router (verbonden met laptop) (de interne webpagina als om te configureren gebruik ik nu als test om te zien of verbinding met dit netwerk lukt), en de toestellen op deze router aangesloten.

In de hoop dat iemand mij hier verder voor kan helpen.

Met vriendelijke groeten,

Kristof

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-05 15:13
Als je ervoor zorgt dat je RAS Server in dezelfde IP range adressen uitdeelt als je router (router bijvoorbeeld 192.168.0.10 t/m 192.168.0.100, en je RAS 192.168.0.101 t/m 192.168.0.200), en je maakt dan met een VPN client verbinding met de laptop (die op de router is aangesloten), dan kun je met de VPN client via de Webinterface van je D-Link het boeltje configureren.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-04 16:44
Is voor dit soort situaties Teamviewer niet veel handiger ?

Abort, Retry, Quake ???

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-05 15:13
aZuL2001 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 13:18:
Is voor dit soort situaties Teamviewer niet veel handiger ?
Misschien wel, maar dan is de laptop zolang daar een TV sessie op actief is, niet te gebruiken voor degene die er achter zit. Maar als dat toch al niet het geval was dan is dat inderdaad een heel goed alternatief.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-04 16:44
Volgens mij wil hij als installateur juist hulp van de fabrikant inroepen / mee laten kijken.

Dan is dat juist ideaal.
Samen naar hetzelfde probleem kijken.

Alleen gaat het lastig worden met andere tools die hij dan weer niet zou hebben.

Abort, Retry, Quake ???

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-01 19:17
Ik gebruik ook teamviewer.

Als betreffende persoon niks aanraakt, kan de andere persoon gewoon zijn gang gaan.

Wil bgetreffende persoon die problemen heeft het weer overnemen, moet de andere kant van de muis afblijven.
Teamviewer is een soort van Remote Desktop of/en hulp op afstand :)

Erg handige proggie als je mij vraagt, en zoals azul ook al aangeeeft :)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My Specs // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee