Een half jaar geleden heb ik prepaid in de VS de motorola droid 2 global gekocht bij de provider Verizon (vanwege vele reizen leek het mij handig een global phone te hebben). Zoals de naam zegt ondersteunt deze telefoon meerdere technieken en frequenties en in de VS gebruikte ik het CDMA van Verizon, maar hier in Nederland wil/moet ik gewoon gsm/umts gebruiken. De telefoon is vanwege het prepaid abonnement gelocked, maar dit heb ik omzeild door de code aan te vragen via een unlock website. Met mijn hi simkaart kan ik nu ook bellen en sms'en, maar helaas doet het mobiel internet het niet (hij staat nu ingesteld op gsm/umts). Ik heb de auto instellingen via 1300 aangevraagd en het handmatig geprobeerd, maar op een of andere manier ondersteunt Hi de telefoon niet, dit wordt ook gemeld (klantenservice kon dit ook niet verklaren). Graag hoor ik wat een mogelijk oplossing voor dit probleem is (andere provider, rooten, instellingen whatever). Daarbij moet ik wel vertellen dat, nadat ik de gekochte unlock code invoerde het leek alsof de unlock unsuccessful was, maar de telefoon deed het wel meteen na het invoeren.
alvast bedankt
alvast bedankt