• Schumpeter
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-04 21:47
Een half jaar geleden heb ik prepaid in de VS de motorola droid 2 global gekocht bij de provider Verizon (vanwege vele reizen leek het mij handig een global phone te hebben). Zoals de naam zegt ondersteunt deze telefoon meerdere technieken en frequenties en in de VS gebruikte ik het CDMA van Verizon, maar hier in Nederland wil/moet ik gewoon gsm/umts gebruiken. De telefoon is vanwege het prepaid abonnement gelocked, maar dit heb ik omzeild door de code aan te vragen via een unlock website. Met mijn hi simkaart kan ik nu ook bellen en sms'en, maar helaas doet het mobiel internet het niet (hij staat nu ingesteld op gsm/umts). Ik heb de auto instellingen via 1300 aangevraagd en het handmatig geprobeerd, maar op een of andere manier ondersteunt Hi de telefoon niet, dit wordt ook gemeld (klantenservice kon dit ook niet verklaren). Graag hoor ik wat een mogelijk oplossing voor dit probleem is (andere provider, rooten, instellingen whatever). Daarbij moet ik wel vertellen dat, nadat ik de gekochte unlock code invoerde het leek alsof de unlock unsuccessful was, maar de telefoon deed het wel meteen na het invoeren.

alvast bedankt

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:18
De Motorola Droid 2/Milestone 2 wordt in the USA verkocht met de 3G-ondersteuning op de 850/1700/2100 frequentiebanden, en hier met ondersteuning op de 900/2100 frequentiebanden. Nu weet ik niet precies op welke frequenties Hi opereert qua 3G, en of de 2100 frequentieband in de USA en Europa onderling verschillen. Maar het kan de moeite zijn dit verder uit te zoeken.

850/1700/2100 wordt meestal toegepast in landen waar de GSM-frequentiebanden 800/1900 MHz zijn, zoals Noord- en Centraal Amerika, en bijvoorbeeld Brazilië, en de 900/2100 in de andere landen (dus waar 900/1800MHz GSM-frequentiebanden worden gebruikt. Vandaar dat je vroeger een quadband GSM kon kopen als je naar de USA ging, of op zijn minst een triple-band, dus met beperkte ondersteuning in de USA).

• Schumpeter
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-04 21:47
Bedankt voor de reactie, bij het kopen van de telefoon in de VS heb ik destijds op de frequenties gelet en deze kloppen ook. Probleem is inmiddels opgelost en zat toch in de handmatige internet instellingen. Bij het apn type had ik geen drop out menu, maar enkel een text invoer, dit moet echter leeg gelaten worden in mijn geval, daarna deed de verbinding het direct.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee