Toon posts:

Monitor blijft op standby staan na nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• De-Hamster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-05 08:55
Heey,

Sinds zondag was mijn oude videokaart overleden (Geforce 8300 GS). Nu ben ik naar de winkel geweest en heb ik een Geforce GT 440 gekocht. Deze heb ik inmiddels ingebouwd. Alle stekkers nagelopen en ingestoken. Nu hoor je de computer wel aangaan, en de fan van de nieuwe videokaart draait ook gewoon, alleen het scherm gaat niet aan. Blijft een oranje lampje branden ipv groen. Als ik het beeldscherm zelf aan of uit zet dan krijg ik [no signal] en dan springt die weer op het oranje lampje. Hoelang je ook wacht de monitor gaat niet meer aan. Nu heb ik weer eens geprobeerd de oude videokaart erin te steken en dan werkt het scherm wel gewoon direct. Op de een of andere manier werkt dit niet met de nieuwe videokaart.

Mijn computer specs:

http://www.topproduct.nl/...e-m1600-92.yae7i.hhp.html

Waar kan dit aan liggen en hoe los ik dit op?

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-01 19:17
Goede morgen,

Zit er ook een onboard videokaart er op ?

kan niet naar de MB kijken want dat staat er niet in.

Probeer eens in de BIOS, de videokaart instellingen op auto te zetten.
Anders een CMOS Reset uitvoeren kan ook eventueel helpen.

De bios onthoud waarschijnlijk jou ouwe videokaart.

1 Vraagje.. Was dat een kaart dat je op VGA moest aansluiten en nu op DVI ?

Kan deze dingen niet opzoeken, op werk wordt veel geblockeerd :(

*EDIT:

Het enigste verschil dat ik zie, dat het eerst GDDR2 geheugen was, en nu 3. en dat je eerst op PCI-x16.
en nu werkt op PCI 2. x16

Daar kan ook eventueel het probleem liggen.. Ik zou je CMOS batt er uit halen. 2 minuten wachten, daarna je PC aansluiten op stroom, weer ff paar minuten wachten, en dan aanzetten.

Waarschijnlijk is je bios gereset en kun je als goed is de nieuwe graka indoen :)

Daarna moet je wel de pc uitzetten zodra hij die nieuwe grfische kaart heeft gevonden en je CMOS batt er weer in goed :)

[Voor 37% gewijzigd door Soundstorm2010 op 16-06-2011 09:18]

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My Specs // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• De-Hamster
Moederbord zou ik nu totaal niet weten, het is in ieder geval de standaard die er in heeft gezeten. BIOS kan ik niet eens openen, tijdens opstarten heb ik F10, F12, DEL ingedrukt maar het scherm springt niet aan, dus weet ik niet of hij de BIOS al geopend heeft.

Zou je me kunnen uitleggen hoe ik me CMOS batt eruit haal? Ik ben al hartstikke blij dat ik me videokaart kon vinden en eruit kon halen en vervangen.
EDIT: Ik zie op google images, dat dit een zilver muntvormig schijfje op me moederbord is. Kan ik hier als leek zomaar aan zitten frunikken en proberen los te maken en weer erin te stoppen?

[Voor 18% gewijzigd door De-Hamster op 16-06-2011 10:07]

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-01 19:17
Jawel, Er zit met een Klipje aan. Als je die voorzichtig naar achter drukt, komt dat Batt vanzelf omhoog, en kun je hem er uit halen.

Als je de ouwe grafische kaart terug zet, kon je wel iets zien. Probeer dan in de BIOS te komen, en kijken hoe jou instellingen van je Grafische kaart in elkaar steekt.
(elke bios is anders, dus daar kan ik je helaas niet verder helpen)

Als je toch met die ouwe grafische kaart in Windows Kan komen. Stel ik voor om CPU-Z te downloaden en je kunt ook Everest Ultimate Editition 5.5.2100 te downloaden (via utorrent) en de key invoert (die laatste gebruik ik altijd om te kijken wat er in iemands PC zit )

Dan kun je alles zien wat in je PC zit. Van geheugen, tot CPU (en stepping), voltage enzovoort.

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My Specs // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-05 10:29
Je zou de kaart ook nog even in een andere computer kunnen plaatsen om te zien of het niet zelf aan de kaart ligt.

Ik bedoel, je komt van een werkende situatie en nu vervang je iets en werkt het niet meer. Vaak even een stap terug en kijk even of de kaart elders wel werkt.

bl44t

• De-Hamster
Helaas heb ik enkel de pc van me vader ter beschikking en deze is al een stuk ouder dan de mijne.

Ik zal vanmiddag als ik uit school ben eens kijken naar dat Battery klipje, als dat niet lukt ga ik eens met de computer terug naar de zaak, want ze zouden me helpen als het me niet zou lukken. Al hoop ik natuurlijk dat het daarna opgelost is.

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-05 16:04
Zoals al eerder gevraagd, gebruik je dezelfde aansluiting of moet je een andere input op je monitor kiezen?
Probeer daarnaast ook een andere uitgang van je videokaart.

• De-Hamster
Uhm het stekkertje dat loopt van het scherm naar de computer is een blauw stekkertje. We hebben al een omvormer geprobeerd om het op dat witte brede stekker aanslutinkje te kunnen aansluiten, maar dit brengt geen resultaat. Verder heb ik op de videokaart wel een HDMI ingang maar kan ik mijn beeldscherm er niet op aansluiten.

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-07-2021

MicScott

.Grey.

Kijk anders even of je kunt achterhalen van welk type of zelfs welk merk je moederbord is en google dan even hoe je in de BIOS kunt komen, het verschilt nogal per merk en je moet ook op het juiste moment drukken. Daarna is het eigenlijk vrij eenvoudig te achterhalen hoe je de videokaart van onboard naar pcie kunt zetten, tenminste, voor mij was het toen ik het de eerste keer probeerde vrij vanzelfsprekend, ook al had ik er geen verstand van.

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

Acties:
  • 0Henk 'm!

• De-Hamster
Nou ik heb hem inmiddels al een paar dagen bij de computerwinkel liggen waar ik ook de videokaart gekocht heb. Ze hebben van alles geprobeerd zeiden ze, maar niks lukt. Zelf denken ze dat er iets mis is met het moederbord. Helaas maar waar, ik krijg natuurlijk wel mijn geld terug van die videokaart die ik daar gekocht heb.

Helaas, dan maar sparen voor een nieuwe pc, een moederbord is ook weer duur grapje voor een 6 jaar oude pc.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee