Toon posts:

BSOD tijdens driver update

Pagina: 1
Acties:

• CasperNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-05 05:11
He hallo,

Omdat ik vandaag een nieuwe laptop heb gekocht leek het me een goed idee om de drivers van mn videokaart te updaten. Na het downloaden van de software + drivers begon de installatie. Helaas knalde halvewege de configuratie van mijn drivers het scherm op blauw: bsod

Ik heb de volgende informatie verzameld betreft de bsod:

==================================================
Dump File : 061511-32073-01.dmp
Crash Time : 15-6-2011 23:06:21
Bug Check String :
Bug Check Code : 0x00000116
Parameter 1 : fffffa80`049794e0
Parameter 2 : fffff880`083a9a1c
Parameter 3 : 00000000`00000000
Parameter 4 : 00000000`00000002
Caused By Driver : dxgkrnl.sys
Caused By Address : dxgkrnl.sys+5d000
File Description :
Product Name :
Company :
File Version :
Processor : x64
Crash Address : ntoskrnl.exe+70700
Stack Address 1 :
Stack Address 2 :
Stack Address 3 :
Computer Name :
Full Path : C:\Windows\Minidump\061511-32073-01.dmp
Processors Count : 8
Major Version : 15
Minor Version : 7600
Dump File Size : 822.760
==================================================

daarnaast heb ik deze informatie over mijn videokaart verzameld:

---------------
Display Devices
---------------
Card name: ATI Mobility Radeon HD 5650
Manufacturer: ATI Technologies Inc.
Chip type: ATI display adapter (0x68C1)
DAC type: Internal DAC(400MHz)
Device Key: Enum\PCI\VEN_1002&DEV_68C1&SUBSYS_1448103C&REV_00
Display Memory: 2773 MB
Dedicated Memory: 1014 MB
Shared Memory: 1758 MB
Current Mode: 1366 x 768 (32 bit) (60Hz)
Monitor Name: Algemeen PnP-beeldscherm
Monitor Model: unknown
Monitor Id: LGD02AC
Native Mode: 1366 x 768(p) (59.636Hz)
Output Type: Internal
Driver Name: aticfx64.dll,aticfx64.dll,aticfx64.dll,aticfx32,aticfx32,aticfx32,atiumd64.dll,atidxx64.dll,atidxx64.dll,atiumdag,atidxx32,atidxx32,atiumdva,atiumd6a.cap,atitmm64.dll
Driver File Version: 8.17.0010.0029 (English)
Driver Version: 8.741.1.1000
DDI Version: 10.1
Driver Model: WDDM 1.1
Driver Attributes: Final Retail
Driver Date/Size: 6/22/2010 08:00:02, 592384 bytes
WHQL Logo'd: Yes
WHQL Date Stamp:
Device Identifier: {D7B71EE2-2B81-11CF-9173-4234BEC2C535}
Vendor ID: 0x1002
Device ID: 0x68C1
SubSys ID: 0x1448103C
Revision ID: 0x0000
Driver Strong Name: oem4.inf:ATI.Mfg.NTamd64.6.1:ati2mtag_Manhattan:8.741.1.1000:pci\ven_1002&dev_68c1&subsys_1448103c
Rank Of Driver: 00E60001
Video Accel: ModeMPEG2_A ModeMPEG2_C
Deinterlace Caps: -
D3D9 Overlay: Not Supported
DXVA-HD: Not Supported
DDraw Status: Enabled
D3D Status: Enabled
AGP Status: Enabled

========

Ook de tweede poging tot updaten eindigde helaas met een blauw scherm.

Ik heb nu de stuurprogrammas laten bijwerken door Windows zelf en dat is dan ook de reden dat ik op dit moment dit bericht kan typen.

Het is alleen wel de vraag of ik nu verder actie moet ondernemen:
- moet ik me zorgen maken over mijn hardware?
- ben ik genoodzaakt mijn drivers nog te updaten, of is mijn systeem zo stabiel?

Het is nogal schrikken als je nieuwe beestje zo snel een blauw scherm toont, dus ik hoop dat jullie me hier mee gerust kunnen stellen. ( Of niet, maar dan zou ik graag willen weten wat ik er aan kan doen )

Alvast ontzettend bedankt voor het nemen van de moeite,

Casper

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Lijkt me dat je de verkeerde driver erop hebt willen zetten.
Of windows dan wel de juiste driver heeft gevonden is natuurlijk maar de vraag.
Zit er geen recover op die laptop, meestal is dat zo ?

Grappig overigens (eigenlijk niet zo grappig) is dat je een hele hoop nutteloze info geeft, maar dus niet aangeeft om welke laptop het gaat, welke de relevane specs zijn, en welke driverversie je hebt willen updaten.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:14
Eens met bovenstaande, welke drivers gaat het om en waar heb je die precies vandaan, bij je laptopfabrikant of rechtstreeks van de AMD site?

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-01 19:17
Goede morgen Casper.

Ten eerste voor de informatie.

Zo snel dat ik kan zien, heb ik 2 dingen:

1. Caused By Driver : dxgkrnl.sys
2. Caused By Address : dxgkrnl.sys+5d000

http://lmgtfy.com/?q=dxgkrnl.sys

1/
Als je eerst op de bovenstaande site eerst gaat zoeken wat dit inhoud. Kun je misschien achter halen waar het probleem ligt.

2/
Stondt er geen drivers al standaard er op van AMD ? (CCC = Catalyst Control Center)

3/
http://support.amd.com/us...es/radeonmob_win7-64.aspx

Deze drivers zijn voor Laptop Mobility hd5xxx serie.. Net een nieuwe uit . 11.6

4/
Als de drivers niet willen lukken. Kijk dan eens met Driversweeper or toevallig al drivers er op staan.
Zo ja ? Verwijder deze, en probeer eens een oudere versie van CCC

Suc6 verder

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My Specs // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CasperNL
Ha bedankt voor de snelle reacties, ik had het nogal druk dus vandaar nu mijn reactie.
Ik heb allereerst geprobeerd om de nieuwe drivers te downloaden met het linkje van Soundstorm2010. Na de update kreeg ik al snel problemen met freezes. Oftewel: Het scherm werd zwart en kreeg daarna een melding dat de beelschermstuurprogrammas waren vastgelopen en hersteld. Hierna heb ik met driversweeper al mijn beeldschermdrivers verwijderd en een oudere versie van CCC geïnstalleerd. Het is nu even aanzien of er zich nog problemen voordoen. Zo ja, dan zoek ik nog even verder. Zo nee: beadnkt! :)

• CasperNL
Helaas, schijn bedriegt.
Hoewel er zondag niets aan de hand bleek te zijn en de laptop gewoon 12 uur zijn trouwe diens heeft bewezen, kwam hier een paar minuten abrupt een einde aan. Allereerst sloeg mijn scherm 'vast' en werd daarna zwart. Hierna kreeg ik een pop-up van Windows dat de beeldschermadapter was vastgelopen, maar hersteld. Enkele tijd later sloeg me scherm weer vast. Maar na een paar minuten kon ik mijn muis nog niet bewegen en reageerde de laptop op geen enkele input. De laptop opnieuw opstarten leek de enige optie. Ik heb werkelijk waar geen idee wat er nou aan de hand is met de laptop en ik zou graag willen weten wat er nou mis mee is, maar nog belangrijker, hoe ik het kan oplossen.

alvast vriendelijk bedankt.
ps: Als jullie relevatie informatie nodig hebben, vraag er maar om.

UPDATE: Ik heb ondertussen contact gehad met een medewerker van HP, deze heeft mij diverse probleemoplossingen gegeven. ik kijk nu even aan of het probleem zich weer voordoet. (hopelijk niet)

[Voor 11% gewijzigd door CasperNL op 21-06-2011 11:43]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee