Toon posts:

[iMac] Kernel Panic

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Anoniem: 406892

Topicstarter
Halloo,

Ik heb de laatste tijd last van een crashende iMac. Hij gaat ineens op een soort sluimerstand en komt er midden in het scherm het volgende te staan;
Ik doe het ook netjes, en dan heb ik ook geen problemen.

Dit gebeurd eens in de zoveel tijd, en vrij onregelmatig.
Het lijkt me logisch dat dit niet zo hoort,

Het is een 20'' 2.4 ghz iMac uit 2008 met 2 gb geheugen.

Mijn vraag is dan ook; Wat is het probleem met mijn mac?

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:47
kernel panic, soort van driver crash

[Voor 50% gewijzigd door The Fatal op 15-06-2011 23:30]

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:09

Prulleman

a.k.a Nilz

wat is eens in de zoveel tijd en vrij onregelmatig??? is dat de afgelopen maand 3 keer of het afgelopen half jaar 2x...

Ik heb het nu het afgelopen jaar 2 x gezien op mijn MBP 2009 en maak me er niet zo druk om, het is niet zo dat alleen windows kan crashen..

hier kan je ook de log zien van de crash:
Library/Logs/DiagnosticReports
misschien dat je daar iets uit kan halen

[Voor 18% gewijzigd door Prulleman op 16-06-2011 01:16]

Strava

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-05 18:52

zAo

GPLv2 Fanboy

Start Applicaties > Hulp programma's > Console eens op. Daarom kun je verschillende logs lezen.

• BoomTakZaag
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-10-2019
Het zou kunnen dat je geheugen slechte sectoren heeft, het zou aan een fout fungerende voeding kunnen liggen of een corrupte installatie. Je zult eerst het nodige speurwerk moeten doen voordat je een oplossing zult vinden; probeer eerst een apple hardware test.

Mocht deze falen dan kijken we verder.

Succes!
btz

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 14:06

Underworld

+1 Inzichtvol

Kan inderdaad aan het geheugen liggen, daar had ik het ook mee.
Ik weet dat je via terminal geloof ik je geheugen kan testen op failures. duurt wel heel erg lang, maar dan weet je iig wat je kan uitsluiten

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:34
Iemand die weet of deze kernel panics gelokaliseerd zijn op continent? Ik had verwacht er ook een spaanse versie in te zullen aantreffen...

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:44
Freeaqingme schreef op maandag 20 juni 2011 @ 23:44:
Iemand die weet of deze kernel panics gelokaliseerd zijn op continent? Ik had verwacht er ook een spaanse versie in te zullen aantreffen...
Volgens mij is het wereldwijd hetzelfde, maar vanaf Mac OS X 10.6 zit er ook spaanse tekst in als het goed is! Zie Wikipedia. Waarschijnlijk heeft de TS gewoon een afbeelding van internet geplukt, want de tekst is ook iets anders als in 10.6!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee