Toon posts:

Asus crosshair IV formula hulp gevraagd!

Pagina: 1
Acties:

• Essox Lucius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-05 15:13
Hoi Tweakers
Ik heb een probleem met de PC van mij,ik heb de PC samengesteld met de volgende onderdelen 1 week geleden.
Asus Crosshair IV formula
AMD Phenom II 1100T BE
Corsair DDR3 8Gb 1333Mhz
PSU 850W Coolermaster
OCZ Vertex 2 60GB
Samsung 1TB
Seagate 2 TB
2x6870 Sapphire in crossfire
De probleem is mij pc start niet op vanuit de boot HD(OCZ Vertex 2) ik kreeg steeds de melding:reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key. De first boot is ingesteld op de DVD Rom en de tweede op de HD.Ik kom niet verder dan de BIOS.Verder start de PC niet op en blijft ie hangen op de scherm met de melding.Misschien is ergens in de Bios iets fout ingesteld, maar ook als je de PC in de BIOS op default instellingen terug zet is weer de zelfde verhaal .Op de schijf zelf is Windows 7 geïnstalleerd maar de pc wil niet opstarten.Tijdje heeft de PC het goed gedaan maar de schijf zelf stond aangesloten op de SATA E1(en niet op een van de 6sata aansluitingen) poort en zover dat ik het weet die is bedoeld voor optische drives.Bedankt
P.S sorry voor eventuele tip fouten ik ben een engelsman.
MVG

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-05 22:24
Staat de modus van de Sata controller op AHCI? Zo nee, pas dat eens aan.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > PMG

Zwembad - Braaihok - YouTube - BraaiTV - TBNT

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-06 15:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

The SATA port you're talking about (E1 ?) is connected to a different SATA controller from Silicon Image, the same controller also controls the eSATA ports.

Boot priority seems ok, AHCI shouldn't be the problem because then you would get a Windows error of some kind but not the one you get ;)

Seems a bit strange though because you say it worked fine before? Have you changed anything recently?

What I suggest you should do is disconnect every drive in your pc except for the harddisk on which you've got Windows 7 installed, turn on your pc and reset BIOS settings to defaults. If that isn't working you should plug the drive in a different SATA port, rinse and repeat.

If the above isn't working you could try the same on a different pc with your harddisk, if even that isn't working it's very likely there is nothing installed on your drive so you need to connect everything again, put the Windows 7 DVD in your drive and reinstall!

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:45
Naast een BOOT priority heb je ook een HDD en een DVD priority. Het probleem is nu waarschijnlijk dat in het rijtje met HDD devices je SSD niet op 1 staat. Ga dus weer je bios in, zoek de optie 'Hard disk drives' en zorg ervoor dat je SSD op nummer 1 staat. Als je meerdere opticals hebt kan je daar hetzelfde mee doen onder 'DVD rom drives'. Save & exit en de PC zou moeten werken.

Wat betreft AHCI, deze kan die foutmelding niet veroorzaken. Echter, het is zeker zinvol deze aan te zetten in verband met een betere performance.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Essox Lucius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-05 15:13
Bedankt voor de hulp mannen !
Het was de Vertex II ,de schijf was DOA ,vandaag ingeruild voor een nieuwe en alles werkt zoals het moet.
nogmaals bedankt
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee