Anoniem: 92286

Topicstarter
Hola!

Ik blijf maar twijfelen over dat intern geheugen omdat ik er gewoon niet voldoende know how van heb. Gelukkig weet ik wel dat er in de Probook 4310s maximaal 8GB aan geheugen kan (2 x 4GB mijn voorkeur).

Maar gaan 2 van deze kaartjes geaccepteerd worden met deze specs van de 4310s (en hier misschien duidelijkere specs)?

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 92286 op 15-06-2011 22:24]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bij max memory staat
8 GB 800 MHz DDR2 SDRAM
(Upgradeable to 8 GB maximum (4 GB SODIMM in slots 1 and 2))
Jij wil er 2 4GB SODIMMs instoppen. Waarom zou dat niet gaan?

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-04 23:26

Gamo

Research Before You Buy

Ik heb nu een tijdje kunnen meeluisteren met de jongens (0 meisjes) van HP technische helpdesk, en die raden altijd Kingston ValueRam aan. Dus ga je gang zou ik zeggen.

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 22:33:
Bij max memory staat

[...]

Jij wil er 2 4GB SODIMMs instoppen. Waarom zou dat niet gaan?
Vooral deze specs op de HP site brengen me aan het twijfelen: "maximum memory" in combi met "800 MHz DDR2". Maar zoals ik al zei, ik check het graag even en ben geen held met intern geheugen.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 92286 op 15-06-2011 22:42]

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Tja op de HP website staat dat er DDR2 inzit. Maar dat betwijfel ik. Is er een manier waarop je het zelf kunt controleren? Ja, CPU Z van www.cpuid.com

Topicstarter
Gamo schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 22:45:
Tja op de HP website staat dat er DDR2 inzit. Maar dat betwijfel ik. Is er een manier waarop je het zelf kunt controleren? Ja, CPU Z van www.cpuid.com
You're right! Thanks voor de tip.

http://yfrog.com/h4p8ygp

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Okay, gelukkig dat je DDR3 kunt plaatsen :) Het zou raar zijn als je een recente Core 2 Duo met DDR2 hebt.

Topicstarter
Kan ik nog ergens checken wat de max aan Mhz is?

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Een screenshot van het volgende tabblad van CPU Z 'SPD' zou verhelderend zijn. Ik vind het raar dat deze DDR3 module op 800Mhz draait!

Topicstarter
Ik hoop dat jij er wel iets uit kunt aflezen :)

http://yfrog.com/gzhi1dp

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Ah kijk eens aan, hetzelfde geheugen als in mijn eigen Probook.

De link naar Informatique, is het juiste geheugen voor deze laptop. DDR3 1066Mhz. Want dat zit er nu ook in.

Topicstarter
Top! Dank voor jullie snelle reactie! :)

Topicstarter
Nog even een update: werkt als een trein!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee