Toon posts:

Standalone mediaplayer met Squeezebox server support

Pagina: 1
Acties:

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 18:44
Ik heb sinds twee jaar op zolder een ReadyNAS staan met 2x 2Tb aan schijfruimte, er staat een hoop muziek op die ik tot voor kort d.m.v. van een Squeezebox server add-on vanaf de NAS draaide. Nou is deze NAS een beetje onderbemeten en zelfs na een geheugen upgraden vind hij downloaden, uitpakken van downloads, muziek streamen naar mijn Squeezbox Duet en data verhuizen over mijn gigabit LAN niet zo leuk. Regelmatig hangende muziek en andere hickups.

Nu wil het zo zijn dat ik onder mijn TV een wat oudere (2Ghz mid 2008) mac-mini heb staan als mediacenter (Plex), eigenlijk wil ik daar van af maar dat word een beetje moeilijk want sinds kort heb ik daar ook de squeezebox server op draaien (draait daar overigens wel goed). Ik wil eigenlijk van die mac-mini als mediacenter af en ben dus op zoek naar een goed ander alternatief.

Die alternatieven zijn er wel (Popcorn Hour e.d.) maar er is er volgens mij geen een die op een of andere manier Squeezebox (duet) ondersteuning heeft in de vorm van een squeezebox server die er op gedraaid kan worden. Ik heb nu al een tijdje aan het googlen maar heb niets kunnen vinden.

Weet iemand misschien van het bestaan van een goede mediacenter die ook muziek kan streamen naar een squeezebox duet? Mediacenters met ingebouwde harddisks vallen al bij voorbaat af, het moet een energie zuinige oplossing zijn die alles van het netwerk (lees: NAS) afhaalt, overigens is hier alles gigabit ethernet.
Een andere NAS is ook (nog) geen optie, deze doet het nu uitstekend.

Anybody?

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 18:44
Found it, gaat een hoop tijd in zitten dat googlen. Blijkt dat er dus 3rd party apps zijn waaronder een squeezebox server voor de pch a200 en de c200.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee