"The surfing keeps me alive, the music keeps me grounded." (Donavon Frankenreiter)
http://www.samenkopen.net/action_products/499788/53590
hier vind je een goedkope muse, ik ken er niets van, maar ik dacht je toch even in te lichten..
hier vind je een goedkope muse, ik ken er niets van, maar ik dacht je toch even in te lichten..
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
De dac's kun je denk ik heb beste vergelijken op de chip die er in zit, de pcm1793 en de TDA1543. Als je hier op zoekt kun je meestal wel goede reviews vinden.
Ik lees vaak juist niet te veel naar de chip moet kijken. Het hangt van de implementatie af. High end DAC chip + slechte implementatie/componenten = slecht, mid end DAC chip + goede implementatie/componenten = aardig/goed. Je kan een dac beter in z'n geheel zien.
@MikeVM : die Beresford is ongetwijfeld een goede keuze, maar een beetje overkill voor mij. Ik heb geen phono/preamp nodig, noch een usb aansluiting. Daardoor vind ik hem wat te duur voor hetgene hij bij maar zou dienen.
De samenkopen link is alvast wel een interessante, die Muse waarover ik twijfel wordt daar aangeboden!
Ik lees dat die muse door de combinatie van 4 TDA1543 chips enkel 16/44 sampling ondersteunt. De atv2 stuurt echter 16/48 uit, vormt dit een probleem? Hoe wordt daarmee omgegaan?
De samenkopen link is alvast wel een interessante, die Muse waarover ik twijfel wordt daar aangeboden!
Ik lees dat die muse door de combinatie van 4 TDA1543 chips enkel 16/44 sampling ondersteunt. De atv2 stuurt echter 16/48 uit, vormt dit een probleem? Hoe wordt daarmee omgegaan?
"The surfing keeps me alive, the music keeps me grounded." (Donavon Frankenreiter)
Om mijn apple tv 2 aan te sluiten op een zelfbouw versterker ben ik op zoek naar een niet al te prijzige DACtdn135 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:03:
Waar ga je je dac voor gebruiken?
Ik denk niet dat je je erg druk hoeft te maken over kwaliteitsverschil met deze DACjes, doet wat het moet doen en veel meer zou ik niet verwachten.
Als je toch aan het DHZen bent: Alien DAC bouwen? Of natuurlijk inbouwen in je versterker
Of via je TV laten lopen als je TV dat ondersteunt: HDMI in TV, analoog uit.
Als je toch aan het DHZen bent: Alien DAC bouwen? Of natuurlijk inbouwen in je versterker

Of via je TV laten lopen als je TV dat ondersteunt: HDMI in TV, analoog uit.
liever de tong gebrand dan lauwe soep
mr.paaJ dank je voor de tip. Die kende ik nog niet. Dat zou wel een oversampling DAC zijn volgens ik lees, en die zouden toch een vrij andere klank geven dan een niet-oversampling model (zoals bvb de muse).
Momenteel gaat het via de TV, maar het is vervelend om telkens de televisie op te moeten zetten wanneer ik naar muziek wil luisten
Iemand een idee of die 16/44 tegenover 16/48 sampling problemen gaat geven?
Momenteel gaat het via de TV, maar het is vervelend om telkens de televisie op te moeten zetten wanneer ik naar muziek wil luisten

Iemand een idee of die 16/44 tegenover 16/48 sampling problemen gaat geven?
Pagina: 1