If water polo was easy, it would be called football
hoe doe je dat?
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Jammer dat je sleeving hier niet meer goed zit. Verder een prachtige build overigens!
ik moet waarschijnlijk de slangen nog een keer aanpassen. de slang zal denk ik over de kaart heen moeten. maar ik heb atm nog geen kaart. wacht nog steeds op mijn salaris uit augustus.Fordox schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 18:56:
wat ik me afvraag, is of de gpu wel past gezien er een dikke slang van de chipset er dan nog onderdoor moet lopen.
hoe doe je dat?
gelukig is de build nog niet af. ik haal de case denk ik wel 4 of 5 keer per week uit elkaarJuronymous schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 19:07:
[...]
Jammer dat je sleeving hier niet meer goed zit. Verder een prachtige build overigens!
deze week eindelijk een kaart gevonden. een 5870 sapphire vapor x. deze moet aardig stil zijn als ik de reviews mag geloven.
verder wat onderdeeltje bij highflow besteld. had freddy gevraagd om witte conectros voor de voeding.
dus nu een witte 24 pin- 6pin-8pin. nu moeten alle aansluitingen goed bij het moeder bord passen in plaats van de zwarte.
toen ik toch bezig was te bestellen gelijk ook maar een witte fan van BitFenix Spectre er bij gedaan die moet op de achter kant komen. dan 3 witte met door zichte blades op de voor kant.
ook een setje gekocht waar mee ik mijn eigen molexjes kan maken. zo kan ik de leds op de voeding aansluiten.
als laast ook maar helder water gekocht van ek. het blauwe vond ik toch niet zo mooi. het was wel handig om lekken op te sporen
dan het gedane werk, ik was niet tevreden over de midplate. hij was namelijk 2/3cm te kort er zat een te groot gat tussen. dus naar de bouwmarkt gefietst en gekeken als er een stuk plaatmateriaal was. niks in de breedte die ik nodig was. hmm toen nog eens langs de plexi afdeling gelopen daar vond ik wit plexiglas van 3mm dik. dat maar mee genomen.
een maal thuis de binnen kant case op gemeten en het stukje op maat gemaakt.

ziet er al beter uit. nu nog de uitsparingen voor de rad + gaten voor de watercooling + kabels.

omdat ik ledjes in de case wil , moest ik gaan bedenken waar ik ze wou. ik wil dat het moederbord verlicht word. dus aan de boven kant gaatje geboord gericht op het moederbord. ledjes er in geplaast toen geprobeerd de houten boven kant er op de zetten. het paste niet er moest een stukje uit gedremeld worden.
het resulaat van waldpyk die met een dremel + freesje aan het spelen is.

daarna de pc van mijn broertje gekaapt. de ledjes van stroom voor zien. fotos genomen met de blackberry.

de ledjes in de waterblocks ook maar eens getest.

toen heeeel even gewacht tot het donker werd. de foto camera gepakt en hogerekwaliteid fotos gemaakt

dat was hem helaas al voor deze keer. moet nog wachten op de gpu + de onderdelen van highflow.
Anoniem: 428930
Ik vind de ledjes in je waterblokken echt wat hebben.
Misschien moet je je rad nog een keer spuiten, gewoon voor de afwerking.
Anoniem: 428930
Ziet er erg mooi uit met die verlichting.
En je casemod is nog niet eens af.
ora et labora
vandaag de gpu binnen. ik dacht dat het blokje niet zou passen met de slangen maar nu :

dat gaat niet echt passen

weet iemand welk blokje wel gaat passen? tot nu toe 2 blokjes er op geprobeerd XD de gene uit de EK kit. en nog een van een oude 939 set a8n sli volgens mij. nou heb ik niet zoveel zin om een blokje te kopen van 30/40 euro. dan zou er alleen aan watercooling blocks al voor 200 euro op het moederbord zitten

[ Voor 4% gewijzigd door Ealanrian op 15-11-2011 19:44 ]
ben meer op zoek naar een doorzichtig blockje. nu op de EK site aan het kijken voor spare parts. het lijkt er op dat ik een asus blokje op mijn gigabyte set kan doen. dus alleen de plex top te veranderen voor 8 euro klaar wss =DEalanrian schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 19:43:
Ik heb nog een Watercool HEATKILLER NB MICRO over die je voor een leuke prijs kan overnemen. stuur maar een DM als je intresse hebt
Wellicht is het een idee om je videokaart ook met water te koelen zodat ie slanker word, het is zo te zien nu een dual slot kaart .
ik denk (no offence) hij dat liever niet doet.. GPU blocks kosten best watGrompoe schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 21:47:
Mooie build!
Wellicht is het een idee om je videokaart ook met water te koelen zodat ie slanker word, het is zo te zien nu een dual slot kaart .
ja, daag.
ik denk ook niet dat ik het haal met mijn 360 rad om een 5870 en een phenom 2 965 en chipset te koelen.Remmes_NT schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 23:16:
[...]
ik denk (no offence) hij dat liever niet doet.. GPU blocks kosten best wat
want het is of 20/30 uitgeven aan een chipset blockje of een 5870 blockje zoeken die in V&A 55 euro doet
Dat slot werkt op x4 + de fitting naar de pomp moet dan richt door de gpu heen dus die optie is nog minderPRaGA88 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 19:27:
Steek de gpu anders gewoon in het volgende slot. Wekt toch even goed. En normaal heb je dan plaats voor de leidingen en kan je het blockje houden.
Een stukje TRON ?

Al doende leert men, al draaiende keert men.
Dan heb je toch wel een probleempje. Of koelblok waar de gaten aan de rand staan, zoals de nb block. En daar dan zelf een bracket voor maken.
Anoniem: 302316
voor 3 tientjes zou je ook zoiets kunnen halen misschien?waldpyk schreef op woensdag 16 november 2011 @ 09:46:
[...]
ik denk ook niet dat ik het haal met mijn 360 rad om een 5870 en een phenom 2 965 en chipset te koelen.
want het is of 20/30 uitgeven aan een chipset blockje of een 5870 blockje zoeken die in V&A 55 euro doet
pricewatch: Procase PCI-E x16 Flexible Riser Card
Als je nu iets vond wat er kon voor zorgen dat je de graka of het blockje kon opschuiven, dan was het super.
Daar zal vast wel wat op te verzinnen zijn, er zijn ook wel van die soortgelijke dingetjes met nog een wat langer kabeltje, kan je hem in principe overal in de kast kwijt zou je zeggen, daarvoor ben je toch tenslotte een tweaker/casemodder?PRaGA88 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 20:19:
En waar gaat hij dan de graka aan vast maken? laten hangen?
Als je nu iets vond wat er kon voor zorgen dat je de graka of het blockje kon opschuiven, dan was het super.
Offtopic: Als ik elke keer dit soort trieste reacties kan verwachten, wanneer ik ook eens een keertje een berichtje achterlaat, laat dan maar zitten jonge.
Anoniem: 263922
Hopelijk krijg je nog een plex top van ek, het is echt vervelend als je opeens een andere stijl koelblok in je pc hebt, ik ken dat
Bedankt voor het mee denken. Kwamen veel goede ideen langs i like
we begonnen met een zwarte kaart.

we pakten de dremel en maakte er 2 grote gaten in.

likje verf er over heen

nog wat rest stukjes over van de front. die op maat gedremeld.

toen eens wat hout sticker meuk er op geplakt. stukjes gaas in koper kleur gespoten en de kap was klaar

nu nog kijken als ik iets van een backplaten kan maken. of kijken als er een van EK op past. nu nog een zwart pcb past niet echt in de case.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=aAmpatgBrR4]
dan nog een aantal kabels gesleevd, en ledjes geplaats bij de geheugen bankjes

de pci brackets geverfd en ginstaleerd

ik denk dat dat niet gaat lukken met mijn radiator. wel licht dat hij ooooit watergekoeld word als er nog eens wat gaat veranderen. maar dan zal er eerder een sterkere kaart in komen + een octo core.FiXeL schreef op zondag 20 november 2011 @ 18:01:
Wow, je hebt er wel een kunstwerkje van gemaakt, op deze manier past ie perfect bij je case! Maar ga je deze kaart niet waterkoelen? Iig, KUTGW!
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
smack en de backplate lag op de deurmat!!!!Mu.siQ schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 12:14:
Dit is wat mij betreft één van de mooiste casemods, of in ieder geval één van de meest originele qua kleurstelling! Volgde 'm al een tijdje maar nooit iets gereageerd. Na je mail toch maar 's gedaan. Backplate komt naar je toe!
ik had geprobeerd om uit een stuk wit plexiglas een backplate te maken. helaas slaagde dat niet zo.
na 2 te hebben verneukt door dat de boortje het plexiglas door braken. ben ik eens voor andere opties gaan kijken. een EK backplate halen of eens kijken als ik er een van een andere 5870 kon vinden. Mu.siQ had een oude 5870 koelert over + backplate van een sapphire. op het oog leek het te passen.

het lijkt er wel voor gemaakt. alleen nog het puntige verloop beetje bij dremelen en klaar

de eerste laag wit zit er op.

de 2e laag er op totaal beeld

morgen meer fotos bestelling highflow net binnen met daarin de laaste spullen.
EK asus sb top.
witte conectors moederbord.
molex kitje.
EK water.
witte fan.

we beginnen met de top. zoals je kunt zien zijn de koperen onderlenen universeel lijkt het wel

voor de zekerheid nog even gechekt .

dan nu de grote tover truc. het weg werken van de watercooling slang.

simsalabim

dan de kabels en conector fixen.
weten jullie deze nog?

dat is nu verleden tijd

dan de 24 pin nog oplappen .

dan waar we zo lang op hebben gewacht de bijna complete waldcase

wat er nog moet gebeuren.
zijkant spuiten/beplakken
verlichting fixen + sb block voorzien van ledjes
alle fans voorzien van stroom.
dimmers op de ledjes zetten
de koeling vullen met water
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Goed om te zien dat de connector er nu weer netjes uitziet!waldpyk schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 19:08:
dan de kabels en conector fixen.
weten jullie deze nog?
[afbeelding]
dat is nu verleden tijdnieuwe shrink er op + witte conector doet wonderen.
[afbeelding]
wat er nog moet gebeuren.
zijkant spuiten/beplakken
verlichting fixen + sb block voorzien van ledjes
alle fans voorzien van stroom.
dimmers op de ledjes zetten
de koeling vullen met water
En als aanvulling op wat er nog zou moeten gebeuren zou ik willen vragen of het mogelijk is om de pci bracket van de videokaart ook te spuiten in de kleur van de overige brackets, want het steekt nu nogal af. Geen idee of dit goed doenbaar is overigens.
Verder een prachtige build!
alle foutjes die je had heb je nu allemaal weg gewerkt
Android developer & dürüm-liefhebber
Anoniem: 263922
Ziet er lekker strak uit, erg netjes. Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Wat me wel beetje opvalt, de onderkant van de backplate, is die nu ook wit? Als je er van de zijkant op kijkt lijkt er nog wat zwart / donker naar boven te komen. Misschien is dit nog weg te werken?
KUTGW!
[ Voor 35% gewijzigd door Mu.siQ op 04-12-2011 13:52 ]
Therefore I must know what I am doing. Maybe.
Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.
Alleen die knik bij je chipset onder je Graka lijkt me een doorn in het oog.
KUTGW!
Liftmonteur: Heel de dag up's en down's!
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
@Mu.siQ, idd goed gezien ty.
dan de knik in de slang. ik heb er een t-rip op gedaan zo dat hij water door laat.moet nog met koken heet water de slang verhitten zodat ie makkelijker buigt.
@ de rest bedankt voor de complimenten.
helaas is het moederbord overleden, deze moet dus voor rma terug. ben nog aan het twijfelen om direct een nieuwe te kopen en dan uiteindelijk met 2 moederbordjes te blijven zitten. de 2e kan vast wel verkocht worden V&A
Koop je toch gewoon een tweedehands exemplaar? Heb je in tussentijd een moederbord waarmee je kan expirimenteren, en als je rma product weer komt, verkoop je of die weer, of de tweede handse. Zodat je ook geen verlies lijdtwaldpyk schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:00:
helaas is het moederbord overleden, deze moet dus voor rma terug. ben nog aan het twijfelen om direct een nieuwe te kopen en dan uiteindelijk met 2 moederbordjes te blijven zitten. de 2e kan vast wel verkocht worden V&A
Verder een super mooie mod, waarvoor mijn complimenten!
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
ik heb het moederbord nieuw gekocht voor 76 euro incl. hij staat nu op 84 ex. dus met veel verlies verkopen valt wel mee.Quad schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:03:
[...]
Koop je toch gewoon een tweedehands exemplaar? Heb je in tussentijd een moederbord waarmee je kan expirimenteren, en als je rma product weer komt, verkoop je of die weer, of de tweede handse. Zodat je ook geen verlies lijdt.
Verder een super mooie mod, waarvoor mijn complimenten!
Deze een tijdje niet bekeken, dit had ik er dus echt niet van verwacht.
Prachtig man
Top! Dacht ook al wel dat dat goed zou gaan komen.waldpyk schreef op woensdag 07 december 2011 @ 11:00:
@Juronymous, idd die moet ik nog spuiten had eerst alleen de achter kant gedaan. backplate moest ook nog voor een 2e ronde.
Jammer van je moederbord, succes met het maken van een keuze.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Rtl5jt_jHgY&feature=plcp&context=C3f52c38UDOEgsToPDskJt0E-IFcK_NgT7n1wreMB6]
Hoe bevalt die biftenix fan trouwens?
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 302316 op 27-12-2011 00:56 ]
de fan is lekker stil. zelfde kwaliteid als een nexus fan. dus tevreden.Anoniem: 302316 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 00:56:
Nice ik heb die shinobi zelf ook. Ben nu al benieuwd, je bent heel wat van plan zo te zien.
Hoe bevalt die biftenix fan trouwens?
Anoniem: 346574
aux raus, gabber punk. lowlands 2009 op een brakke dag om 11 uur stonden wij in de bravo op deze muziek een pit te bouwen. een van de weinige bands waar van je de muziek kan gebruiken op youtube.Ianovski schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:25:
Mooie kast echt lekker bezig, maar hoe the f*ck kom je aan zo'n nummer!?
Volgens mij was het eerder een uiting van afkeer tov dat nummerwaldpyk schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:31:
[...]
aux raus, gabber punk. lowlands 2009 op een brakke dag om 11 uur stonden wij in de bravo op deze muziek een pit te bouwen. een van de weinige bands waar van je de muziek kan gebruiken op youtube.
gezien zijn plaatje denk ik wel andersExbloder schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:32:
[...]
Volgens mij was het eerder een uiting van afkeer tov dat nummer
niet echt mijn stijl (ookal houden er ook niet veel van mijn stijl melodic death metal/speedmetal
[ Voor 19% gewijzigd door Fordox op 11-01-2012 19:34 ]
het zij paneel moet nog dicht gelast worden (ergens deze week) maar het folie heb ik met plakband even geprobeerd.

met alleen de leds aan die op het moederbord gericht zijn.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=990lb38-UJE&context=C38a4082ADOEgsToPDskJt0E-IFcK_NgT7n1wreMB6]
[ Voor 8% gewijzigd door megadoom op 11-01-2012 22:49 ]
imho 1 puntje van verbetering, plak opnieuw houtfolie over je zijpaneel, maar dan in dezelfde richting als het voorpaneel.
Core i9 9900k // Nvidia RTX3070 // AOC AG352UCG
[ Voor 98% gewijzigd door wâldpyk op 30-01-2012 13:53 ]
ik heb van mips de cad tekekeningen gekregen van de ram block. dus nu op zoek naar een tweaker die dat voor mij kan uitfrezen zo dat die ook in plexiglas kan. voor het geheel van de casemod ietsjes strakker.
dan de gpu.
de vapor-x versie blies alle warme lucht weer in de case. waar door er heeel veel condens in het res kwam.
die is vervangen geweest voor een 6870 van xfx. alleen stond de kaart niet mooi genoeg in de case dus nu een 5870 van xfx met een ref koelert.
eerst begonnen met stickers verwijderen

de rode uitstupsels verwijderd

de kaart een nieuwe kleur gegeven

een paar koperen kleurtjes tussen door

jammer genoeg reageert de koper verf wat op de andere onder laag. even kijken hoe we dat gaan oplossen

Ziet er een stuk mooier uit dan dat plastic, heel wat massiever. En dat koper heeft iets... Verweerds erin zitten, weet niet hoe ik het anders moet omschrijven.
Ziet er goed uit!
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
De kleurencombinatie vind ik helemaal geweldig. Heb het zelfs op m'n auto geprobeerd, alleen vind 't er niet echt bij passen: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/RSD2149.jpg
Wow, die is zeker wel erg mooi!.Sjoerd schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 21:35:
Heb deze mod al de hele tijd gevolgd, maar heel stilletjes. Vind het een briljant idee en zeker mijn smaak. Al vind ik de afwerking van het zijpaneel niet echt. En ik hoop dat je nog wat op die Graka vind....
De kleurencombinatie vind ik helemaal geweldig. Heb het zelfs op m'n auto geprobeerd, alleen vind 't er niet echt bij passen: http://i194.photobucket.com/albums/z36/sjoerd92/RSD2149.jpg
UPDATE!!!
Is dat nou een Rover die je een beetje a la Citroën GT gemod hebt?.Sjoerd schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 21:35:
Heb deze mod al de hele tijd gevolgd, maar heel stilletjes. Vind het een briljant idee en zeker mijn smaak. Al vind ik de afwerking van het zijpaneel niet echt. En ik hoop dat je nog wat op die Graka vind....
| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |