Toon posts:

[ESXi] DVD speler niet zichtbaar in vSphere client

Pagina: 1
Acties:

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05-02-2022
Ik heb al een tijdje een ESXi 4.1 server draaien op basis van een ASUS P5E-VM DO moederbord. Op dit moederbord wordt de Jmicron PATA controller niet herkend door ESXi dus heb ik een tijd lang een SATA DVD brander gebruikt als CD lezer.

Nu ben ik bezig een nieuwe desktop te maken waar ik de DVD writer beter in kan gebruiken dus dacht ik deze te vervangen voor een SATA DVD lezer. Tot mijn verbazing is de nieuwe drive niet zichtbaar in ESXi. In de BIOS is deze wel gewoon zichtbaar en ook booten van deze speler werkt gewoon.

De SATA controller wordt wel ondersteund; daar heeft de DVD writer al die tijd aangehangen en die was gewoon zichtbaar in ESXi en toe te wijzen aan een VM. Ik heb deze gewoon vervangen door een DVD lezer (zelfde merk, zelfde controller, zelfde poort) en deze wordt niet herkend. Volgens mijn logica moet het dan echt aan de DVD speler liggen, toch?

Zijn er hier meer mensen die hier problemen mee hebben en is hier evt nog wat aan te doen? Zijn er anders merken/typen die "gegarandeerd" wel werken onder ESXi?

(Overigens zijn zowel mijn brander als lezer relatief nieuwe LG's)

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-05 17:35
Ik heb zelf geen DVD drive in mijn ESXi zitten maar ik weet wel dat dit heel kloten kan zijn om het zo maar even te zeggen.

Ik werk zelf altijd met de host drive dus de Drive van me PC zelf als ik dat nodig heb en anders de ISO in een datastore zetten.

Edit: ik kan vragen aan een collega welke dvd drive hij in zijn bak heeft hangen die heeft er wel een in zitten.

[Voor 18% gewijzigd door Kavaa op 17-06-2011 13:49]

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-05 20:55
Ik heb een IDE DVD speler gebruikt en later een USB cdrom speler en beide werkte goed. Als de installatie eenmaal gedaan is gebruik ik zoveel mogelijk ISO bestanden omdat dit makkelijker werkt (scheelt ook lopen want de ESXi machine staat niet naast mn buro)

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-05 17:35
raymonvdm schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:49:
Ik heb een IDE DVD speler gebruikt en later een USB cdrom speler en beide werkte goed. Als de installatie eenmaal gedaan is gebruik ik zoveel mogelijk ISO bestanden omdat dit makkelijker werkt (scheelt ook lopen want de ESXi machine staat niet naast mn buro)
Heb ik ook en via ISO is ook nog eens sneller omdat die niet eerst hoeft te schrijven op de HDD en dan weer te lezen.

Ik heb dan ook een aparte disk voor me ISO's erin zitten iets van 80 gb maar voor de ISO's die ik gebruik is dat meer dan voldoende... Het gaat hier om een ESXi server voor thuis gebruik en draait als een zonnetje.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05-02-2022
Het is ook geen ramp en ISO's gebruiken via NAS is inderdaad sneller en je kan inderdaad de CDROM van je client gebruiken dus wat zeur ik eigenlijk :)

Ik vind/vond het gewoon vreemd dat de DVD speler niet herkend werd terwijl er eigenlijk niks veranderde voor ESXi ...

Heb wel een artikel gevonden in de VMWare KB over dat bij de ICH9 AHCI/IDE in de BIOS uit kan maken. Ik ga daar wel even mee rommelen als ik tijd (er voor over) heb.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee