Toon posts:

2 scoreborden in Game Maker

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:00
Sorry mods als die het verkeerde topic is...

Het zit zo: Wij moeten voor het vak informatica een spel maken, nou ga ik een voetbalspelletje maken voor 2 spelers. Op dit moment heb ik nog maar 1 goal en 1 scorebord, maar ik wil er graag 2 maken. Dus als de ene speler scoort punten voor die ene, als de andere scoort, punten voor die andere. Ik zit er al een tijdje mee te klooien maar het wil me niet lukken. Ik heb het ook al geprobeert met codes, maar ook dat lukt me niet.

Ik zou willen vragen om jullie hulpl, jullie hoeven echt niet een hele code te gaan zitten schrijven, maar wel een beetje uitleg graag want zoveel verstand heb ik er niet van ;)

Alvast bedankt :)

EDIT: Game Maker 8.0 (Lite)

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:00
Anybody?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
Na een korte zoektocht vind ik de site http://www.game-maker.nl/forums. Daarop staat onder andere een [url=http://www.game-maker.nl/forums/topic,48990.msg322713]topic[/url met als titel "[Tut+Exa] Splitscreen engine voor 2/4 spelers + scoreboard + uitleg view_current".

En voor meer info zie http://www.google.nl/sear...l=nl&prmd=ivnsfd&filter=0

En dan ben ik nog vrij behulpzaam geweest want het forum was het eerste wat ik vond toen ik op "game maker" zocht. Daarna heb ik op scoreboard gezocht binnen die url en vond ik onder andere bovenstaande tutorial.

Het is hier op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dit topic gaat dus op slot!

Desktop | Server | Laptop

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee