Toon posts:

DAV-DZ330 Audio van standalone player

Pagina: 1
Acties:

• bassiej19
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-05 18:23
Beste Tweakers,

Ik heb op mijn slaapkamer een Sony Bravia KDL-40EX521. Ik heb hier een standalone player op aangesloten welke mijn films kan afspelen vanaf het netwerk. Deze is met HDMI aangesloten op mijn tv.

Nu heb ik een simpel surround setje besteld (tenslotte maar voor de slaapkamer) de Sony DAV-DZ330.

Deze kan dus geluid afspelen van mijn tv.

Nu is de vraag stel ik heb mijn netwerk player op hdmi1 en de Sony DAV-DZ330 op HDMI 2, is het dan ook mogelijk deze het geluid van mijn player op HDMI1 te horen, zonder extra kabels?

Ik krijg hem morgen binnen, en ga het dan natuurlijk direct even testen. Maar misschien weet iemand hier het :).

Alvast mijn dank.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:53

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Ik volg het niet helemaal. Je wilt dus een bestand afspelen via het netwerk. Het geluid daarvan gaat via HDMI 1 de TV in en moet dan te horen zijn op de set aangesloten op HDMI 2?

Dat zou kunnen werken als de TV en de home cinema beiden over HDMI 1.4 met ARC beschikken. Echter moet met die methode wel altijd de TV aan staan aangezien het signaal anders niet door de TV kan komen. Mocht dat niet werken kan je altijd nog een optische kabel trekken tussen de TV en de home cinema. Dan heb je geluid over de home cinema in alle gevallen: dus als je gewoon TV kijkt of als je iets via de stand-alone speler bekijkt. Nadeel van die manier is weer dat het niet zeker is dat je alle geluidsformaten hebt. Dingen als Dolby Digital willen nog wel eens door de optische uitgang van een TV worden doorgestuurd, maar DTS wordt al lastiger. Als dat een probleem is zou je nog de home cinema rechtstreeks met de stand-alone kunnen verbinden (mits dat mogelijk is). Echter ga je dan inderdaad meer kabels gebruiken en heb je geen geluid meer over de home cinema als je gewoon TV kijkt. Al is dat weer op te lossen door te gaan werken met switches.

[Voor 29% gewijzigd door FeaR op 15-06-2011 20:48]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• bassiej19
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-05 18:23
FeaR schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 20:46:
Ik volg het niet helemaal. Je wilt dus een bestand afspelen via het netwerk. Het geluid daarvan gaat via HDMI 1 de TV in en moet dan te horen zijn op de set aangesloten op HDMI 2?

Dat zou kunnen werken als de TV en de home cinema beiden over HDMI 1.4 met ARC beschikken. Echter moet met die methode wel altijd de TV aan staan aangezien het signaal anders niet door de TV kan komen. Mocht dat niet werken kan je altijd nog een optische kabel trekken tussen de TV en de home cinema. Dan heb je geluid over de home cinema in alle gevallen: dus als je gewoon TV kijkt of als je iets via de stand-alone speler bekijkt. Nadeel van die manier is weer dat het niet zeker is dat je alle geluidsformaten hebt. Dingen als Dolby Digital willen nog wel eens door de optische uitgang van een TV worden doorgestuurd, maar DTS wordt al lastiger. Als dat een probleem is zou je nog de home cinema rechtstreeks met de stand-alone kunnen verbinden (mits dat mogelijk is). Echter ga je dan inderdaad meer kabels gebruiken en heb je geen geluid meer over de home cinema als je gewoon TV kijkt. Al is dat weer op te lossen door te gaan werken met switches.
Alvast bedankt voor je antwoord!

In het kort aangezien niet helemaal duidelijk was (voor de anderen).

Ik heb een media player op mijn sony tv aangesloten via hdmi voor het bekijken van films. Nu krijg ik een surround setje erbij welke ook met hdmi op mijn tv aangesloten wordt.

De surround set kan ook geluid van mijn tv laten horen. Echter kan hij dit ook doen met geluid die afkomstig is van mijn media speler.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:53

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

bassiej19 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 20:53:
[...]De surround set kan ook geluid van mijn tv laten horen. Echter kan hij dit ook doen met geluid die afkomstig is van mijn media speler.
Hoe kom je er bij dat de set ook het geluid van de TV kan laten horen? Dat kan inderdaad, maar dat gaat dus via ARC of de S/PDIF out. Aangezien je dat al weet dan is het deel van de mediaspeler toch ook duidelijk? De audio uitgang van een TV spuugt de audio van alle bronnen uit. Dat deel van je post snap ik namelijk niet. Je trekt reeds conclusies (die kloppen), maar daarna lijk je het jezelf weer moeilijk te maken. Hoe had je zelf in gedachten de set aan te sluiten?

Zoals ik al zeg is dat mogelijk, mits alle apparatuur aan ARC doet. De TV doet dat sowieso op HDMI 1. Dus de home cinema die morgen binnen komt moet op HDMI 1 komen. Als de home cinema over ARC beschikt dan zal het geluid ook over de home cinema lopen als je iets bekijkt over de mediaspeler. Dus het is wachten op morgen om dat te testen of nu de manual downloaden van de site van Sony om te zien of de home cinema aan ARC doet. Als dat allemaal kan dan gaat je manier van aansluiten werken. Alleen moet de home cinema op HDMI 1 komen omdat alleen die HDMI over ARC beschikt.

Als de home cinema niet over HDMI ARC beschikt kan je altijd nog een optische kabel trekken tussen de TV en de home cinama om hetzelfde te bereiken als ARC doet (alleen met één kabeltje meer). Nadeel is - zoals gezegd - dat je op deze manier wellicht geen DTS hebt aangezien er maar weinig TV's zijn die dat door kunnen voeren. Om alle audio te hebben zal je de optische kabel tussen de mediaspeler en de home cinema moeten leggen. Echter is het dan weer het nadeel dat je dingen als analoge TV weer niet kan horen over de surround set. Of je moet met switches gaan werken.

[Voor 19% gewijzigd door FeaR op 15-06-2011 21:04]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee