Toon posts:

Rechter kanaal van versterker doet ineens niets meer

Pagina: 1
Acties:

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-04 13:40
Hoi,

De oplettende lezer heeft vast en zeker gelezen dat ik onlangs een oude Marantzversterker gekocht had.

Nu heb ik die enige tijd tot volle tevredenheid in gebruik, maar sinds vandaag doet ineens het rechter kanaal niets meer.

Ik heb de speakers omgedraait om die uit te sluiten. Dan deed de rechterspeaker het ook niet (wat dus feitelijk de linkerspeaker is) en de linkerspeaker (wat eerst rechts niets deed) doet het dan wel gewoon.

Dus aan de luidspreker ligt het niet.

Vervolgens heb ik 3 andere luidsprekerkabels getest, just to make sure, maar daar ligt het ook niet aan. Het rechterkanaal blijft stil.

Vervolgens heb ik 2 andere jack --> cinch kabels geprobeerd maar ook daar heb ik telkens hetzelfde probleem mee. Tevens heb ik nog getest door de kabel ipv achter op mn computer aan de voorkant aan te sluiten. Ook hierbij doet het rechter kanaal het niet.

Om helemaal zeker er van te zijn dat het echt niet aan de kabels kan liggen en niet aan mijn computer heb ik de kabel van computer naar versterker aan mn onkyo gehangen ipv aan de marantz, dan werkt het prima, zowel op de voor-aansluiting van de pc als via de achteraansluiting.

Ik heb verder geen bal verstand van versterkers en hoe en wat, maar ik neem aan dat ik met deze stappen voor de volle 100% zowel mijn speakers, als mijn computer, als de kabel tussen computer en versterker als ook de speakerkabels heb kunnen uitsluiten als probleemveroorzaker toch?

Mocht ik iets over het hoofd zien; tips zijn van harte welkom :)

Tevens vraag ik me af of hier mensen zitten die zo aan de hand van mijn verhaal kunnen zeggen van ow dat en dat is het probleem en dat kan je zelf eenvoudig zus en zo oplossen.

Mind you, ik weet niets van hoe een versterker er van binnenuit uit ziet en hoe het allemaal werkt en nee ik heb ook geen soldeerbout :P

De versterker is tweedehands gekocht, maar wel met een maand garantie. Om nu al direct de winkel op te bellen etc etc dacht ik misschien zitten hier mensen die nog wat tips hebben wat ik kan testen.

Of is dit denken jullie 100% zeker gevalletje garantie en misschien wel RIP versterker? :'(

Ik hoor het graag van jullie, bedankt alvast :)

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03:13
Ik zou zo snel mogelijk die garantie aanspreken.

Edit: Even wat toelichting. Stel je verhelpt dit probleem dan kan het zijn dat de versterker op langere termijn nog meer (andere) kuren gaat krijgen. Aangezien je nu nog aanspraak kan maken op de garantie, zou ik dat doen.

[Voor 70% gewijzigd door NvM op 15-06-2011 18:17]

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-04 13:40
Ik zal morgenmiddag als ik terug ben van mn werk eens contact opnemen met de winkel waar ik hem gekocht heb. Hopelijk kunnen ze mij helpen.

Mocht iemand nog andere ideeën hebben dan hoor ik het nog steeds graag :)

=edit=
Zojuist getest om de kabel tussen versterker en pc op de versterker niet zoals ik had op de AUX ingang aan te sluiten, maar op de CD ingang.

Dan heb ik ook hetzelfde probleem.

Heel even geluid zowel links als rechts, en zodra ik hem ietsje harder zet valt rechts compleet uit.
Als ik de versterker weer uit zet en weer aan dan doet ie het weer heel even rechts.

Tevens meen ik dan een kraakje te horen zegmaar krgrkkkkk zachtjes door de muziek heen.

Dit even als verduidelijking, omdat ik in de openingspost zei dat het rechterkanaal helemaal niets deed.

Misschien dat iemand hier iets meer mee kan?

=edit2=
Hmmz, nu snap ik het helemaal niet meer.
Zojuist deed ie niks op het rechterkanaal en toen heb ik hem even wat verder opengedraaid en toen sprong ie ineens "aan" zegmaar.

Nu lijkt hij het weer te doen?!
Kan dat niet toch iets zijn van een slecht contact of iets? :?

[Voor 73% gewijzigd door vosss op 15-06-2011 18:55]

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
vosss schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 18:22:
Kan dat niet toch iets zijn van een slecht contact of iets? :?
Waarschijnlijk een slecht contact binnenin de versterker... terugbrengen de versterker en laten fixen of je geld terug vragen...

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee