Het is weer zover! Vanavond zal er een totale maansverduistering optreden vanaf 20:33 tot en met 23:00. Hopelijk speelt de bewolking ons geen parten en kunnen we weer mooie plaatjes schieten!
Ik zit er al klaar voor en ga het vanuit hier bekijken Cosmos Lattrop
Met daarvoor achtergrondinfo en vanuit de telescoop kijken in de sterrenwacht daar nu afwachten wat de weergoden gaan doen.
Met daarvoor achtergrondinfo en vanuit de telescoop kijken in de sterrenwacht daar nu afwachten wat de weergoden gaan doen.
Tnx 4 sharing!
Ik zal mijn camera ook alvast klaarleggen. Heb alleen niet een mooie zoom lens, dus zal het met mijn macrolens moeten doen...
Sinterklaas, waar blijf je nou!

Sinterklaas, waar blijf je nou!
Hier in Twente is het mooi bewolkt 

Live beelden van google: YouTube: Lunar Eclipse, June 15, 2011
Althans, er staat bij dat het live is. Ik zie echter niet veel bewegen...
Althans, er staat bij dat het live is. Ik zie echter niet veel bewegen...
[Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 15-06-2011 21:48]
@ Darkstone, alles gaat vrij traag. Ben er vrij zeker van dat het live is, maar natuurlijk weet je nooit! Hier nog steeds bewolkt, pffff.
DankAnoniem: 303530 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 21:46:
Live beelden van google: YouTube: Lunar Eclipse, June 15, 2011

Hier in A'dam drijven aardig wat wolkjes over.
Maar wat valt er dan te zien ? Er valt eerder iets niet te zien.
weer helemaal terug
Nu is er een maand te zien met een oranje gloed, daarna trekt de schaduw opnieuw weg en beginnen we de sikkel en later de volle maan te zien.Kain_niaK schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 21:53:
Klopt, hij zit nu op horizonhoogte ongeveer je moet redelijk hoog staan of in een weiland staan om het goed te zien.Kain_niaK schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 21:53:
[Voor 6% gewijzigd door anandus op 15-06-2011 21:54]
Niets gezien gisteravond... Jullie meer geluk? Pics?
Nope, niks gezien. De hemel was dicht hier.
ik was toevallig op vakantie in verweggistan en zag dat er een stukje uit de maan gehapt was terwijl ik me herinnerde dat het toch zo'n beetje volle maan was. En ja hoor, het bleek een maansverduistering te zijn, terwijl ik dat helemaal niet wist, dus echt mega veel geluk en een wolkenvrije hemel dus heb het perfect kunnen zien. En mijn 8 jarige dochter voelde zich de koning(in) te rijk, natuurlijk ook omdat ze nog langer mocht opblijven 

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Pagina: 1