Toon posts:

[Flash Catalyst] Preloader / modulair laden in SWF*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Anoniem: 102173

Topicstarter
Ik heb onlangs mijn nieuwe website gemaakt met Adobe Flash catalyst (zie hier: *snip* niet relevant, en pas je even op voor ons spam-beleid? ;) ) maar nu is de file redelijk groot (ca 50 mb) en duurt het dus even voordat de SWF geladen is op de site.

Ik wil dus nadat je op de desktop versie hebt geklikt een preloader in beeld die aangeeft hoe lang het nog duurt, want nu denk een bezoeker dat er niks gebeurt. Maar nu komt het hoe doe ik dit? Ik heb de website dus volledig gemaakt in Flash Catalyst en daarna gepubliceerd als SWF file. Ik heb vervolgens in dreamweaver een simpele HTML gemaakt waar je komt om te kiezen welke kant je op wilt gaan (desktop of mobiel).

Als iemand mij kan helpen graag :)

[Voor 9% gewijzigd door RobIII op 15-06-2011 18:33]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien niet helemaal het antwoord dat je wil hebben, maar waarom je site niet gewoon opdelen in losse flashfiles, want alles inladen terwijl je misschien 10% bekijkt kost ook je host aardig wat bandbreedte natuurlijk.

En dan kun je prima voorzien van een simpel draaiend rondje tijdens het laden, omdat dat toch niet lang duurt, als de files relatief klein zijn .

Dit nog even afgezien van het feit dat je een groot deel helemaal niet in flash hoeft te doen, maar dat moet je natuurlijk zelf weten.

Je zou eens kunnen kijken op http://preloaderz.com/ ik heb ooit voor een flashding er eens naar zitten kijken (ik heb alleen geen idee meer of dat nu deze was, of een andere). Uiteindelijk nooit wat mee gedaan, dus over de daadwerkelijke implementatie weet ik niet zo heel veel.

• heiyu
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-05 15:57
Een preloader telt het aantal bytes van de swf en (met of zonder animatie) toont hoeveel bytes van het bestand als is ingeladen. Je kan een aparte swf maken voor de preloader en deze doorverwijzen naar de 'main' swf.

Zie meer informatie hier:
http://www.vintagesworld.be/tutorials/ActionScript/95/

Desondanks is dit geen oplossing voor je grote swf. 50mb inladen voordat je uberhaupt iets kunt zien is natuurlijk niet ideaal. Wat je wilt is dat de content on demand of per set ingeladen worden. Google eens op flash en xml. Waarbij je xml kunt gebruiken om externe beelden in te laden.

Qua onderhoud is het ook makkelijker, elke keer als je nieuwe content toevoegt moet je niet opnieuw je swf te compilen.

Topicstarter
Ok bedankt hiervoor. Als ik meerdere swf files maak dus per onderdeel 1, kan ik dan wel nog de overgangen zo krijgen als dat niet meer in 1 bestand zit?

Ik heb niet zoveel kaas gegeten van programmeren etc. daarom heb ik catalyst gebruikt dat is een redelijk grafisch programma.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Anoniem: 102173 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 17:54:
Ok bedankt hiervoor. Als ik meerdere swf files maak dus per onderdeel 1, kan ik dan wel nog de overgangen zo krijgen als dat niet meer in 1 bestand zit?
Ja hoor. Sterker nog, waarschijnlijk kun je dat ook prima doen zonder flash te gebruiken, wat het geheel nog een stuk sneller maakt. Alle tekst en plaatjes in een flashfile duwen maakt het doorgaans traag, terwijl je dit ook prima extern in kunt laden.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Pffff, wat een nette reacties hier. 50mb is toch al gauw een MB of 6, en dat is gewoon best veel voor een website. En ergens ben ik een beetje bang dat je 50MB bedoelt, en dat is wmb gewoon van de pot gerukt.
Zo. Ik heb het gezegd. >:)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 18:07:
[...]

Ja hoor. Sterker nog, waarschijnlijk kun je dat ook prima doen zonder flash te gebruiken, wat het geheel nog een stuk sneller maakt. Alle tekst en plaatjes in een flashfile duwen maakt het doorgaans traag, terwijl je dit ook prima extern in kunt laden.
Ok, maar dan komt nu de hamvraag: hoe doe ik dat.?
De site is totaal ca 50 MB maar ik zie dat de Main.swf 14 is en alle plaatjes en 360gr pano's apart in een mappie staan.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik heb de site even bekeken, maar dude... Dat kan veeeeeeele malen kleiner ;)

Use the right tools for the right job zeg maar ;) Je kan hele grote applicaties in Flash bouwen, maar dan wordt 't tijd om te kijken naar een modulair design. Kijk bijvoorbeeld eens naar een site als http://www.2advanced.com waar alleen info wordt geladen op t moment dat 't nodig is.

Catalyst zou je de mogelijkheid moeten geven om een preloader te maken (maar dan nog 50MB voor een initial load is echt teveel van 't goede :)) en hoe je modulair bepaalde elementen kan laden. Plaatjes doe je bijvoorbeeld extern opslaan en alleen laden indien nodig (met eventueel preloading op 't moment dat je een gallery of iets dergelijks toont).

Jij mag dus aangeven waar je op hebt gezocht, wat je hebt gevonden en waarom dat geen oplossingen voor je waren ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Topicstarter
Nou allereerst weet ik niet waar ik naar moet zoeken. Ik heb deze site gemaakt puur op het grafische (hoe ik Photoshop) ook gebruik. Als hier iemand is die dit veel beter en mooier kan wil ik diegene best daarvoor betalen. Ik heb liever een mooie site dan dat ik daarop heel veel tijd ga investeren. Het liefst zou ik de site ook nog voor desktop en tablet geschikt willen hebben zonder een keuze te maken. :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dan moet je naar alternatieven gaan kijken voor je 360o viewer, want die draait nu op Flash (tenzij je Apple gebruikers niet tot je doelgroep rekent.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Topicstarter
Juist wel ik heb namelijk zelf ook een iPad ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Anoniem: 102173 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 19:11:
Nou allereerst weet ik niet waar ik naar moet zoeken. Ik heb deze site gemaakt puur op het grafische (hoe ik Photoshop) ook gebruik. Als hier iemand is die dit veel beter en mooier kan wil ik diegene best daarvoor betalen. Ik heb liever een mooie site dan dat ik daarop heel veel tijd ga investeren. Het liefst zou ik de site ook nog voor desktop en tablet geschikt willen hebben zonder een keuze te maken. :)
Dan zou ik eens beginnen met het ding te gaan bouwen in HTML icm CSS, dat werkt ook op tablets. Dan kun je de foto's er gewoon inzetten, en op flashcapabele apparaten kun je dan alsnog flashcontent laden. Als je nu geen flash hebt werkt er helemaal niets van je website.

Topicstarter
Ik begrijp dat er nu helemaal niets werkt vandaar dat ik ook een 2e site maak die simpel is en in html dus die is dan voor tablets. Wat ik graag wil is dat mijn site geanimeerd is en ik weet niet of en hoe dat kan in HTML/ CSS.

Ik denk dat ik voorlopig nu even aan mijn flashsite wil vasthouden, maar dan is mijn vraag hoe krijg ik er nu fatsoenlijk een preloader in die aangeeft hoe lang het duurt. Ik zie nu namelijk een witte pagina net zolang totdat de pagina geladen is. Ik heb diverse tutorials opgezocht om een preloader te maken, maar het probleem is dat ik die preloader niet aan de gang krijg.

Ik heb dus een startpagina (HTML) waar je een keuze maakt tussen desktop (flash) en tablet (HTML), als je dan op desktop dus de flashversie klikt ga je naar de Main.html waar de main.swf in geladen moet worden, maar hiervoor wil ik dus een progressbar die aangeeft hoeveel procent er al geladen is.

Ik hoop dat het zo duidelijk is? Wellicht kan iemand mij daarmee helpen?

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-06 22:36

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Wellicht kan je eerst zelf wat proberen? Er zijn ondertussen genoeg linkjes, hints en suggesties gegeven. Ik snap echt niet waarom je vast wil houden aan een download van 50MB (daar gaat 99% niet op wachten namelijk), terwijl het met wat HTML, CSS en javascript ook prima kan.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

Topicstarter
Ik denk niet dat jullie mij begrijpen: ik KAN het niet ik ben geen webdesigner, maar aan de andere kant een website laten ontwerpen kost mij zeker 1000,- en dat heb ik er ook weer niet voor over.

En ik ben al een aardige tijd aan het klooien (ook dat had ik volgens mij al gezegd) maar als je weinig kennis hebt daarvan gaat dat niet werken.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Anoniem: 102173 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 17:16:
Ik denk niet dat jullie mij begrijpen: ik KAN het niet ik ben geen webdesigner, maar aan de andere kant een website laten ontwerpen kost mij zeker 1000,- en dat heb ik er ook weer niet voor over.

En ik ben al een aardige tijd aan het klooien (ook dat had ik volgens mij al gezegd) maar als je weinig kennis hebt daarvan gaat dat niet werken.
Ik denk dat wij het prima begrijpen. Kijk, ik wil graag een mooie Porsche om in te rijden, maar die kan ik niet betalen. Dus post ik hier op het forum de vraag hoe ik er zelf 1 kan bouwen ..... maar ik kan helemaal niet sleutelen :P
Dus eigenlijk moet ik bij het begin beginnen en eerst eens aan een oude kever gaan sleutelen ofzo. M.a.w., je zult zelf toch echt HTML moeten gaan leren (dat is de basis), en dan aan de gang met tools om er een mooi grafisch geheel van te maken. Alleen een beetje met die tools klooien is leuk, maar zonder de basis te begrijpen kom je daar op een gegeven moment vast te zitten.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Wat het is, je steekt nu aardig wat tijd in een flashapp, maar de kans dat mensen die daadwerkelijk gaan bekijken is bijzonder klein, ook al heb je een progressbar, want 50MB downloaden duurt gewoon lang. Als je met 2Mbit/s continu kunt downloaden duurt dat al 3,5 minuten. De richtlijn die veel webdevvers aanhouden is dat er binnen 4 tot 7 seconden iets moet staan waar de gebruiker wat mee kan, anders is hij vertrokken.

Het zou jammer zijn als je nu heel veel moeite doet voor iets, waar je uiteindelijk niets van terug gaat zien.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-06 22:36

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Anoniem: 102173 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 17:16:
Dat had ik wel begrepen hoor. Maar jij weet ook vast dat de Devschuur over zelf programmeren gaat, niet over het vragen naar kant en klare code. Dat je iets niet kan is geen probleem, het is te leren. Je zult alleen wat kleinschaliger moeten beginnen. Om maar even bij autos te blijven: ik weet prima hoe ik olie moet vervangen, een band wisselen lukt me ook, maar grootschalig onderhoud klop ik ook bij iemand aan die wel weet hoe het moet.

Je keuze is dus: kleinere schaal of toch maar die professional inhuren.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

Topicstarter
Duidelijk, toch bedankt allemaal.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee