Toon posts:

Animatie in HTML maken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• mathijs_
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-03-2022
Hallo allemaal,

Voor een website wil ik het volgende:

Je hebt 2 afbeeldingen. Die liggen over elkaar. De bedoeling is om nu te kunnen gummen over de bovenliggende afbeelding zodat de onderste afbeelding zichtbaar wordt. De bedoeling is dat er dan ook inderdaad de gumstrepen op de afbeeldingen komen (dus het gekras, en daardoorheen zie je de onderliggende afbeelding).

De bedoeling is dat dit uiteindelijk moet gaan werken op een iPhone. Dus alleen html/javascript.

Heeft iemand een idee hoe dit voor elkaar te krijgen?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 10:59
Je kunt dit effect bereiken met wat trucjes middels background-position:fixed en een flinke dosis clonen.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-05 01:16
Flash is heel goed in dit soort dingen, maar ja, geen iPhone support hè ;).

Misschien dat je met canvas ook een heel eind moet kunnen komen?

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:59
canvas, een boel javascript dan kom je er wel. je kan bv een raster maken en dan met de backgroundim en backgroundpos en wanneer je dan drukt de rasters op de bovenste laag doorzichtig worden en die er om heen voor 50 %.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Moet het gekras ook echt realistisch zijn? Wellicht met wat creatief CSS gebruik en een kleine dosis javascript moet 't ook wel te doen zijn.

Je doet een image positioneren (eventueel in 4 delen voor een "realistischer" effect) met daarboven je gekras. Je kras image is een CSS sprite map die steeds meer blootgeeft van het plaatje (of 't kwadrant) eronder.

Aan de hand van je events die je wilt supporten (http://jquerymobile.com/demos/1.0a4.1/#docs/api/events.html) ga je vervolgens je sprite map verplaatsen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:36
Hou je er rekening mee dat jouw gum-beweging op een iDevice doorgaans 'scrollen' betekend?

• Bosmonster
Dit is trouwens een beetje wat ik bedoelde:

http://bosmonster.nl/html/lekker-kleuren/

Let even niet om de rest eromheen. Heb even snel een facebook app omgebouwd die ik eerder had gemaakt :P

Werkt, in tegenstelling tot canvas, ook prima op IE7+ (alleen niet rond, dat is gedaan met border-radius). En de performance wordt wat minder :P

[Voor 30% gewijzigd door Bosmonster op 15-06-2011 18:53. Reden: even hosting veranderd..]

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-06 12:29
Ga je een krasloten applicatie maken? Slim!

• Anoniem: 393864
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
frickY schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 18:42:
Hou je er rekening mee dat jouw gum-beweging op een iDevice doorgaans 'scrollen' betekend?
je zult er inderdaad op de een of andere manier voor moeten zorgen dat de gestures ingevangen worden in je animatie zodat deze niet als scrollbewegingen gezien gaan worden

• mathijs_
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-03-2022
Klopt, daar zijn wel trucjes voor te bedenken. Denk dat dat niet een groot probleem gaat worden.

@Bosmonster: Ziet er top uit. Zoiets bedoelde ik inderdaad. Ik zie dat het gebruik maakt van jQuery. Zelf maak ik gebruik van Mootools, maar heb nu al een veel beter idee hoe dit aan te pakken.
Het mooie ervan is dat het ook gewoon in IE7 werkt, want daar moet het ook in gaan werken.

[Voor 24% gewijzigd door mathijs_ op 15-06-2011 20:11]

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-06 20:00
Bosmonster schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 18:45:
Dit is trouwens een beetje wat ik bedoelde:

http://bosmonster.nl/html/lekker-kleuren/

Let even niet om de rest eromheen. Heb even snel een facebook app omgebouwd die ik eerder had gemaakt :P

Werkt, in tegenstelling tot canvas, ook prima op IE7+ (alleen niet rond, dat is gedaan met border-radius). En de performance wordt wat minder :P
Je hebt een JS bestandje wat er voor zorgt dat veel Canvas ook in IE6 en hoger werkt.

http://code.google.com/p/explorercanvas/

Heb het zelf ook wel eens gebruikt, en het werkt prima.

Why did the programmer quit his job? - He didn't get arrays.

• Bosmonster
Dat is performance-wise wel een stuk verstandiger waarschijnlijk (al weet ik niet hoe explorercanvas werkt). Tis alleen wel een heel stuk meer werk om te maken.

Dat explorercanvas is trouwens wel van 2009, dus nog ver voor IE9. Ben wel benieuwd of die daar goed in werkt.

[Voor 26% gewijzigd door Bosmonster op 15-06-2011 23:43]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee