Toon posts:

Tripple screen met MSI R6950 Twin Frozr III

Pagina: 1
Acties:

• R-vd-S
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-12-2018
OPGELOST met dank aan D4NG3R

Beste Tweakers,

Ik heb een probleem. Laatst heb ik de "MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC" aangeschaft, echter krijg ik het niet voor elkaar om er 3 beeldschermen op te laten draaien.

Monitoren:

2 x BenQ G2420HDB
1 x BenQ G2420HDBL

Nou ben ik heel creatief geweest, en gebruik ik in princiepe op alle 3 de schermen een DVI aansluiting. Daarnaast heb ik 1 "DVI to HDMI" kabel, en 1 "DVI to Mini Displayport" kabel er tussen zitten. Dus in de kaart zelf zitten de volgende aansluitingen gevuld:

1 x DVI (de dual variant)
1 x HDMI
1 x Mini Displayport

Wanneer ik mijn 3e scherm probeer in te schakelen in het "catalyst control center", krijg ik de melding dat ik eerst een ander scherm moet uitschakelen. Er kunnen er dus niet 3 tegelijk aan.

GROOT FORMAAT HIER

De vraag is een beetje, wat kan ik doen om het te laten werken?! Er is op internet nouwelijks tot geen informatie te vinden over het gebruik van 3 beeldschermen.

De volgende opties heb ik al opengesteld;

1) Koop een 2e Mini Displayport to DVI kabel
2) Je videokaart ziet de schermen als 3 DVI schermen, het gaat niet werken
3) Anders, namelijk...

Alvast bedankt!

[Voor 5% gewijzigd door R-vd-S op 15-06-2011 16:00]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:41
Is je 3e scherm op de Mini-DP wel aangesloten op een ACTIEVE (mini)DP -> DVI adapter?

[Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 15-06-2011 15:33]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• R-vd-S
Ik heb gebruik gemaakt van devolgende conversie kabel:

http://www.takeitnow.nl/p...ech_mini_displayport_dvi/

• D4NG3R
Die is passief, en gaat dus niet werken bij 3 schermen ;) ..

Goedkoopste actieve mini-DP -> DVI adapter: pricewatch: XFX Active MiniDP to DVI Adapter

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:01

F.West98

Alweer 14 jaar hier

werken alle adapters wel goed? Is het wel een goede resolutie, of te hoog voor hdmi/GPU?

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• R-vd-S
D4NG3R schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 15:35:
Die is passief, en gaat dus niet werken bij 3 schermen ;) ..

Goedkoopste mini-DP -> DVI adapter: pricewatch: XFX Active MiniDP to DVI Adapter
Super man, held :D

En jij bent er 99% zeker van dat het met die convert kabel wel gaat werken, desondanks het in principe 3 DVI schermen zijn?

Alvast super bedankt!

• D4NG3R
http://www.startech.com/p...I-Cable-Adapter-Converter
MDP2DVI is a passive adapter
Ik ben er 100% zeker van dat die adapter het probleem is.. De standaard HD5xxx / HD6xxx kaarten hebben 2 DAC's onboard. Waardoor dus 2x DVI/HDMI simultaan gebruikt kunnen worden. Wil jij een 3e DVI/HDMI aansluiting gebruiken, zul je voor een 3e DAC moeten zorgen. Hiervoor zijn dus ACTIEVE adapters.

[Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 15-06-2011 15:45]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
R-vd-S schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 15:30:
De vraag is een beetje, wat kan ik doen om het te laten werken?! Er is op internet nouwelijks tot geen informatie te vinden over het gebruik van 3 beeldschermen.
http://www.amd.com/us/pro...gy/how-to/Pages/faqs.aspx

• R-vd-S
Een betere/snellere reactie had ik niet kunnen wensen. De nieuwe kabel is besteld ;)

Mijn dank is groot!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-05 12:45
Nog een tip? zoek eens op vraag en aanbod ;)

flickr - WOT Profile - Game PC

• D4NG3R
Heb je de kabel al ontvangen, zo ja. Werkt het allemaal naar behoren nu :) ?

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee