Toon posts:

Serial Converter

Pagina: 1
Acties:

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:24
Beste mede tweakers,

Voor mijn werk heb ik een prachtige laptop tot mijn beschikking gekregen. Echter beschikken de modellen niet over een seriële interface. Er zijn 2 manieren om dit weer te krijgen namelijk d.m.v. usb to serial converter of een verloop in de dock connector. Mijn voorkeur gaat uit naar een USB to Serial convertor, ik gebruik deze om af en toe te verbinden met cisco en/of hp apparatuur. Ik had ergens gelezen dat niet alle convertors alle opties ondersteunen zoals de "Break" optie. Dit had iets te maken met +12 volt en de -12 volt die nog wel eens 0 kan wezen.

Ik heb hier verder niet zoveel verstand van en hoop dat iemand mij hier iets meer over kan vertellen of een convertor kan aanbevelen voor deze betreffende werkzaamheden.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wat ik zo snel kan vinden is dat dit vrijwel onmogelijk is. Zal te maken hebben met het feit dat USB op 5 volt opereert. Er is wel een grappige workaround, maar of je daar vrolijk van wordt...

Een andere workaround is deze:
How to Simulate a Break Key Sequence

Break key sequence simulation is useful if your terminal emulator does not support the break key, or if a bug does not allow your terminal emulator to send the correct signal.

Note: The hyperterminal under Windows NT had this behavior in the past.

Complete these steps to simulate a break key sequence:
  1. Connect to the router with these terminal settings:
    1200 baud rate
    No parity
    8 data bits
    1 stop bit
    No flow control
    You no longer see any output on your screen, and this is normal.
  2. Power cycle (switch off and then on) the router and press the SPACEBAR for 10-15 seconds in order to generate a signal similar to the break sequence.
  3. Disconnect your terminal, and reconnect with a 9600 baud rate. You enter the ROM Monitor mode.
If all these methods fail to properly send a break, retry the procedures from a different terminal or PC platform.

[Voor 67% gewijzigd door CodeCaster op 15-06-2011 22:53]

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 10:59
Ik heb al jaren een Keyspan adapter en daarmee nog nooit problemen gehad met welk seriele device dan ook. Gebruik het voor switches, routers en mijn duikcomputer.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:11
deze schijnt op 12v serieel te werken https://www.adafruit.com/products/18

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee