Toon posts:

3D scherm voor 6870

Pagina: 1
Acties:
  • 486 views

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-05 10:35
Mannen,

ik weet dat ik hier geen topics mag plaatsen als: "Welke videokaart moet ik kopen" of "welke monitor moet ik kopen". Maar ik vind dit geval toch iets specifieker.. Ik heb de fora van de afgelopen maanden doorzocht, maar vind ook weinig tot geen relevante informatie over dit onderwerp.

Ik heb een Sapphire HD6870, 1GB videokaart, en ben oriënterende voor een nieuw beeldscherm.

Ik gebruik eye finity op dit moment met 1 22" BENQ breedbeeld monitor, en 2 19" AG Neovo schermen aan de zijkant.. Dit bevalt super, alleen is de middelste monitor net iets lager dan de 19" schermen, en wil (mede) daarom een iets groter scherm in het midden. Bij voorkeur een 23,6"/24" scherm.

Gamen doe ik niet of nauwlijks met eye finity, dat doe ik het liefst gewoon op het middelste scherm. Eye finity gebruik ik puur voor het openen van meerdere vensters..

Ik ben een groot voorstander van 3D, en wil dus ook kijken of een 3D scherm een goed optie is.

Probleem is alleen dat ik er niet verschrikkelijk veel over kan vinden op internet. Wel heb ik deze support lijst gevonden op de AMD site waar de ondersteunende monitoren staan die samenwerken met Ati/AMD kaarten:

http://www.amd.com/us/pro...s/supported-hardware.aspx

Hier staan slechts 3 monitoren op:

Zalman line interleaved
Viewsonic V3D241WM – LED2 -- Download Driver
Acer HS244HQ

Dit vind ik behoorlijk weinig! Ik had verwacht dat elk 3D scherm wel zou gaan werken.. Maar schijnbaar niet..?

Verder is van bovenstaande 3 varianten de onderste niet eens leverbaar in Nederland, word de middelste slecht beoordeeld in reviews, en is de bovenste behoorlijk aan de prijs..

Een beetje betaalbare monitor die ook goed word beoordeeld is de Acer GD245HQbid, die al voor €249,- word aangeboden. Helaas staat deze echter niet tussen de ondersteunende 3D monitoren.. Als ik verder in de pricewatch kijk en ik aangeef dat hij moet zoeken op 3D monitoren worden er uberhaupt maar 16 producten gevonden. Het lijkt erop dat 3D bij televisies al redelijk standaard begint te worden, maar dat het op het gebied van monitoren toch allemaal wat langer duurt..

Wat ik me afvraag is of er echt niet meer monitoren ondersteund worden en of elk type 3D bril met shutterglasses kan worden gebruikt..

EDIT: Of moet deze vraag of in het [BBG aanschaf] Monitoren topic.. :$

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-06 09:17
Buiten dat BBG voor monitoren zeer wss idd een betere plek was geweest... heb je het forum al afgesnuffeld wat betreft je vraag? Er zijn toch aardig wat topics over 3d gaming icm met AMD kaarten.

En heb je de pricewatch ook al geprobeerd? Eventjes filteren op monitoren met 3D ondersteuning... ik moet wel zeggen dat het aanbod van 3D monitoren ook nog wel heel erg schaars is, in de pricewatch iig want ik vind daar in totaal maar 16 monitoren... en daarvan zijn er volgens mij ook maar 3 geschikt voor AMD Vision, of iig zogenaamde certified monitoren.

http://tweakers.net/price...mVUc-DUdW3JbfJ61fZNjZzzFw

Hoe het nou precies zit met het verschil in monitoren en of de Nvidia versies ook te gebruiken zijn met AMD kan ik je niet zo uit mijn hoofd vertellen... maar Google is je vriend :)

Wat ik wel altijd heb begrepen is dat je voor Nvidia altijd de speciale eigen brillen nodig hebt en de versie van AMD juist (ook) te gebruiken is met de brillen geleverd bij de monitor/tv. Het splitsen van de beelden gebeurd bij AMD op software niveau en bij Nvidia op hardware niveau; daarmee bedoel ik dat voor AMD het splitsen al op de pc zelf wordt uitgerekend en bij Nvidia het pas gedaan wordt in de bril... Wat dan volgens mij de incompatibiliteit van Nvidia icm met de brillen geleverd bij monitoren/tv's verklaard.

[Voor 34% gewijzigd door MicGlou op 15-06-2011 18:58]

• powermarcel10
MicGlou schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 18:35:
Buiten dat BBG voor monitoren idd een betere plek was geweest... heb je ook al het forum afgesnuffeld wat betreft je vraag? Er zijn toch aardig wat topics over 3d gaming icm met AMD kaarten.

En heb je de pricewatch ook al geprobeerd? Eventjes filteren op monitoren met 3D ondersteuning... ik moet wel zeggen dat het aanbod van 3D monitoren ook nog wel heel erg schaars is, in de pricewatch iig want ik vind daar in totaal maar 16 monitoren... en daarvan zijn er volgens mij ook maar 3 geschikt voor AMD Vision.

http://tweakers.net/price...mVUc-DUdW3JbfJ61fZNjZzzFw
Dat beschrijf ik dus in mijn verhaal.. Dat ik er 16 kon vinden, en dat er maar 3 compatible zijn.. Verder geef ik ook aan dat ik de topics van de laatste paar maanden heb gefilterd op 3D, maar juist maar bar weinig kon vinden hierover.. Zeker icm AMD..

• MicGlou
powermarcel10 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 18:55:
[...]

Dat beschrijf ik dus in mijn verhaal.. Dat ik er 16 kon vinden, en dat er maar 3 compatible zijn.. Verder geef ik ook aan dat ik de topics van de laatste paar maanden heb gefilterd op 3D, maar juist maar bar weinig kon vinden hierover.. Zeker icm AMD..
Ik kon uit je verhaal niet opmaken dat je die bevindingen in de pricewatch ook al had gedaan, ik kreeg het idee dat jij die info van AMD zelf had gehaald. Aangezien de link in je vraag en het verschil in gevonden merken... en dergelijke info is vaak toch wel redelijk verouderd, ofwel het zijn vaak al uitgefaseerde modellen. De pricewatch is dan altijd wat actueler...

Het probleem wat je eigenlijk overal wel leest is dat 3D gaming, zeker op de pc, gewoon simpelweg niet aanslaat. Het verkoopt voor geen meter dus wordt er ook weinig voor geproduceerd... ik ken persoolijk ook echt niemand met 3D op de pc, en heb toch een redelijk grote en gevarieerde groep online-vrienden waarmee er toch regelmatig over de nieuwe hardware wordt opgeschept... 3D heb ik echt nog niemand over gehoord... voor de pc dat is. Okay eentje dan, maar die krijgt dergelijke zooi om te testen voor zijn werk... maar zegt het zelf eigenlijk verder nooit te gebruiken.

[Voor 5% gewijzigd door MicGlou op 15-06-2011 19:21]

• Bas_De_Beer
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:52
Die acer Acer GD245HQbid is best een mooi beeldscherm voor die prijs- zelfs al zou je geen 3D gebruiken, ik zit zelf er ook over na te denken om die aan te schaffen

• powermarcel10
MicGlou schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 19:05:
[...]

Ik kon uit je verhaal niet opmaken dat je die bevindingen in de pricewatch ook al had gedaan, ik kreeg het idee dat jij die info van AMD zelf had gehaald. Aangezien de link in je vraag en het verschil in gevonden merken... en dergelijke info is vaak toch wel redelijk verouderd, ofwel het zijn vaak al uitgefaseerde modellen. De pricewatch is dan altijd wat actueler...

Het probleem wat je eigenlijk overal wel leest is dat 3D gaming, zeker op de pc, gewoon simpelweg niet aanslaat. Het verkoopt voor geen meter dus wordt er ook weinig voor geproduceerd... ik ken persoolijk ook echt niemand met 3D op de pc, en heb toch een redelijk grote en gevarieerde groep online-vrienden waarmee er toch regelmatig over de nieuwe hardware wordt opgeschept... 3D heb ik echt nog niemand over gehoord... voor de pc dat is. Okay eentje dan, maar die krijgt dergelijke zooi om te testen voor zijn werk... maar zegt het zelf eigenlijk verder nooit te gebruiken.
Sory, maar dan moet je toch echt beter lezen.. Ik citeer: "Als ik verder in de pricewatch kijk en ik aangeef dat hij moet zoeken op 3D monitoren worden er uberhaupt maar 16 producten gevonden."

Staat gewoon in de topicstart..

Verder is het inderdaad nog niet erg ingeburgerd.. Maar de mensen die je hoort die WEL zo'n scherm hebben, en in 3D gamen, zijn enorm enthousiast! Misschien dat veel mensen de kat nog een beetje uit de boom kijken, en wachten tot de prijzen gaan zakken..

Ik vind het raar dat op de support lijst van AMD maar 3 monitoren worden beschreven.. Er moet toch meer zijn dat ondersteund word?
Bas_De_Beer schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 19:45:
Die acer Acer GD245HQbid is best een mooi beeldscherm voor die prijs- zelfs al zou je geen 3D gebruiken, ik zit zelf er ook over na te denken om die aan te schaffen
Ik lees inderdaad ook veel goed over deze monitor.. En dan heeft hij ook nog eens 3D dat behoorlijk goed schijnt te functioneren.. Maar komt hier dan de prijs van een bril en software voor 3D gebruik allebei nog overheen? Wat kost een geschikt brilletje.. Ook al gauw €100,- toch??

• MicGlou
Okay prima, idd verderop zie ik de regel staan... overheen gelezen. Maar daar gaat het niet om toch? Wat heb je verder al uitgezocht? Heb je al andere topics afgestruind en gegoogled e.d. om jezelf van wat meer informatie te voorzien? Die mensen die jij kent die wel een 3D scherm aan de pc hebben en er blij mee zijn, wat gebruiken die dan bijvoorbeeld? Heb je de websites van de diverse grote monitorfabrikanten al afgestruind naar geschikte monitoren? Das toch het werk wat je zelf zou moeten/kunnen doen... schaars zijn ze iig, dus misschien is het zelfs 'wijs' om er nog even mee te wachten en te kijken welke kant het opgaat gaat ontwikkelingen?

• powermarcel10
MicGlou schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 05:55:
Okay prima, idd verderop zie ik de regel staan... overheen gelezen. Maar daar gaat het niet om toch? Wat heb je verder al uitgezocht? Heb je al andere topics afgestruind en gegoogled e.d. om jezelf van wat meer informatie te voorzien? Die mensen die jij kent die wel een 3D scherm aan de pc hebben en er blij mee zijn, wat gebruiken die dan bijvoorbeeld? Heb je de websites van de diverse grote monitorfabrikanten al afgestruind naar geschikte monitoren? Das toch het werk wat je zelf zou moeten/kunnen doen... schaars zijn ze iig, dus misschien is het zelfs 'wijs' om er nog even mee te wachten en te kijken welke kant het opgaat gaat ontwikkelingen?
Dat werk heb ik dus allemaal verricht, en sory, maar wanneer ik op de AMD site anno 2011 maar 3 geschikte 3D monitoren zie staan, in een tijdperk waarin alles in 3D te krijgen is, geeft dat toch zo z'n vraagtekens..

Ik neem aan dat de pricewatch representatief is, en er dus daadwerkelijk maar 16 3D monitoren beschikbaar zijn op dit moment in Nederland.. Hier valt omwille van kwaliteit en prijs al behoorlijk wat af.. De acer blijft over, maar blijkt volgens de AMD site niet compatible te zijn..

Het enige wat ik wil is wat ervaringen van anderen over 3D met AMD, en een beetje advies..

Verder zijn de ervaringen die ik op internet lees over gamen in 3D echt hartstikke goed.. Zo moet Crysis2 in 3D echt super mooi zijn.. Alleen zijn veel van die reviews allemaal gebasseerd op nVidia kaarten..

Tot slot is hier in de fora op tweakers.net echt bijna geen relevante informatie terug te vinden mbt dit onderwerp..

[Voor 10% gewijzigd door powermarcel10 op 16-06-2011 07:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• powermarcel10
Ik open dit topic maar weer even voorzichtig, want op het "[BBG aanschaf] Monitoren" topic kom ik geen steek verder..

Iedereen dropt daar z'n vragen, maar er komt nooit eens een fatsoenlijk antwoord..

Ik blijf het vreemd vinden dat ik zo weinig kan vinden over AMD en 3D. Wat ik me nog steeds sterk afvraag is of de 3D monitoren die op de support site van AMD staan, daadwerkelijk de enigste monitoren zijn die ondersteund worden met mijn videokaart (6870)

Mocht dat echt zo zijn, dan zet ik 3D voorlopig even uit m'n hoofd.. Ik wil erg graag zo'n Acer scherm (Acer GD245HQbid) Maar deze heeft voor zover ik weet geen ondersteuning voor AMD.

Ik zou natuurlijk kunnen overstappen op nVidia als ik per se 3D wil, maar dan kan ik weer niet met meer dan 2 monitoren werken, en dat wil ik nou juist wel!

Zijn er hier überhaupt mensen die ervaring hebben met een 3D scherm, en misschien weten welke opties je als AMD klant nog meer hebt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
powermarcel10 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 12:16:
Ik open dit topic maar weer even voorzichtig, want op het "[BBG aanschaf] Monitoren" topic kom ik geen steek verder..

Iedereen dropt daar z'n vragen, maar er komt nooit eens een fatsoenlijk antwoord..

Ik blijf het vreemd vinden dat ik zo weinig kan vinden over AMD en 3D. Wat ik me nog steeds sterk afvraag is of de 3D monitoren die op de support site van AMD staan, daadwerkelijk de enigste monitoren zijn die ondersteund worden met mijn videokaart (6870)

Mocht dat echt zo zijn, dan zet ik 3D voorlopig even uit m'n hoofd.. Ik wil erg graag zo'n Acer scherm (Acer GD245HQbid) Maar deze heeft voor zover ik weet geen ondersteuning voor AMD.

Ik zou natuurlijk kunnen overstappen op nVidia als ik per se 3D wil, maar dan kan ik weer niet met meer dan 2 monitoren werken, en dat wil ik nou juist wel!

Zijn er hier überhaupt mensen die ervaring hebben met een 3D scherm, en misschien weten welke opties je als AMD klant nog meer hebt?
Met SLI kan je wel meer dan 2 volgens mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• powermarcel10
Sj44k13 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 12:27:
[...]

Met SLI kan je wel meer dan 2 volgens mij.
Ja dat klopt, maar dat word me een beetje te gek;) Zou het opzich wel graag willen, maar zou daarvoor m'n voeding ook moeten upgraden, en op mijn moederbord zitten de pci-e sloten heel dicht op elkaar, waardoor ik geen fatsoenlijke aftermarket koeler kan monteren..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pietz0r
  • Laatst online: 29-05 20:11
Ik heb zelf een acer GD245HQbid is inderdaad een mooi scherm... Heb alleen ook een hd6990 en loop tegen hetzelfde probleem aan mbt tot 3D.. :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• powermarcel10
pietz0r schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 12:55:
Ik heb zelf een acer GD245HQbid is inderdaad een mooi scherm... Heb alleen ook een hd6990 en loop tegen hetzelfde probleem aan mbt tot 3D.. :(
Ow, wat kl*t*n man! Had je dat niet van te voren even kunnen uitzoeken? :p Misschien dat je eens een mailtje kunt sturen naar AMD om te vragen wanneer ze 3D support nou eindelijk eens een beetje gaan uitbreiden.. Misschien kunnen ze die monitor ook gaan ondersteunen.. Of zal dat echt hardwarematig zijn, waardoor het met een softwarematige update niet als nog zou kunnen gaan werken..

[Voor 15% gewijzigd door powermarcel10 op 01-07-2011 13:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pietz0r
  • Laatst online: 29-05 20:11
Had ik van tevoren uitgezocht.. mja het enige mooie scherm wat in de buurt komt en mét 3D is volgens mij de HS244HQ (ofzoiets).. maar die is niet te krijgen in nederland.. op amazon.com hebben ze hem wel mar die stuurt niks naar nederland kak.. :O dus toen maar de GD245HQbid, supermooi scherm voor niet veel geld dan maar geen 3D (al zou ik het nu wel leuk vinden)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ed_L
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-05 07:32

Ed_L

Crew Council
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee