Toon posts:

ADSL met Linksys E4200

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• TheIceman95
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-02 09:52
Na vele maanden hebben mijn vader en ik besloten dat we toch een nieuwe router nemen.
Nu viel ons de linksys E4200 direct op, maar we hebben thuis ADSL (< ja ik weet het). En mijn vader wilt dit helaas niet veranderen.
Maar gaan ADSL en de Linksys E4200 wel samen? Want ik heb al op vele sites gekeken, maar zelf word ik er niet echt wijzer van.

Met vriendelijke groet,

White_Boss

Edit: we hebben nu een Speedtouch 780WL (5 jaar oud)

[Voor 6% gewijzigd door TheIceman95 op 15-06-2011 14:20]

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-06 18:16
Er is een verschil tussen een modem en een router. De Linksys is alleen een router en kan dus niet de Speedtouch vervangen, welke een modem met ingebouwde router is. Het dichtste wat in de buurt komt van die router die je opgeeft is pricewatch: Linksys WAG320N Dual-Band Wireless-N ADSL2 Gigabit-modemrouter welke misschien je Speedtouch kan vervangen. Niet alle ADSL providers ondersteunen het gebruik van een eigen modem, zoals tele2.

• Smarty_6000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11-2020
En waarom niet gewoon het modem voor de router houden voor doorgifte van internet maar het interne netwerk laten regelen door de linksys ? Dus modem in bridge-mode zetten, die geeft alleen maar stom internet signaal door naar de router en die de rest laten regelen, wireless, dhcp, etc ... ;)

Zo heb ik het hier met UPC ook gedaan, modem geeft signaal door aan mn DIR-655 router die verder al het netwerk gebeuren afhandeld :)

[Voor 19% gewijzigd door Smarty_6000 op 15-06-2011 14:55]

-=Mijn PC Specs=-

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:08

hellknight

Medieval Nerd

hetgeen Smarty_6000 zegt wilde ik ook net voorstellen - volgens dit topic moet je, zolang je NAT uitschakelt, gewoon een extra router kunnen aansluiten. Is het echter wel de moeite/kosten waard om een dusdanig high-end model te nemen? met een modem/router van 5 jaar oud verwacht ik niet dat je hele hoge internet snelheden zal kunnen halen, dus je lan-wan troughput, een van de zaken waarin de E4200 uitblinkt, ga je bepaald niet ten volle benutten. Wireless-N en Gigabit LAN vind je ook in goedkopere modellen, zoals de E2000 of E3000

Your lack of planning is not my emergency

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 15:20
Ik zou gewoon je eigen modem bridgen (kan perfect zolang je geen VoIP gebruikt). Schakel nog even WiFi uit en je bent klaar voor wat de SpeedTouch betreft. Achter de SpeedTouch hang je dan je router naar keuze. Ik zou persoonlijk eerder voor de E3000 gaan dan de E4200. Het zijn beide simultaneous dual-band routers (tegelijkertijd uitzenden op de 2.4GHz en 5GHz band) en ze hebben dezelfde CPU, maar de E3000 beschikt over een stabiele versie van DD-WRT en kost iets minder. De maximumsnelheid van ADSL2+ ligt overigens op 24Mbit, dus met een WAN<->LAN snelheid van rond de 250Mb/s kom je nog wel even toe ;)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee