Toon posts:

Wireless bridgen via laptop

Pagina: 1
Acties:

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-05 19:57
Weet iemand of het volgende mogelijk is?

Ik lift met mijn laptop momenteel mee op het wireless netwerk van mijn buurvrouw. In mijn laptop heb ik twee wireless adapters. De ene adapter zit op het netwerk van de buurvrouw. En de andere adapter op mijn eigen router. Deze router heeft geen internet verbinding, maar heeft wel diverse apparaten bekabeld gekoppeld staan. Mijn eigen router heeft helaas geen wireless bridging functionaliteit (en een kabeltje leggen is geen optie).

Mijn vraag. Is het mogelijk om het internet signaal wat ik ontvang op mijn laptop te bridgen naar mijn andere router, zodat (zolang mijn laptop aan staat, wat bijna altijd is) de andere apparaten ook internet hebben?

Indien het bovenstaande niet mogelijk is, zijn er dan goedkope alternatieven waarbij ik alle apparaten toch op het internet kan krijgen?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

-W0kk3L- schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 13:40:
Ik lift met mijn laptop momenteel mee op het wireless netwerk van mijn buurvrouw.
Met of zonder toestemming? Bij het laatste lijkt me hulp vragen niet de bedoeling :)

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• -W0kk3L-
Uiteraard MET toestemming. Sterker nog, we delen de kosten :)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:40

lier

MikroTik nerd

-W0kk3L- schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 13:40:
Mijn vraag. Is het mogelijk om het internet signaal wat ik ontvang op mijn laptop te bridgen naar mijn andere router, zodat (zolang mijn laptop aan staat, wat bijna altijd is) de andere apparaten ook internet hebben?
Met Windows 7 kan je een wireless bridge maken. Wel is het belangrijk dat je jouw router als AccessPoint in stelt, anders gaat het niet lukken.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• -W0kk3L-
Mijn router is reeds ingesteld als Access Point. Ik ben namelijk met mijn laptop met beide routers verbonden.
En ik heb Windows 7 geinstalleerd op de laptop.

Als ik op deze manier de twee netwerken bridge, hoe zit het dan met beveiliging?

[Voor 39% gewijzigd door -W0kk3L- op 15-06-2011 14:31]

• lier

lier

MikroTik nerd

-W0kk3L- schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 13:48:
Als ik op deze manier de twee netwerken bridge, hoe zit het dan met beveiliging?
Beveiliging van wat? Ik verwacht dat er NAT gebruikt wordt wat al voor een groot stuk veiligheid zorgt...

• -W0kk3L-
Het gaat mij met name om de apparatuur die met kabel aan mijn eigen router hangt. Daar zit bijvoorbeeld een NAS en een mediatank tussen (beiden wel dichtgetimmerd met wachtwoord).Worden deze wel zichtbaar voor de buitenwereld? (Zichtbaar voor de buurvrouw is niet erg).

• lier

lier

MikroTik nerd

-W0kk3L- schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 14:44:
Worden deze wel zichtbaar voor de buitenwereld? (Zichtbaar voor de buurvrouw is niet erg).
Nee ;)

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:14
-W0kk3L- schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 13:48:
Mijn router is reeds ingesteld als Access Point. Ik ben namelijk met mijn laptop met beide routers verbonden.
En ik heb Windows 7 geinstalleerd op de laptop.

Volgensmij moet je het volgende doen:

- Jouw router een ip adres geven in de range van die van je buurvrouw.
- DHCP uitzetten van je router
- Bridge op je laptop tussen de twee wifi adapters

Of ik moet het fout hebben.....? maar ik dacht zolang jouw router geen bridge ondersteund en je laat de router als DHCP server optreden dat hij altijd de 'verkeerde' weg naar buiten zocht zo gezegd...

• lier

lier

MikroTik nerd

stijn1309 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 15:24:
- Jouw router een ip adres geven in de range van die van je buurvrouw.
Alleen belangrijk als je de router (AP) wil instellen.
- DHCP uitzetten van je router
Als het een AP is...
- Bridge op je laptop tussen de twee wifi adapters
Inderdaad

Of ik moet het fout hebben.....?
Nee
maar ik dacht zolang jouw router geen bridge ondersteund en je laat de router als DHCP server optreden dat hij altijd de 'verkeerde' weg naar buiten zocht zo gezegd...
Als gateway op de laptop moet de router van de buren ingesteld staan, de rest van het netwerk moet de gebrugde wifi adapter als gateway krijgen...maar daar zorgt de bridge al voor

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee