Toon posts:

Headset met 1 jack-aansluiting voor headphone+mic?

Pagina: 1
Acties:

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:51
Bij ons op het bedrijf hebben de nieuwere laptops slechts 1 audio-aansluiting voor een koptelefoon of microfoon. Nou meen ik ooit gezien te hebben dat er headsets bestaan die dus slechts 1 stekkertje hebben voor zowel het geluid als de microfoon.

Op de laptop bij de aansluiting staat ook zo'n klein figuurtje van een headset (wat normaalgesproken zo'n koptelefoontje is, maar deze heeft echt zo'n mic erbij aanhangen).

Maar nergens kan ik headsets vinden met die aansluiting? Op webshops wordt nergens duidelijk de soort aansluiting aangegeven en van degenen waar ik het wel kan zien hebben ze gewoon een groen en roze stekkertje.

Of raden jullie USB-headsets aan? Mijn voorkeur gaat uit naar headsets met zo'n jack-plugje. Wie weet waar wat hoe wanneer? :)

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-03 17:44
http://www.google.com/sea...eadset+with+trrs&tbm=shop

Je bedoelt een 4 kanaals 3,5mm jack connector. Deze heeft een Tip, Ring, Ring, Sleeve aansluiting oftewel een TRRS uitvoering, ipv een TRS (stereo) of TS (mono) aansluiting.

Deze is inderdaad wat meer standaard bij mobile telefoons. Mijn HTC heeft een dergelijke aansluiting en bijbehorende headset.

Je zou vast in de handleiding kunnen zoeken hoe de laptop fabrikant de aansluiting noemt. En ik geef je de meeste kans in de buurt van telefoon accessoires.

Overigens zou je ook kunnen kijken naar een bluetooth headset en bijbehorende adapter. (als de adapter niet standaard op je laptop zit)

[Voor 10% gewijzigd door ajakkes op 15-06-2011 13:53]

👑

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:51
Heel duidelijk. Bedankt voor je reactie :)

Hier moet ik er wel mee uit kunnen komen! Top!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee