Toon posts:

[win7] mail sturen op achtergrond

Pagina: 1
Acties:

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 19:49
Als een programma een mail op de achtergrond probeert te versturen verschijnt er een popup scherm waarin je toestemming kunt geven voor een aantal minuten.
In Windows xp was hier een registry setting voor: checkadminsettings
Deze setting werkt echter niet meer in Windows 7. Is hier een andere registry setting voor Windows 7 of kan dit op een andere manier opgelost worden.
Er moet heel veel gemailed worden op de achtergrond door een bepaalde applicatie maar dan wel zonder iedere keer toestemming te moeten geven. Via google ook niet veel wijzer geworden. Het enige wat ik tegenkwam was een programma advanced security maar die krijg ik onder de standaard user niet aan de praat, het is dan ook geen executable maar een op de achtergrond draaiend programma.

monta

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Aangezien je checkadminsettings noemt verwacht ik dat je een Outlook-versie gebruikt. Moet het perse via Outlook (of een andere MS-MUA)?

Je kunt misschien ook laten mailen via een ander mailprogramma, bijv een die vanaf de commandline werkt. Daar zijn er vele van (volgens mij heeft trouwens Eschange ook een commandline-dinges).
maar die krijg ik onder de standaard user niet aan de praat, het is dan ook geen executable maar een op de achtergrond draaiend programma
Begrijp ik daar uit dat je geen adminrechten hebt? Misschien wil je het dan regelen met je sysadmin, voordat er iemand boos op de stoep staat :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• monta
Wij gebruiken inderdaad Microsoft Outlook. Maar het programma kunnen wij niet anders gebruiken. De gebruiker die het programma gebruikt is standaard gebruiker.
Checkadmin settings werkte bij xp in ieder geval wel, geen meldingen meer bij verzenden via proggie, nu bij Windows 7 werkt de reg key niet meer...

monta

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-05 10:30
Kan die applicatie niet rechtsreeks met een SMTP-server praten? Nu 'leent' je applicatie de mailclient van je OS, en dan ben je afhankelijk van de grillen van je mailclient. Je kan dan de exchange-server met SMTP benaderen.
Op dit moment ben ik mijn eigen progsels ook op die wijze aan het ombouwen.

Als dat niet kan, vind ik het eerlijk gezegd een vrij bedroevende applicatie.

[Voor 37% gewijzigd door Witte op 17-06-2011 13:11]

Houdoe

• monta
Gaan we proberen..

monta

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee