Ik heb van de week een nieuwe router gekocht, een linksys e1000. De netwerkadapter van mijn laptop is een Atheros AR9285. Het valt mij op dat de internet downloadsnelheid nogal fluctueert. Soms bereik ik een hele tijd 11 mbps (maximum abonnement 12 mbps). Prima dus. Doch daarna kan de snelheid ineens terugvallen naar circa 2 mbps. Soms bereik ik circa 6 mbps. Al met al nogal flinke fluctuaties dus. Ik heb dat ook in gevallen ik de laptop op een minder dan een meter van de router houdt. Ik heb dit getest via speedtest.net. Tijdens de tijdstippen van terugval bereikte het bedrade internet wel steeds 12 mbps, het maximaal haalbare.
Met de provider heeft het dus niks te maken.
De uploadsnelheid van 1,84 mbps blijft overigens steeds constant (2 mbps maximaal haalbaar). die wisselt niet
Verder heb ik de nieuwste routerfirmware en drivers voor de ATheros adapter geinstalleerd. Daaraan ligt het dus niet. Ook het "spelen" de kanaalinstelling levert niks op.
Iemand nog een idee?
Met de provider heeft het dus niks te maken.
De uploadsnelheid van 1,84 mbps blijft overigens steeds constant (2 mbps maximaal haalbaar). die wisselt niet
Verder heb ik de nieuwste routerfirmware en drivers voor de ATheros adapter geinstalleerd. Daaraan ligt het dus niet. Ook het "spelen" de kanaalinstelling levert niks op.
Iemand nog een idee?